Staan maar nog niet kruipen

Hallo,

Ons meisje is nu dik 8 maanden. Vanaf dat ze 2 dagen was duwt ze zichzelf op. Nu trekt ze zich steeds recht aan ons. Ze doet dit nog niet in haar park. Maar ze wil dus steeds staan. Maar ze kruipt nog niet. Ze rolt overal heen. Speeltjes ver van haar zetten heeft dus geen zin. Mevrouw rolt er gewoon naartoe en draait zich dan achterwaarts in de juiste positie zodat ze er mooi bij kan. Wel een grappig zicht. Maar ik wilde toch even vragen of het geen probleem is dat ze steeds wil staan. Van horen zeggen is het niet goed dat ze de kruipfase overslaan…

Groetjes,

Tamara

Onze oudste stond ook eerder dan dat ze kroop. Uiteindelijk bij 9 maanden kreeg ze de slag van het kruipen te pakken, maar in die periode liep ze ook al rond de tafel.

Het klopt inderdaad dat het beter is als ze wel kruipen. Heeft iets met de motoriek te maken en met de spraak geloof ik. Iets met het samenwerken van de hersenhelften, maar precies het fijne weet ik er niet van.

Je kunt kindjes stimuleren om te kruipen door ze bijv. door een doos te laten kruipen die je op z’n kant legt en waar je de bodem van uitklapt. Of je koopt zo’n parachute-stof slurf bij de speelgoedwinkel. Dat stimuleert het kruipen ook. Is nooit weggegooid geld, want daar hebben ze tot ruim in de kleutertijd plezier van.

Ik zou me in elk geval geen zorgen maken over de volgorde “eerst staan, dan pas kruipen”. Bij onze oudste is het ook helemaal goedgekomen. Ook wat de spraak betreft, want die praatte al heel snel als een tierelier.

Groetekes, Sje

Nanik kruip ook nog niet hoor. Ze schuift op haar billen al een maand of 3 denk ik maar kruipen doet ze niet. Ze trekt zich wel op in de box maar niet aan de tafel ofzo en als we haar aan de tafel zetten dan loopt ze heel de tafel rond en pakt dan over naar de kinderstoel die er staat en naar de kast.

Ze kan dus ook nog niet zelf gaan staan en ze probeert ook niet te klimmen ofzo. Traphekje beneden aan de trap is dus nog niet nodig.

Bianca

Hoi Tamara,

Ik ging destijds achter Elke zitten en zette mijn handen aan de onderkant
van de voeten.
Zo kon Elke zich afzetten en had ze het gevoel dat ze ging kruipen.

Sommige kindjes slaan de kruipfase over en gaan gelijk lopen.
Je hebt ook kindjes die alleen maar vooruit gaan door op de billen te
schuiven.
Kan geen kwaad.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 28 week oud

Hoi Hoi

Mijn dochter is 10 maanden en kruipt nog steeds niet. Wel heeft ze eergister 5 stapjes achter het activiticenter gelopen. Ik denk dat ze het kruipen over gaat slaan. Ik heb wel eens gelezen dat kruipen belangrijk is voor het ruimtelijkinzicht. Mijn dochter rolt ook door de kamer heen maar doet sinds deze week wiegen op handen en knietjes. Ik maakte me eerst ook een beetje zorgen leeftijdsgenootjes van haar kruipen wel al. Ik houd me nu voor dat ze op dit moment bezig is met andere dingen te ontwikkelen bijv. de fijne motoriek. Misschien is jou meisje nu ook bezig met andere dingen te ontwikkelen. Ieder kind ontwikkeld zich op hun eigen manier zeggen ze.

Groetjes Chantal

chantal

hoi sje

Wat kost zoeen parachute-slurf ongeveer? Ik denk deat ik die ook wil gaan kopen.
Groetjes chantal

chantal

quote:
hoi sje

Wat kost zoeen parachute-slurf ongeveer? Ik denk deat ik die ook wil gaan kopen.
Groetjes chantal

chantal

bij de ikea kan je ze ook krijgen maar hoe duur het was weet ik niet meer maar was niet duur!!
kus mamma van ferdi

chantal

wat is een parachute slurf?

gr gytha

Ik heb even gekeken op de site van Ikea.

Die slurf heet SPEJA en kost 14,95. Hij is er in lichtblauw.
Hij is 176 lang en 46cm hoog.

Wordt aanbevolen voor kindjes vanaf 18 maanden, maar destijds is het mij gewoon geadviseerd door het bureau als onze oudste echt niet was gaan kruipen, en dan gewoon zelf erbij blijven voor de veiligheid. Wij hebben de slurf achteraf niet hoeven kopen want ze ging bij 9 maanden zelf kruipen.

Geen idee wat ze bij speelgoedzaken kosten.

Groetekes, Sje

Hoi sje

O dat is niet duur. Ik ga het morgen halen. Bedankt voor de reactie
groetjes Chantal

chantal

En hou ons op de hoogte van de kruipvaardigheden van je kleine mop he?!

Groetekes, Sje

zou ik zeker doen ik hoop dat het gaat werken.

chantal

Hoi allemaal,

Puck stond met 7 maandenaande tafel en met 8 maanden trok ze zichzelf op. Ze zat op handen en knieen en wij maar denken dat kruipen dat komt nu snel. Met ruim 9 maanden ging ze kruipen. Sinds deze week kan ze los staan. Dus wij denken …dat lopen dat duurt niet lang meer…hahahah zal wel even duren

Met andere woorden…het komt zoals het komt…

Groetjes Loes

Hallo,

Bedankt voor de reacties! We zullen wel zien hoe het loopt. Ik laat zeker weten wanneer ze haar eerste stapjes zet!

Groetjes,

Tamara