Staan

hoi hoi

wederom een vraag. Mijn zoontje van 7 maanden kan sinds 1 week staan. hij trekt zich overal aan op. Nu vind ik het een beetje eng dat hij heel hard gaat vallen, maar ik kan hem natuurlijk niet overal opvangen.
hoe deden jullie dat?? We hebben een harde vloer en lijkt me toch zeer pijnlijk als hij de hele tijd omvalt. Maar hij moet natuurlijk ook leren om te vallen?
moet/ kun je dit begeleiden of maar gewoon laten doen?

gr silvia

a2188c2ec6ab2d4f22bcfb3a0471a1b2

Ik heb er in het begin we altijd bij gestaan. DIt omdat bo toen ook nog niet kon zitten. Wel staan, maar niet zitten> Zijn reflex was dus ook niet te gaan zitten als hij viel. Vond ik ook gevaarlijk en de fysio was het daar mee eens. Pas op het moment dat hij kon zitten, en dat ook deed uit reflex, stond ik er ook niet meer bij.

liefs woezel

hier ook sinds een paar weken staan. Ik ging in het begin erbj zitten op de grond, zodat ik hem op kon vangen of ik zette hem in de hoek van de (hoek)bank en dan languit ernaast liggen. Nu kan hij redelijk goed terug naar de grond, maar hij is toch ook al een paar keer flink gevallen. Houd je toch niet tegen denk ik. Ik gebruik de box sinds hij staat wel veel meer. Dan valt hij niet zo hard.

22-12-2009 colin geboren

Ook hier een harde vloer,
en een kereltje dat toen best wel regelmatig omviel.

Maar: meestal ploft ie gewoon op z’n billen neer,
en daar zit de luier omheen die de grootste klap opvangt.

Enne, ze leren heel snel dat met het hoofd op de grond vallen niet fijn is.
Na twee keer gebeurt het niet zo snel meer.

M.

Dion staat net sinds een paar dagen (3 week geleden ook al 1 keer ) hij laat zich gewoon op de billen vallen dus gelukkig geen gepiep dat hij niet kan zitten. Het op de grond terrecht komen vind ik nog niet zoiets van oeh maar die scherpe punten aan de tafel of kast mmmm dat vind ik minder. Heb er hoekjes opgezet. Maar ja het blijft zowieso opletten met alles kabels die hangen van een lamp en zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.

hier ook al hoekjes op de tafel gedaan. gelukkig kan hij ook al zelf gaan zitten dus dat scheelt weer. maar als hij moe is dan weet hij het ineens niet meer. zakt dan ook vaak door zijn beentjes heen.

Misschien een rare vraag maar hoe merk je dat ze willen staan. Mijn kleine nu 9 1/2 maand ongeveer maar heb nog niet in de gaten dat hij wil staan of moet ik hem uitlokken?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hier trok hij zich gewoon ineens op. Heb niks anders gedaan om het uit te lokken ofzo.

22-12-2009 colin geboren

Is lastig maar het hoort er echt bij. Mijn zoontje is nu bijna 21 maanden en die valt ook nog heel regelmatig. Ik ben er nooit bij blijven staan, hield het wel in de gaten. Leren staan gaat nou eenmaal met vallen gepaard en dat kun je niet altijd voor zijn. Let wel op gevaarlijke hoeken ed en laat je kind zoveel mogelijk op blote voetjes staan. Zo hebben ze meer houvast, werkt ook beter als anti-slip sokjes. Voor blauwe plekken kun je vallen en stoten creme van vsm gebruiken dat werkt echt goed.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ja dat hebben we net achter de rug. Toen ze net begon met staan, ben ik er toch echt wel bij gebleven. Vond onze vloer ook zo hard. Ik legde geregeld kussentjes op de vloer op de plek waar ze stond. Zo viel ze dan toch wat zachter. Als ik erachter stond / zat, liet ik haar gecontroleerd vallen haha wat een constructies allemaal. Gelukkig heeft dit maar een maand geduurd, want toen leerde ze zelf hoe ze weer van staan naar zit/kruiphouding moest gaan.
Soms valt ze nog wel eens, maar ja dat blijf je dan toch houden. Een aai over de bol, een dikke kus en het is meestal snel over. En inderdaad de omgeving veilig maken.

Groetjes Jeuly

ons pippy die valt ook nog regelmatig, vorige week nog mega hard en ff advies ingewonnen wat we nu het beste konden doen met ons stootkussentje… hele blauwe wang, en die avond erna viel ze dus met haar kop op de stoep…
nou weet ik nog toen pippy een maand of 6 was, wij een vriendje op bezoek hadden met papa, en die liep te rennen en ging genadeloos neer, en weinig reactie, noch van manneke en papa… en die zei toen, 'ja daar wen je wel aan, eerste paar keer zit je tegen het plafond met een halve hartaanval, en daarna word het gewoner, en spring je pas op als je echt ziet dat het fout gaat ’ en nu zijn we wat maanden verder, en huppelt pippy overal tussendoor, en valt vaak, inderdaad vaak op haar billen… en soms hard, maar meestal houdt ze dat koppie wel omhoog…

ik zou er de eerste tijd zeker een beetje bij blijven,maar als hij straks eenmaal losloopt, ben jij al gewend aan dat gestund!! geloof me !
en ja je vloer is hard, maar als ze dadelijk ook buiten gaan spelen, de stoeptegels zijn nog veel harder !

@Leony, Hier ook 9,5 mnd en staat ook nog niet hoor. Ik merk wel dat ze haar handjes op de tafel begint te leggen als ze ervoor zit en ze probeert vaak op de trap te klimmen. Ook zag ik vandaag dat ze de spijltjes van de box vast pakte en een beetje trok zeg maar. Denk dus niet dat het nog erg lang gaat duren hier. Ik heb haar 2 weken geleden ofzo eens voor de lol op mijn voeten gezet (goed vast gehouden natuurlijk) en zo een paar stapjes gezet. Vond ze geweldig!!! Sinds dien is ze het een beetje aan het proberen heb ik het idee.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

volgens mij is 9 maanden toch ook heel normaal als ze dan pas gaan staan?? onze zoon die loopt heel erg voor in zijn ontwikkeling. toen hij 6 maanden was deed hij alles al wat hij met 9 maanden pas hoefde te doen. Dus zou me niet druk maken als ze nog niet staan. geniet nog maar even van de rust hahahhaha
Onze zoon is dit hele weekend bij vrienden van ons geweest en is een paar x hard gebutst, dus misschien heeft hij dit weekend wel geleerd dat het niet fijn is om te vallen en doet hij thuis voorzichtiger…hahahaha
bedankt voor alle reactie’s iig.

groetjes silvia