Staand plassen

Staand plassen, ik heb al regelmatig gehoord dat het niet goed is om dat regelmatig te doen.

Nu loop ik met Seth tegen het volgende aan:
Het is eigenlijk begonnen op school. Daar hebben ze toiletten met zo’n soort bewegingscameratje erin. Heel handig voor kinderen die vergeten door te trekken, want dan wordt er toch nog doorgetrokken. Maar niet voor mijn kleine Seth, want het toilet is al 2x onder zijn billen doorgetrokken en hij is echt panisch voor die toiletten nu. Hij plast nu dus alleen staand op school (3 ochtenden in de week).

Toen kwamen we het volgende probleem tegen. Hij plast ook vaak tussen de bril en de pot door als hij op de wc zit. Dit beide leidt naar het probleem dat hij op 'vreemde’wc’s alleen staand wil plassen.

Mijn vraag is dus:
Kan dit kwaad, dat hij ook regelmatig staande plast? Hij plast thuis wel altijd zittend.

En zijn er toevallig anderen die tegen zit ‘probleem’ aanlopen? Wat doen jullie ermee?

Liefs, Anne

Gewijzigd door - lalala op 27 Aug 2011 13:39:35

Eigenlijk ken ik het probleem niet…

Jurian is nog maar net 2 dagen zindelijk maar plast er niet overheen. Wel zeg ik ook altijd ‘let erop dat je pielemoos naar beneden zit’.

*zit hij goed naar achteren op het toilet?

Staand plassen vind ik zelf erg smerig omdat bijna alle jongens/mannen dan spetterend plassen en mama de boel weer kan dweilen … Dus leer ik hem hier zittend te plassen. Ook kan men dan beter uitplassen (wat blaasontsteking voorkomt) en evt de ontlasting kan gelijk komen (dat moet Jurian nog leren)…

Andere kant vind ik bij restaurant etc staand plassen wel weer optie omdat toiletten dan echt niet zo schoon zijn om erop te gaan zitten… kinderen zitten al snel met hun handen eraan… en als ik iets vies vind zijn dat wel toiletten… Hier gaat er ook elke dag een doek over…

Ik heb het met de oudste ook gehad. Die wilde op een gegeven moment net zo plassen als papa. Ik wilde dit eerst ook niet, maar het is toch wel makkelijk hoor soms. Hij doet het nu beide, hij is dan ook bijna 5. Je moet inderdaad wel goed opletten dat ze goed richten.
De jongste is net een paar weken zindelijk en wil ook staand plassen dat snap je wel, maar dat vind ik nog niet goed. Hij moet van mijn nog zittend plassen en dan kijken we over een tijdje wel weer.

Hier ook gewoon zittend leren plassen. En op vieze wc’s staand. Da’s zo handig met een jongetje :smiley:
(Pff… moet je eens met een meisje proberen das een stuk lastiger, hahaha!
Dochterlief hier moest laatst ergens plassen en die wc was zoo vies… erboven laten hangen lukte niet, en ik wilde haar echt niet erop laten zitten, brrr!
Ben toen met haar in het gras gaan zitten, ik op mn hurken, benen wijd, haar broekje naar beneden en dan op mijn benen laten zitten als wctje. Pfff wat een gedoe zeg!! Wat dat betreft zijn jongetjes zo makkelijk )

Ik geloof niet dat het kwaad kan om hem op de psz, of bij vieze wc’s regelmatig staand te laten plassen hoor! Als hij zo bang is dat die wc onder zn billen doortrekt… Ophouden is ook niet goed!
Staand plassen is idd niet goed als ze dat altijd doen, maar idd om wat mini-boy zegt, dat ze dan beter kunnen uitplassen.
Gaat ie na de psz gewoon thuis weer zittend plassen, komt dat allemaal wel weer goed

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Hier thuis ook zitten te plassen. Ik wist trouwens niet dat je dan ook beter uitplast. Weer wat geleerd.
In een restaurant, camping of winkel zeg ik ook altijd ga maar staan te plassen. Ik hang er zelf ook altijd boven dus waarom zou ik hem er wel op laten zitten.
Maar Marijn gaat ook niet zo maar akkoord met een wc hij moet wel schoon zijn anders wil hij er niet op zitten. Ik geef hem geen ongelijk.

Hier plassen de jongens veel staand, en ik hoorde laatst ook dat het veel beter is zittend te plassen.
moest voor oudste keer urine inleveren (paar mnd terug) ivm mogelijke blaasontsteking, en vroegen gelijk hoe die plaste,
ik zei ook staand, en toen zij h.a. veel beter is om zittend te plassen.
maar je , ze zien veel van papa he! die plast ook altijd staand!

probeer ze zittend te laten plassen, maar is wel moeilijk.

groeten

Fijn om te lezen dat de meeste van jullie jongens ook af en toe staand plassen.

Seth doet het inderdaad op de psz en op wc’s ergens anders, bij opa en oma en thuis ed. wel altijd gewoon zittend.

@Bakmama: Thuis plast Seth altijd met een wcbrilverkleiner, waardoor hij dan nooit ertussendoor plast, wel een voordeel vind ik, anders heb ik nog meerdere keren wer dag natte kleren.
Maar op openbare wc’s gebeurde het wel regelmatig, inderdaad als ze ontzettend nodig moeten.
Maar dan is dat staand plassen wel een uitkomst, en gelukkig kan Seth het wel netjes.

Liefs, Anne