Standaard dingen ... grote onzin!

Zo is het hier standaard (weet niet of dat bij jullie ook is) om na een kinderfeestje een zakje snoep oid mee te geven… Ze vragen het gewoon aan je de kinderen. En de moeders?? die zwijgen. Ik was van plan het dit jaar niet te doen… maar vind die sneue gezichtjes ook niet leuk dus klein kadootjes (handjeklap 0,25 cent per stuk) gekocht. Maar … vind het zo’n ONZIN…

Hoe is dit bij jullie?

ik vind het eigenlijk wel leuk…

en trouwens een goed idee van je om een kleinigheidje mee te geven i.p.v. een snoepzak. Mooie oplossing toch?

Grtjs Ghis x

Lilypie Second Birthday tickers

Ik vind het heel vervelend, hier doen ze het ook, heb je een feestje van 2 tot 4 of 5, gaat de eerste weg, gaan al die kids aan je kop zeiken over partybags, ik vind het vreselijk, en heb mijn dochter gezegd als ik 1 keer gezeur hoor, flikker ik dat ding bij het grof vuil! ahahahah een feestje moet een feestje zijn en daarmee klaar eigenlijk!

Bij kinderfeestjes van die hele kleintjes is het helemaal niet gebruikelijk in onze omgeving. Alleen bij feestjes van kindjes die al op school zitten, daar ken ik het van. Moet zeggen: onzin, om dat nu al te doen.

Groetjes,
M

Hier wordt het bij de kinderfeestjes van schoolkinderen meestal wel gedaan idd. Van die hele kleintjes nog niet.
Maar eh… ik had dit jaar voor het kinderfeestje van zoonlief ook van die zakjes gemaakt, en ben ze helemaal vergeten mee te geven!!! Oeps
Naja… hier wordt er dus iig niet om gevraagd gelukkig, hihi. Hoeven we het volgend jaar ook niet meer te doen

Ik word er ook niet goed van, het moet GROTER en MEER en dus DUURDER worden. Laatste keer was hier voor een klasje van 16 kindjes; een drinkbeker gevuld met SUIKER ZOOI SNOEP, fleurig rietje, clowntje op een prikker + cadeautje erbij, ingepakt en versierd … zag er leuk uit hoor maar denk je dat die peuters genoegen nemen met een stukje worst of kaas? een doosje rozijnen? Het eerste wat de kindjes doen is het cadeautje uitpakken en de snoep in hun mondje proppen … Ook is dit bij een kinderverjaardag zo en ik doe er niet aan mee.

ja dat was bij ons vroeger ook zo, of een zakje chips, of idd een snoepzakje, dat maakte mijn moeder ook altijd wel, nog niet op die leeftijd trouwens hoor, pas vanaf dat ik op de kleuterschool zat.
Ik vind je oplossing erg leuk om gewoon een klein cadeautje te geven. is niet eens ongezond

Ik doe er ook niet aan mee, ik vind het ook pure onzin. En 9 van de 10 keer zijn de cadeautjes ook flut en zo kapot of het wordt in een hoek gegooid… Snoepzakjes vind ik ook niet nodig, dus daar doe ik ook niet aan… Nikki/Lisa mag trakteren op iets lekkers (Nikki kiest 9 van de 10 keer worstjes/kaasjes/komkommertjes) en dan is het klaar!

Ik merk op de crech ook dat er steeds op grotere dingen wordt getrakteerd. Marijn heb ik dit jaar op poffertjes laten trakteren en Dion op knijpfruit.
Met de verjaardagen thuis krijgen ze hier ook geen zakje snoep meer mee naar huis. Ik vind het wel goed hoor. De hele dag eten ze al op een verjaardag en dan ook nog een zak druktemakers mee.

Bij ons op school stimuleren wij kinderen ook om op gezonde dingen te trakteren maar het blijft moeilijk voor sommige ouders. Want 30 stokjes kaas, worst ed te maken is natuurlijk wel erg tijdrovend. Maar een avondje achter de computer is geen probleem.

Hoi,

ook bij ons de “gewoonte” om traktaties met een kleinigheid er bij
Bij zoonlief verschillend, sommige kids doen het wel, anderen weer niet.
Traktaties hier zijn ook verschillend, cakejes, danoontjes, chips (wordt meestal gedaan) snoepjes, eigenlijk allemaal erg verschillend!
Heb afgelopen jaar ook makkelijk gedaan, idd ook chipsjes gevuld in een bekertje.
Klaar! Ben niet zo’n crea moeder die van alles in elkaar knutselt

En dan voor 35 kindjes??
No way! Ga mezelf ook niet moeilijk maken heb ik me al besloten. Goed he?!

en merk dat dit heel vaak gedaan wordt!

gr. mama van 2 kids

@Pranger7: haha ach ik vind het kei leuk om dingen te maken bij de traktatisch, juist omdat ik dan eens niet een avondje achter de pc zit grapje natuurlijk ik zit nu ook weer niet aan het beeld vastgekluisterd maar ik snap je punt.
Ook hier stimuleren ze gezonde dingen, mede om die reden hebben ze ook de regel dat met de 3e verjaardag zij een traktatie regelen (spring beleid noemen ze dat) en als de kindjes 4 worden en dus afscheid nemen van de PSZ dan mogen de ouders zelf wat verzinnen.

@MamavanRico
Dingen knutselen vind ik opzich ook wel leuk tenminste de eerste 10 dan. Maar als ik zie hoeveel aandacht ik zelf schenk aan een leuke knutsel traktaties is het eigenlijk zonde van de tijd dat moederslief een hele avond heeft zitten knippen, plakken, vullen, kleuren ed. Hier gaat het 9 van 10 keer gelijk in de prullenbak. Ik kan alles wel blijven bewaren maar dan moeten we verhuizen