Steken aan de zijkant van mijn buik

Pfff, ik heb sinds deze week flink wat steken aan de zijkant van mijn buik. Als ik loop vooral, alsof de baby ergens tegenaan drukt. Het zijn dezelfde steken als die je voelt als je bv op je zij draait in bed. Je moet dan gauw terugdraaien om van de pijn af te zijn. Heeft natuurlijk met de zwangerschap van doen, maar wat is die pijn ook alweer? Bandenpijn? En wat kun je er aan doen? Lopen gaat normaal goed, maar is nu wat moeilijk door die steken! Ik heb het maar aan één kant?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Hee Rainbow ik heb het ook gehad in het begin van mn zwangerschap.
Ben er zelf voor naar de huisarts geweest, en hij vertelde dat het inderdaad mn banden waren…

Veel rust nemen in iedergeval.
En eventueel een goed zittende band dragen, die je eigen banden een beetje helpen ondersteunen, want je buik groeit natuurlijk, en alles rust op je banden.

Niet TE lang een verstevigende band dragen want dan zouden ze verslappen.

Liefs, Melanie

Tja dat kan bandenpijn zijn. Daar doe je op zich niet heel veel aan, kunt eens massage of warme compress gebruiken! Maar hoe ver ben je eigenlijk? Denk je niet dat het een begin kan zijn van het “rommelen” in je buik. Bij mij begon het zo’n 5 dagen voor ze geboren werd, niet echt harde buiken, maar strak trekkerig gevoel in mijn zij en rug! Tja weet het niet hoor?

@Mamamalawi, ik ben 36 weken, dus ik hoop dat de baby nog even blijft zitten hoor!

Ik denk ook dat het de banden zijn. Wel een irritant gevoel. Ik heb nu gewoon zo’n buikband om, die geen steun geeft verder. Ik merk wel dat mijn buik af en toe zo hard wordt als een steen en dat er wat meer ‘werking’ in zit nu. Hij trekt wat meer en soms voelt het alsof hij helemaal strak staat. Hoort er allemaal bij en het is wel te doen, maar ik vroeg me inderdaad even af wat dat nou ook alweer was?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Rustig aan doen lijkt mij het enige wat je zelf kan doen, niet teveel tillen en je laten vertroetelen door je man . Het lijkt mij ook bandenpijn als ik je uitleg zo lees.
groetjes
PS spannend he dat je kindje er over een paar weken als is !!

Tja hoop het ook voor je!

Dat trekken in je liezen en rug en zij heet idd bandenpijn
Verder heb je ook harde buiken, braxton hicks contractions,maar die moeten eigenlijk pijnloos zijn!

Gewijzigd door - malawimamajada op 02 Sep 2010 14:34:40

had ik ook die steken, je moet toch automatisch veel meer doen dan je eigenlijk aankan , en zeker nu op het einde van je zwangerschap

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”