Spuit halen!

Hallo allemaal…
Ik ben Dinsdag voor het eerst naar de verloskundige geweest, dit voor een Intake-Gesprek…
Hier vroeg ze mij vanalles, ook om een spuit te halen in het ziekenhuis. ( voor eventuele Soa`s en je bloedgroep ).
Oeffff!! wat schrok ik zeg, ben als de dood voor een spuit…
Ik gelijk een vriendin van mij gevraag dof zij dit ook moest en ze moest 7buisjes bloed af laten nemen… Man man man, wat schrok ik hier van zeg !!
je bloedgroep weten ze bij de dokter toch ook vast wel of op het ziekenhuis?
Moesten jullie dit ook??

Liefs, Melanie

nee ik heb geen spuit gekregen,

wel werd er bloed afgenomen om evt afwijkingen te achter halen. en om de bloedgroep te bepalen.

groetjes gytha

Elke zwangere vrouw moet minimaal 2x bloed af laten nemen.

In het begin van de zwangerschap. Dus in de eerste 10 weken ofzo en halverwege de zwangerschap.

Dus dan weet je dat vast: Je moet over en tijdje nog een keer!

Groetekes, Sje

en als je pech hebt zoals ik en negatieve bloedgroep hebt krijg je nog 2 extra buisjes en 2 extra spuiten… maar het hoort er allemaal bij

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hoi Melanie,

het is inderdaad geen spuit (injectie) maar bloed afnemen, soms in het ziekenhuis en soms doet de verloskundige het zelf. Hoeveel bloed ze eruit halen maakt niets uit, je krijgt maar 1x de naald in je arm, stelt echt niets voor.
Bedenk maar dat je ook nog moet bevallen, wat is dan ff bloedprikken

Groetjes,
Inge

Haha lol Ja ik ben ook zo’n angsthaas dus ik begrijp je wel.
Ik zag ook witjes toen ik het hoorde en zag de verloskundige denken : en die moet gaan bevallen ???

Ja joh Melanie, gewoon gaan. Stelt niets voor. HUP !!!

Oefff, wel eng hoor… maar bedankt voor jullie reacties…Helpen die pleisters die je kunt halen bij de apotheek die helpen de pijn een beetje te verlichten nou ook echt?
En tja in principe stelt het ook niet veel voor, maar gewoon het IDEE dat er een naald in je arm gaat…Naja zal toch een keer moeten…

Liefs, Melanie

zwanger en pijnstillers??? nee da’s geen combinatie meis, en als je iemand hebt die goed prikt voel je er nauwelijks iets van hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Och meid, zo’n prik, waar maak je je druk om. Weet je wat ze tijdens een bevalling soms allemaal voor fratsen met je uit moeten halen? Daar is een prik niks bij!

Aan het eind van mijn eerste bevalling zei de assistente “We gaan een knip zetten en dat moeten we even verdoven. De prik van die verdoving kan even vervelend zijn”. Ik keek haar aan en zei: “Ik heb al 13 uur lang om de 5 minuten ondraaglijke weeën, hoe kan zo’n prik nou pijn doen?”.

En wat Kim zegt: kijk uit met pijnstillers! Gebruik die nooit zonder overleg met de arts. En ja, die pleisters dat werkt echt pijnstillend, maar over het algemeen worden ze voorgeschreven aan ernstig zieke mensen. Zwangerschap is geen ernstige ziekte.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Aug 2007 20:35:32

Ik had ook nog nooit bloed laten prikken. Dus ik zat daar te wachten en dacht dat het wel pijn zou doen. Ik zat daar en keek de andere kant op en ik voelde het niet eens. Echt gewoon niet. Dus stelt helemaal niets voor.

Groetjes Bibi