Steeds nieuwe moedervlekken

Ik kom eens met een eigen topc want ik heb een vraagje over moedervlekken.

Aaron is geboren met een moedervlek op zijn been een kleintje.
Binnen 1 jaar kwamen er 2 kleintjes bij.
Verder helemaal niks meer bijgekomen.

Nu zat ie vanstraks in bad en zag ik net onder zijn wang weer een kleintje komen.
Tot welk jaar kunnen moedervlekken komen?

Zijn papa heeft er ook heel veel maar alles op zijn rug.

Ik hoop niet dat Aaron ene grote krijgt in zijn gezicht!

Gr, Danielle

Volgens deze link: http://www.huidinfo.nl/moedervl.html ontstaan ze meestal tussen het 3e en 40ste levensjaar… nogal een breed begrip dus

Toevallig zag ik er bij dochterlief vorige week ook opeens 1 (kleintje) die ik nog nooit gezien had.
Hahaha zelf was ze er helemaal trots op: “ook vjekje, mama zelfde”

Ow dank je Suzje!
Heb het al gelezen.
Tja wel een breed begrip idd…hopelijk krijg ik er voor mijn 40ste niet nog 1 op m’n neus

Gr, Danielle

Ik merk het bij mezelf nu ook dat ik er ineens wat bij krijg op armen en rug. Vreemd eigenlijk he. Bij mijn dochter eigenlijk nog geen 1 kunnen ontdekken nu ik erover nadenk. Ga er morgen ook eens naar kijken haha.

mama1980

Ik ben 43 en ik zie nog steeds nieuwe moedervlekken verschijnen. Nou heb ik er ook wel het huidtype naar moet ik eerlijk zeggen, want ik ben rossig en daar horen nou eenmaal sproeten en moedervlekken bij.

Ik zou me niet ongerust maken over Aaron.

Groetekes, Sje

Ik heb er tijdens de zwangerschap van de jongste veel bij gekregen.
Bij de kindjes is het me nog niet zo opgevallen eigenlijk. De oudste krijgt wel steeds meer sproetjes in zijn gezicht, zo leuk!!!

Ik kreeg er zelf veel in mijn gezicht toen ik zwanger was en daarna waren ze weer weg!

Ze zijn nu bij Aaron nog klein maar gaan die nog groter worden?
Ik heb zelf 2 grote.

Gr, Danielle

Geen peil op te trekken of ze groter worden of niet. Kwestie van afwachten.

Groetekes, Sje

Hier ook een kindje geboren met een moedervlekje op d’r vinger. Nu heeft ze er al 5, 1 op de palm van haar hand en die is best groot, maar wel glad, dus niet bobbelig! Het is zoals het is, ik zit onder de moedervlekken, vooral rond mijn nek, daar heb ik er wel 50! (nooit geteld hoor, maar ik heb er echt ontzettend veel)
Het is zoals het is, je kunt er weinig aan doen, gewoon in de gaten houden, en als je iets ziet wat niet klopt, naar de huisarts. Ik heb er ooit 1 weg laten halen omdat die er vreemd uit zag, patholoog heeft uiteindelijk ook gezegd dat dit de goede keuze was omdat het de richting op ging van kwaadaardigheid. Maar voor nu zou ik zeggen, het is afwachten (moeilijk he )

Ook Seth krijgt steeds meer moedervlekken.
Hij heeft ook een pigmentvlek (een donkere) onder zijn arm en daar zitten er helemaal veel in.

Ik zelf heb ook 2 grotere moedervlekken op mijn rug, die ook nog steeds groter worden.

Je zit het vanzelf als Aaron het krijgt, en dan kun je er altijd nog wat aan laten doen.

Liefs, Anne

Hou moedervlekken wel in de gaten!

Als het wondjes worden, als ze gaan jeuken of opvallende haargroei krijgen, dan contact opnemen met de huisarts!

En zorg dat je je kindje altijd goed insmeert met een goede zonnebrand (niet bezuinigen op zonnebrandcrème!). Ook als je op een zonnige dag voornamelijk in de schaduw bent met je kindje, dan alsnog insmeren. Schaduw betekent niet dat er geen uv-straling is! Dat is nogal een misverstand wat maar niet de wereld uit wil.

Op zo’n dag als gisteren (zon en af en toe een wolkje) stuur ik mijn meiden zelfs ingesmeerd naar school! Tijdens de overblijf lopen ze een half uur in de brandende zon! En “het is maar een half uurtje” geldt niet bij die tere kinderhuidjes. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Groetekes, Sje