Starten met rijstebloem

Hoi,

Deze week met Amy bij het bureau geweest. Ze is vier maanden. Het gaat goed met haar. Ze weegt 6200 gram.
Nu mag de 5 e fles er af en mogen we starten met Rijstebloem. Op het bureau gaven ze aan dat ik kan beginnen met 2 theelepels Rijstebloem in haar fles van 180+6. Ze drinkt haar 5e fles nooit leeg.
Ik ben vergeten wat verder door te vragen en ik kan natuurlijk bellen, maar ben benieuwd naar jullie mening en ervaring want ik heb toch wel een vraag kom ik achter;
Ik begrijp dat de Rijstebloem bedoeld is om haar maagje te laten wennen met vastere voeding, maar op de verpakkingen van de Rijstebloem staat te starten met 2 eetlepels, maar op het CB zeiden ze duidelijk 2 theelepels…
Ik vraag me af of die 2 theelepels voldoende verzadiging geven om de 5e fles te laten vervallen?
Bedankt alvast.
groetjes Annelies

Lilypie First Birthday tickers

Wij hebben bij onze zoon destijds ook rijstebloem door de pap gedaan, maar ook echt EETlepels. Ik kan me niet voorstellen dat theelepels voldoende dikte geven aan de pap, maar ik heb het nooit uitgeprobeerd. Ik heb altijd eetlepels gedaan! Succes!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Onze meid is nu ook 4 maand. Een week terug ben ik begonnen met fruit. Onze meid krijgt nu om 17.00 fruit en om 18.30 a 19.00 een fles van 200 water + 6 schepjes + 2 scheppen rijstebloem. Ik gebruik het schepje van de flesvoeding. Zij slaapt dan van 19.00 tot de volgende dag 6.30.

Ik denk dat 2 theelepels niet voldoende vult om de 5de fles eraf te halen. Je zou er misschien 1 eetlepel in kunnen doen. Dat vult meer.

Deze laatste fles krijgt onze meid wel met de driestandenspeen op de fles…anders krijgt ze het nooit weg.
De vezels blijven dan voor de gaatjes zitten.

[quote]
Onze meid is nu ook 4 maand. Een week terug ben ik begonnen met fruit. Onze meid krijgt nu om 17.00 fruit en om 18.30 a 19.00 een fles van 200 water + 6 schepjes + 2 scheppen rijstebloem. Ik gebruik het schepje van de flesvoeding. Zij slaapt dan van 19.00 tot de volgende dag 6.30.

Plukje, ben jij ook direct begonnen met 2 scheppen dan? is het niet nodig om het op te bouwen? en waarom 200 water + 6 ipv 180+6?
dank je wel alvast
groetjes annelies

Ik deed altijd 3 van die schepjes van de melkpoeder, met eetlepels werd het zi dik dat het door geen enkele speen meer paste!
Gewoon uitproberen, er is niet een goeie of verkeerde hoeveelheid!
Ik vond dat als het zo dik was, dat het dan vast ook erg zwaar op de maag lag, dus deed er nooit veel door!

Manderijn

Geen ervaring met rijstebloem, maar even een tip: let erop dat het niet verstoppend werkt voor haar ontlasting. Zodra je merkt dat ze moeilijker kan poepen, kan dat aan de rijstebloem liggen en kan je er beter weer mee stoppen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wij zijn toen met 3 maanden begonnen met de laatste fles wat dikker te maken met rijsterbloem.
Toen 2 EET lepels er in gedaan, thee lepel is te weinig proefen ze niks van

Hoi… bij mijn dochters heb ik in het begin altijd 1 eetlepel erin gedaan… dan is het dik genoeg, maar niet te dik om idd… door een speen te passen. Later heb ik in een kommetje met een lepeltje 2 en zelfs 3 scheppen gedaan zodat je echt dikke compacte pap krijgt die te scheppen valt.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik geef 200 water omdat ze dan nog wat meer heeft. Onze meid slaapt dan 12 uur! Dus dan heeft ze wat extra vocht.

Ik ben begonnen met 1 schepje, maar de dag erna heb ik direct 2 gedaan.

Idd ff kijken hoe gaat met krampjes en ontlasting.

Ik heb bij Tim nooit rijstebloem gebruikt en dat ga ik bij Daan ook niet doen. Zie de toegevoegde waarde van rijstebloem niet. We zijn met 4 maanden begonnen met fruit en over een paar weekjes beginnen we ook met groente. Zodat we hem straks niet meer om 23.00 uur wakker hoeven te maken voor een fles.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik sluit me volledig aan bij Sandra. Zowel onze zoon als onze dochter sliepen door zonder rijstebloem in de laatste fles.
Als je kleine er aan toe is om door te slapen, moet dit ook zonder de rijstebloem lukken.
Groetjes Nancy