hey hebben jullie misschien enig idee waarom ons nelle steeds rond middernacht de hele kamer bijeen roept? het is de enige keer dat ze dat doet. ik ga dan effe kijken geef haar geen eten ofzo ik knuffel haar effe en leg haar dan terug, ze huilt dan eventjes en slaapt dan weer door tot s ochtends. heeft dit ook weer met een probeerfase te maken
Steeds wakker om middernacht
ja wss een van die drie maar als het uitproberen is en het is midden in de nacht moet ik eerst toch gewoon eens gaan kijken want het kan evengoed een droom zijn geweest.
Als ik je verhaal lees denk ik het eerst aan dromen. Uitproberen is het denk ik niet. Het is namelijk maar 1 keer in een nacht en daarna slaapt ze verder. Als het uirproberen is zou ze opnieuw gaan huilen als je de kamer weer uitloopt. Datzelfde geld voor een sprong. Weet niet hoe oud ze nu is, maar ik denk dat het dromen zijn. Natuurlijk moet je altijd even naar haar toe als ze huilt. En gelukkig slaapt ze na 1 keer een knuffel geven weer.
Groetjes,
Sandra
Senne heeft dit ook iedere nacht maar dan rond 4 uur. Ik geef dan altijd d’r speentje en een kus en dan slaapt ze weer verder tot 8 uur.
Alleen is het niet echt heel erg hard huilen… weet ook niet wat het is maar zolang het zo makkelijk ook weer over is maak ik me er maar niet druk om…
Succes!
Groetjes van Sascha en Senne

Hoi,
Als het elke nacht is denk ik niet dat Nelle aan het dromen is.
Dit kan natuurlijk een keer, maar niet elke nacht.
Misschien is Nelle bang dat jullie weg zijn. Wil even jullie gezicht zien.
Zou Nelle er niet uit halen.
Gewoon even een aai over de bol en kusje geven. Ook niet tegen Nelle praten.
Daarna zachtjes weggaan en deur weer dicht doen.
Misschien is een bedlampje ook nog een idee of heb je die al?
Als Nelle s nachts wakker wordt dan is het natuurlijk pikkedonker en dan ziet ze niks. Dan is ze misschien bang en daarom zal ze de hele kamer bijeen roepen.
Als je een bedlampje aanhebt dan kan ze wat zien.
Is dit wat?
Groetjes lisan
Ik heb geen idee hoe oud Nelle is, maar kinderen gaan pas dromen vanaf een maand of 8.
Wij hebben met Madelief ook wel eens een periode gehad dat ze midden in de nacht begon te gillen. Nog steeds geen idee wat er aan de hand was. Maar met weinig directe aandacht en puur en alleen een handje op haar lijfje werd ze rustig en viel snel weer in slaap. Ook was ze af en toe haar speentje kwijt en moest ik die eventjes geven.
Bouw je duidelijk de dag af met Nelle? Geen hevige prikkels meer vlak voor het slapen gaan en iedere keer hetzelfde bedritueel? 's Nachts verwerken ze alles van overdag en als dat wat te veel is kunnen ze het er behoorlijk lastig mee hebben. Dat zie je vaak ook tijdens een sprongetje.
Hopelijk heb je snel je nachtrust weer terug.
Groetjes,
Anne-Marie
[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">