Hoi,
Vandaag met Amy naar het CB geweest. Wat vliegt de tijd en wat worden kleintjes snel groot. ze weegt nu 6900 gram en is 66 cm.
Ze drinkt steeds minder haar melkflessen leeg en we gaan van 4 naar 3 flessen. Ze eet heel goed haar warme eten en toetje en vandaag voor het eerst een tussendoortje geintroduceerd ipv een voeding, een soepstengel en lauwe thee. Ik had geen id hoe dat zou gaan, maar die soepstengel is gewoon helemaal op gegaan en ze zat enorm te smilen…
Nou vraag ik me af, je leest ook wel dat ze een rijstwafel mogen, maar daar zit wel zeezout in…mag dat wel? of zijn er speciale rijstwafel voor baby’s?
liefs Annelies
Steeds meer eten
Ik weet dat je in ieder geval van die mini-rijstewafels van Bambix hebt (bij de babyproducten in de supermarkt), naturel en honingsmaak. Die mogen ze wel, maar ik weet niet of daar minder zout in zit dan in gewone rijstewafels!
Die met honing mogen ze niet hoor! Staat ook op de verpakking! Honing voor je kindje een jaar word, word afgeraden!
Manderijn
Er zijn ook wafels zonder dat zee zout. Ik haalde ze bij de AH dacht ik en bij Lidl hebben ze ze ook gehad maar daar zijn ze toen uit het assortiment gegaan. Weet niet of ze ze alweer hebben.
Je hebt ook liga’s voor die kleintjes.
met honing idd niet natuurlijk, maar ik zal eens bij AH kijken dan.
tis wel leuk om wat af te wisselen.
zo leuk dat ze meer gaan eten en ook een eigen smaak heeft…heel duidelijk zelfs. Ze trok bij kale yoghurt zo een verschrikkelijk lelijk scheef bekkie, ik heb me de tranen in de ogen gelachen.
Bambix heeft ze wel maar hier in de supermarkt zijn ze alleen vanaf 8 maanden en een jaar te koop. Weet niet of ze ook vanaf 6 maanden zijn. Ik kan ze nergens vinden. Er zijn van bambix wel berenkoekjes voor baby’s vanaf 6 maanden. Ik geef mijn zoon gewone theebiscuit naast soepstengel en soms een lange vinger. Heerlijk vindt hij het en is goedkoper dan die speciale koekjes.
groetjes danielle
Wat is het vroeg dat je van 4 naar 3 flessen mag. Bij ons op het CB geven ze aan bij 7 maanden van 4 naar 3 flessen. Want vanaf die tijd krijgen ze brood tussen de middag. Maar goed ieder CB adviseerd wat anders.
Daan krijgt ook nog 4 flessen. Vanaf 6 maanden ben ik wel bij de ochtendfles wat Bambix gaan doen. Zodat hij kan wennen aan de granen. Is gewoon bij ons in de supermarkt te koop, Bambix vanaf 6 maanden. Straks met 7 maanden ga ik het uit een bordje geven. Vanaf 7 maanden ook tussen de middag een boterham en de fles van 15.00 uur vervangen voor diksap met een koekje/soepstengel of iets dergelijks.
Toetje geef ik ook nog niet, is pas vanaf 9 maanden nodig omdat je dan de fles van na het eten laat vervallen.
Het is inderdaad erg leuk dat ze steeds meer mogen eten. Wordt ook steeds makkelijker als je weggaat, hoef je niet iedere keer met flesjes te slepen en ergens op te warmen
Geniet ervan!
Groetjes,
Sandra
[img]http://lb4f.lilypie.com/oGOfp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” />
[img]http://lb1f.lilypie.com/mERtp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />
Hoi, eerlijk gezegd vond het id om nu al naar drie flessen te gaan ook vroeg, maar Amy drinkt totaal over de dag genomen met gemak een fles minder leeg, ook al bied ik er vier flessen aan, ze drinkt ze gewoon niet leeg. Vanmorgen was dus de eerste dag na drie flessen en ze dronk haar papfles ook niet helemaal leeg, dus uitgehongerd was ze niet… Ik ben wat meer in de loop der tijd naar haar behoeften gaan luisteren, want ik was in het begin wel heel erg van de strakke regels en schema’s en het loopt gewoon met ieder kindje anders. Mijn arts van het CB stelt 1 regel in en dat is; is ze actief, ondernemend en groeit ze goed, dan is het Ok.
Het is een enorm plezier om haar te zien ontwikkelen.
liefs Annelies
Ah oke, als ze de flessen toch niet leegdronk dan heeft inderdaad aandringen geen zin. Zou vervelend zijn als je nu al terug was gegaan en ze graag die 4e fles nog wilde hebben!
En inderdaad is het het belangrijkste dat je kindje atief is en zich goed ontwikkeld.
Groetjes,
Sandra