Eva vindt de wc en het potje erg interessant (mooi!) en ze wil dus elke keer op de po of op de wc. Prima. Ze draagt af en toe van die luierbroekjes, zodat ze het gevoel heeft dat ze een onderbroekje draagt. Maar ze snapt nog niet dat je naar de wc moet gaan om daar te poepen en te plassen. Ze roept dan: mama C, maar dan is het al te laat. Haar luier zit dan al vol.
Nu had ze dat gisteren ook. Ik trok het broekje naar beneden en er zat een hele lading poep in. Ik kon de luier openscheuren aan de zijkant, maar toen viel er allemaal poep uit! De poep viel in haar spijkerbroekje en op de grond. Bah. Ze ging er ook nog eens per ongeluk met haar laars in staan.
Ik ben niet vies voor mijn eigen kindje en het maakte me niet uit dat er ook poep op de wc zat enzo, maar echt handig is het natuurlijk niet. Ze heeft denk ik op het kdv geleerd om voorover te buigen, zodat ik haar billen goed af kan doen, dat is wel fijn. Maar toen vielen er ook stukjes poep op de grond. Hoe doen jullie dit? Ik kan moeilijk de hele tijd de wc boenen? Als ze vaker zo’n broekje aan heeft, staat ze dus op de wc en moet ik haar staand verschonen…
En waar laat je de luierdoekjes? Mogen die eigenlijk in de wc? Ik denk dat ik maar poets-je-billen-doekjes ga gebruiken…
Groetjes Rainbow, trotse mama