Staan in bed

Hallo ik ben Sylvia moeder van Sem van 1 jaar oud.

We hebben nooit problemen met slapen gehad met onze kleine vent tot een paar dagen geleden, we leggen hem s’avonds in bed gewoon hoe we het normaal ook doen en nog geen 5 minuten later begint hij te schreeuwen wij naar boven staat meneer rechtop in zijn bed, we hebben hem weer op zijn rug gelegd en hij maakte gelijk aan stalten om te gaan slapen vingertje in zijn mond hoofdje opzij, klaar dachten we.
We zitten net weer een tijdje beneden begint ie weer te schreeuwen, staat hij weer rechtop, meegenomen naar beneden beetje drinken gegeven, je zag gewoon dat hij heel erg moe was kleine oogjes en viel bijna in slaap op mijn arm, hebben hem weer naar boven gebracht en het hele ritueel begon weer van voor af aan, hij sliep pas om half elf s’avonds terwijl hij normaal tussen half 8 en 8 gaat slapen.
Wat kunnen we hier aan doen, hoop dat jullie ons kunnen helpen!!!
groetjes papa en mama van Sem

1 jaar zeg je? Dan geldt het volgende toverwoord:

Negeren!

Sowieso niet meer uit bed halen! Daar gaat het al fout. Die kleine man weet heel erg goed hoe hij grenzen moet verleggen en voor je het weet is er geen weg meer terug en zit je hele avonden beneden met een baby op schoot. Hij vindt het alleen maar superleuk om weer naar beneden te mogen. Een kind altijd op de eigen kamer troosten als het nodig is.

Dus in bed leggen, zelf naar beneden gaan en zodra hij begint te schreeuwen, lekker beneden blijven! Hij gaat vanzelf wel weer liggen als hij door heeft dat er met jullie niet te sollen valt. Kan best paar avonden duren hoor voordat dit circus afgelopen is maar blijf consequent en reageer helemaal niet op zijn show!

Probeer maar uit, wedden dat het werkt?!

Groetekes, Sje

Sem is afgelopen donderdag 1 jaar geworden.

Hij slaapt al met een slaapzak aan want hij kroop steeds naar boven en nu begint hij ineens te staan in zijn eigen bedje is dat dat niet gevaarlijk met een slaapzak gaan staan?
Dus gewoon zijn eigen gang laten gaan!!
hij is inderdaad poeslief waneer ie uit zijn bed mag dan heeft hij de grootste lol.
groetjes sylvia

idd mijn tip ook NEGEREN

die kleintjes hebben dan echt wel door hoor wanneer mama of papa weer aandacht komt geven en dan blijf je bezig…

succes dr mee !

Inderdaad niet mee naar beneden nemen want dan gaat hij dit spelletje wel heel leuk vinden. Als je het moeilijk vind om hem alleen te laten dan zal ik naar hem toe gaan en hem weer neer leggen en niet tegen hem praten. Maar het beste lijkt me om hem even te laten en dan kijken hoe snel hij toch gaat slapen.
Ik ben benieuwd! Succes

Groetjes Bibi

Ze zijn handig genoeg met die slaapzakken. Als onze jongste de kans krijgt (zeer zeldzaam) loopt ze er zelfs in rond!

Dus inderdaad, gewoon z’n gang laten gaan. Hij heeft binnen een paar dagen door dat hij beter met dit spelletje kan stoppen1

Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat he?! Eens kijken of dat toverwoord in jouw situatie ook zo snel werkt.

Groetekes, Sje

Wij hebben met Bryan hetzelfde achter de rug. Hij begon ermee toen hij een maand of 10, 11 was. Hij stond dan te zingen in z’n bed. Ik negeerde hem, tot hij begon te huilen, op een gegeven moment hoor je het als ze echt over de rooie gaan. Dan ging ik zijn kamer in, legde hem resoluut terug, dus vooral niet treuzelen en ook geen oogcontact maken, zei hem weltrusten, aai over z’n bolletje en ik ging de kamer weer uit. Meestal moest ik een paar keer terug (3 of soms wel 4 keer), maar het kostte weinig moeite. Na de 2e of 3e keer stond hij al te grinniken als ik z’n kamer in kwam, wel moeilijk om hem dan te negeren, of hij probeerde me aan het lachen te krijgen door kiekeboe te doen als ik binnenkwam. Uiteindelijk ging hij zelf al half liggen als ik binnenkwam. Het gaat echt over zolang je maar volhoudt dat je hem niet beloond met aandacht. Ik ging wel altijd even bij hem kijken als hij écht huilde, want ik wilde dat hij wist dat zijn moeder er voor hem was. Ik vind het erg belangrijk dat hij zich veilig voelt.

Dus volhouden en doorbijten hoor!
Groetjes
Joyce

Groetjes
Joyce

Goed bezig geweest Joyce! Zie je Sylvia, het werkt. Heb je het vanavond al uitgeprobeerd?

Groetekes, Sje

Nou je geloofd het of niet, ik was gisteravond niet thuis en mijn vriend heb ik uitgelegd wat ie moest doen als hij weer in bed ging staan, Negeren dus!!
Blijkt dat ie direct in slaap is gevallen en heeft geen moment tegen gesputterd onvoorstelbaar of niet!
Wat moet ik hier nou mee?
Ben benieuwd of het vanavond ook zo makkelijk gaat.

groetjes sylvia