Steeds op een "irritantere" manier zeuren

herkenbaar?
Rico doet normaal altijd iets van: uuuuhhhhhhhhhh en dan constant om zn zin te krijgen. hij wil de hele dag zijn zin eigenlijk. ik negeer het wel maar nu is hij op een andere toer gaan zeuren; ook het uuuuhhhhhhh maar dan met zo’n brul erbij hahaha het klinkt echt belachelijk maar zo zeurt hij ook als ie zn trein wil hebben b.v. dan brult hij heel irritant; TRREEIINNNN!!! UUHHHHHH
snappen jullie het?
negeren werkt eigenlijk niet echt en zeggen dat hij niet zo gek moet doen ook niet natuurlijk.
ik vroeg me af of jullie het herkennen?
gisteren en vandaag is hij al de hele dag zo bezig… onder het eten ook en ik had op den duur zoiets van: PFFFFFF HOU JE MOND!!!
maar ik bleef negeren natuurlijk.
zoals rainbow al eerder omschreef bij Eva… hier is de draak nu ook los

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Dec 2010 15:18:16

ooh pfoeeehhhh ik zit me op het moment even rot te ergeren hoor… hij gaaaaaaaaaaaaaaaat maar doooooooooor…
need a peptalk!

Als morgan zo zeurt dan is ze doodmoe. Hier is er dan maar 1 oplossing, eten, toetje en zo snel mogelijk naar bed toe. Overdag weet ik ook dat het tijd is om even te slapen dan of even rustig aan te gaan doen. En dan is het daarna meestal weer over. Of ik ga even heel bewusti iets met haar doen en dan moet ze daarna weer zelf spelen en dat is meestal wel oke dan.

Groetjes,

Michèle

Wijfie, ik probeer uit alle macht om me voor te stellen hoe die oerbrul van Rico dan klinkt: UHHHHHHH! Ik heb geen idee! Hahaha. Je beschrijft het goed, maar misschien moet ik 'm een keer horen! Hoe dan ook, als Eva zeurt, is zij ook meestal bek-af. Dan dreint ze en roept ze bij alles ‘au’, ook als ik haar heel zacht even wegduw als ik bv kook. Ze roept dan: ‘Mamah drinkeeeee’. Dan zeg ik: ‘Ja, het komt zo’. Zegt ze: ‘Efa drinkeeeee’ en dan echt zo zanikend. Dan negeer ik haar gewoon, want daar kan ik dus niet tegen. Soms gaat ze dan huilen, soms taait ze af. Zeuren betekent voor mij: negeren die hap. Ze had vandaag zo’n dag en ik werd er gek van. Constant dreinen enz. Gelukkig was ze aan het eind van de dag supervrolijk. Ik herken dat irritante dus zeker, nu alleen de oerbrul van Rico nog horen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Het blijven gewoon irri fases…En ik dacht dat als ze 3 zijn dat het dan terstond over zou zijn maar dat is dus niet zo.
Nu Jack goed ( beter) kan praten kan hij dus ook een weerwoord geven, jammer is dat soms. Dus als de tv uit gaat is het: neeee, niet de tv uitzetten…
En dat is dus 1 voorbeeld, maar zo kun je het bij een hele-heleboel dingen verwachten, zucht.
Vind dat soms ook moeilijk hoor, hij kan ook echt bijdehand zijn, bijna brutaal! Zo van: boekje lezen 1000ste keer. Je hoort gewoon jezelf praten natuurlijk, maar oh oh. Ik spreek hem daar dus wel op aan hoor, wil geen aso-kind natuurlijk, maar je moet een lange adem hebben op sommige dagen.
Wanneer is de PP-tijd over??

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

Als Seth zo doet is hij ook meestal moe!
Maar ik ga er hetzelfde mee om als Rainbow, gewoon negeren en alles op je eigen tempo doen.
Ik heb het idee dat Seth al wel iets beter doorheeft dat hij dan even moet wachten.
Wat hier ook erg goed werkt, is even op kniehoogte gaan zitten en het duidelijk uitleggen, dat scheelt zoveel!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hahahahaha ! nou hier heb ik er ook eentje hoor, die zeurt nie die zet gewoon haar luchtalarm aan ! en niet te zuinig… en dan gaat ze op haar knietjes zitten met haar voorhoofd op de grond, gaat ze zitten brullen en snikken, en dan ff kijken of we wel kijken, als ze dan 1 keer ziet dat we nie kijken, nog een tandje harder en dramatischer…
ah ja ik moet me inhouden maar stap er gewoon over heen en ga verder met wat ik doe… het is goed, dramaQueen… lekker blijven negeren, ze krijgt er vanzelf genoeg van, ookal kan het wel ff duren, en irritant ist zeker

heh ja… vandaag heeft rico tot half 10 geslapen en tot nu toe onwijs lief en vrolijk. ik trok 't gister echt niet en ben buiten gaan staan in de koude lucht om even tot adem te komen. dat hielp voor mezelf wel goed haha.

@Rainbow: hmm ik moet het een keer filmen hahaha maar echt een oer brul is het niet het is meer als hij b.v. dan om zn trein zeurt… dan is de “TR” bijna alsof er een machine op hol slaat… de “EIN” spreekt hij op een hele hoge toon uit maar dan ook wel met zo’n “brul” effect hahahha en de “N” is op zijn hoogst en dan niet kortaf" TREIN" maar TREIIINNNN " en hoe langer hij de N uitspreekt hoe hoger de toon, hahahahhaha jeeee wat een uitleg verdorie zeg haha ik moet gewoon om mezelf lachen.
ik moet het dus gewoon filmen,
het is ook niet alleen met trein natuurlijk
ehm… ja negeren… dat doen we natuurlijk wel maar hoe langer ik negeer hoe erger het wordt. op den duur zegt papa (of ik soms ook wel alhoewel… ik beter ben in negeren op sommige dagen) : RICO NU IS HET AFGELOPEN GEDRAAG JE EENS LIEF. dan zegt rico: ja ma BABY! (ja maar ik ben een baby.) alsof dat een excuus is… soms houdt het dan wel op maar lang niet altijd ik merk gewoon dat negeren niet altijd werkt en dat als we er soms iets van zeggen het op sommige momenten beter werkt dan negeren… hmm

ow wat ik blij dat pippy nog nie van die smartass opmerkingen kan maken hahahha!

@ inge das nog lief dan. Morgan zegt gewoon oh mamma nu even niet pesten als ik haar terecht wijs

Groetjes,

Michèle

@Michele: ja zo komt het misschien over en in het begin klonk het ook schattig maar hij gebruikt dat excuus echt elke keer! op den duur wordt het gewoon irritant ipv schattig. alsof dat alles goedpraat
echt een puber al hahahahha

Wat kunnen ze je soms het bloed onder de nagels weg halen he. Gisteren hadden wij zo´n gezellige dag. Het is dat we geen behang hebben maar anders. Niets helpt, negeren, erop in gaan. lief-boos doen, straffen, ed
Op een gegeven moment zei ik dan ga je maar op bed en wat zei Marijn oke mama ik op bed en dat wil hij anders nooit want meneer is nooit moe ik kakker zegt hij altijd. Hij wilde zelfs op zijn strafstoel zitten. grrrrrrrrrrr. Dit gedrag vertoond hij vooral als hij moe is en dat is hij de laatste tijd ook. Tussen de middag niet slapen terwijl hij het heeeeeel hard nodig is. Warm eten is op dit moment ook echt drama maar ik geef hier niet aan toe want het is voor hem echt een machtsstrijd. Vaak moet Dion het ook ontgelden, even duwen, of boven op hem gaan liggen echt irri. Als hij dat doet gaat hij ook op de strafstoel zonder waarschuwing en dat weet hij ook maar toch blijft hij het doen.
Maar gelukkig heeft hij ook periodes dat hij (niet negatief bedoeld) lief is.

@MamavanRico
Ik herken zoveel van Rico in Marijn de meeste verhalen die je schrijft herken ik veel van Marijn

@Pranger: wat toevallig! kunnen we bij elkaar uitklagen ik mail je even snel hahaha.
enne idd als hij heel moe is is het erger maar soms heeft hij het s’ochtends al als hij 'n uur wakker is pff!