Spulletjes op de grond gooien

hallo iedereen,
mijn zoontje vindt het erg leuk om, als hij in zijn kinderstoel zit, spulletjes op de grond te gooien. Dat doet hij al een hele tijd, en tot nu toe raap ik t altijd op en geef het dan terug. Hij vindt dit super interessant, lijkt niet echt een spelletje maar toch. Ik vraag me af of ik dit moet afleren of dat dit gewoon een periode is die vanzelf over gaat. Ik heb er zelf niet zo’n probleem mee om het op te rapen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik dat volgend jaar nog aan het doen ben
hoe gaan jullie hiermee om?

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze zijn oorzaak en gevolg relaties aan het leren . Als ik het op de grond gooi dan maakt het geluid, super interresant en het leuke is mama bukt pakt het op en geeft het terug. Hoort er allemaal bij.

Natuurlijk ligt het erwel aan wat ze op de grond gooien. Bijvoorbeeld ik heb laminaat en dan vind ik het niet fijn (alleen al niet voor mijn onderburen) als hij harde dingen op de grond gooi, dus die geef ik ook niet als hij in de stoel zit. Speel je maar mee op de grond ^^.

Je kan oorzaak-gevolg relaties ook samen met hem oefenen, bijvoorbeeld bakjes pakken en dan overal een blokje oid instoppen, is iets minder lawaaierig en ziet hij dat het ook op andere manier kan.

heh joh dit begon bij rico toen hij 8 maanden was en tot en met dat hij in de box zat deed hij het nog steeds. (die is nu 3 weken weg, dus je kunt nagaan) ik kon hem dit niet afleren. hij bleef het toch doen. vind ie interesant, wat voor geluid dat maakt enzo. het is voor hun gewoon interactief snapje?
nu de box weg is gooit ie niet echt meer. alleen balletjes naar de hond

ja hoor, is hier ook favoriet tijdsverdrijf kan ze uren volhouden als het moet, maar mama is het echt wel eerder beu haha. Volgens mij hoort het er idd gewooon bij en gaat het vanzelf vroeg of laat een keer over.

mama1980

Bo is over een maand 2 jaar, en hij doet het ook nog steeds. Heb van alles geprobeerd om hem dit af te leren, maar niks werkt. Behalve streng toespreken, proberen te voorkomen en af leiden, kun je vrij weinig doen. N(en idd geen harde dingen geven wat veel lawaai maakt)

liefs woezel

Hier word het ook gedaan. Ik geef het wel regelmatig terug maar als ik er genoeg van heb stop ik en vind ze dat ook wel goed. Tegen die tijd haal ik haar ook al uit de tafel stoel en kan ze weer op de grond spelen.

hier ook, superleuk om te doen!
het is inderdaad reactie … ik gooi iets en je hoort het , pippy is nu wat verder en kan een hele tijd bezig zijn met haar blokkies uit de doos gooien en weer terug erin, en dat 80 keer achter mekaar… ze heb ook een boodschappe tassie waar ze alles in gooit en weer uit… dus heel normaal… maar ja ik raap het speeltje 2 keer op de derde keer, ist pech, blijf nie bezig, dan haal ik haar uit de stoel, dan kan ze gewoon op de grond verder, en kan ze ze zelf ook weer oprapen…

Baby geboren

@sugars303, even heel erg offtopic,maar wilde alleen even zeggen dat ik de manier waarop/accent waarmee jij schrijft zo grappig vind!! Lig soms helemaal in een deuk bij sommige uitspraken die je doet. Kom je toevallig uit den bosch?

mama1980

hoi dames,
bedankt voor jullie reacties, ik dacht al wel dat het een (heel erg lange) periode is hoor, maar wou t even checken. En bukken is goed voor de buikspieren
Dus ik vrees dat we er voorlopig nog niet vanaf zijn…
@mama1980: dat vond ik ook, super leuke manier om te omschrijven. Hoewel ik de stem van sugar303 niet ken, hoor ik t ze zo zeggen

groetjes
Ineke

Hier idd ook vanuit de kinderstoel spulletjes op de grond gooiten. Het liefst zo hard en vaak mogelijk. Buk me ook een keer 3 en dan stop is er ook altijd meer. Soms geef ik ook wel eens een legpuzzel, gooit hij ze één voor één op de grond. Zijn ze even zoet en je hoeft neit voortdurend te bukken, doe je pas op het laatst haha.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

mama1980 jazekers ben een echte bosschenees

Baby geboren