Steeds maar uitdagen, andere kinderen!

Mijn dochter van drie is gek op andere kinderen. Hoe ouder hoe beter. Maar als er kinderen van haar leeftijd komen spelen of bij andere gaat spelen is het altijd een drama. Uitdagen tot elkaar slaan en duwen toe.
Ik baaaaaaal er zo van. En vaak is het andere kind ook wel ’ schuldig’ maar ik wil het bij haar niet zien.
Hoe en wat kan ik er nu aan doen, hoort het erbij of is het bij haar heftiger dan bij andere kinderen.
Ik corrigeer en zeg het ook als het goed gaat maar ik zit er nu zelf als een politie bij…wanneer gaat het weer mis.
en dan hoor ik dat die leeftijd ook al met andere kinderen boven kunnen spelen, ik zou dat dus nooit aandurven.
Maar ik ben heel benieuwd naar reacties. Ze vind het spelen met andere heel erg leuk maar ik niet meer zo…

Heel herkenbaar. Hier ook zo eentje, met name als ze bij ons spelen of met speelgoed van hem. Ik waarschuw hem als het zich voordoet en na enkele waarschuwingen kan hij een time-out krijgen (van tevoren kondig ik al aan dat hij dat krijgt als het weer misgaat). En inderdaad benoemen als het goed gaat.

Het is echt de leeftijd hoor, pas vanaf een jaar of vijf a zes kunnen ze echt leren samen spelen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

oh, wat fijn dat het herkenbaar is, het is al een tijd zo en ik sta bekend als een moeder waarbij veel mag, maar ik heb ook zeker wel mijn grenzen en zeker wat duwen en slaan betreft.
Ik corrigeer ook wel maar soms heb ik ook het gevoel dat ik de enige ben die corrigeer! Maar vandaag was het weer zo’n dag dat ik dacht, ga toch lekker spelen in plaats van dat uitdagen!
Het heeft ook wel te maken met oververmoeid zijn maar dan nog.
Ik werd er vandaag gewoon even verdrietig en moedeloos van. Zeker omdat ze ook zo lief is en kan zijn. Ze deelt met andere kinderen en is heel lief voor de juist kleinere kinderen. Dus helemaal begrijpen doe ik het ook niet.
Is het bij jou ook het uitdagen van andere kinderen? Het gekke vind ik dat een seconde later er weer leuk gespeeld kan worden. Maar ik zit gelijk weer op mijn ’ alert’ nivo!! En ik wil ook wel eens ergens gezellig zitten!!!

Bij Erik heeft het vooral te maken met kinderen die hetzelfde temperament hebben als hij, niet zozeer met leeftijd. Er is één buurjongen die in februari vier jaar wordt en daar botst hij altijd na een paar minuten al mee; hij is (net als Erik) goed gebekt en heeft een sterke eigen wil. Zal aardig ver gaan om te krijgen wat hij wil. En met een ander buurjongetje dat net zo oud is als die andere, kan hij uren spelen zonder één onvertogen woord. Dat is een veel rustiger en gezeglijker jochie, daar kan Erik een beetje de baas over spelen

Dat uitdagen is hier ook; vanmiddag nog. Met een waterpistool verschillende keren een buurmeisje natspuiten dat al een paar keer had gezegd dat ze dat niet wilde. Ik zei al tegen haar: “Doe maar gewoon hetzelfde terug, dan kan hij zelf ook eens ervaren hoe het is.”

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik herken het dus niet maar ik heb dat gemoedelijker kindje zeg maar, die laat veel toe (te in mijn ogen) maar als hij een grens bereikt berg je dan maar

Liefs Michelle

Haha Michelle, dat is net als bij dat rustige buurjongetje van ons. Ik heb hem tot nu toe één keer driftig gezien om iets wat een ander jochie deed en toen stond 'ie letterlijk te briesen op straat, helemaal rood aangelopen en superboos

Groetjes,
M