Spugen

Mijn zoontje Thijs van bijna 4 maanden, spuugt sinds gisteren echt enorm veel, ik dacht misschien aan een buikgriepje maar hij heeft geen koorts ofzo. Het komt er echt met een grote boog weer uit. In het begin heeft hij ook veel gespuugt en sinds een maand krijgt hij flesvoeding (speciaal voor het vele spugen) dit ging een paar weken goed maar opeens is het weer zover. Heeft iemand nog een andere tip voor me. Ik ga zowieso even langs de huisarts maandag.

rico had dat ook ineens toen hij 4 maanden was:S vreemd is dat he.
maargoed hij kreeg dus teveel melk binnen, heb je sinds kort ook de fles verhoogd? want dat kan een rede zijn.
verder omdat ik te lang heb gewacht omdat ze vertelde "het gaat wel weer over"
werd het ook erg zuur en kon het zo zijn dat zijn slokdarm was aangetast door het zuur en toen heeft de ka zantac voorgeschreven.
verder kun je ook extra nutriton in de fles doen (gewoon apart kopen want ik weet dat het in die voeding zit waar jij over praat)
dat doe ik nu ook en het gaat wel iets beter maar ondanks dat alles spuugt hij nog steeds wel. maar veel minder dus.

succes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Typ bij de zoekfunctie het woord spugen en je krijgt heel veel topics met heel veel tips.

Onze jongste was ook een spuugbaby. Ik heb in verschillende van die eerdere topics een hele lijst met tips getypt. Moet ergens terug te vinden zijn.

Groetekes, Sje

Hallo,

Mijn zoontje is 4 en een halve maand, en spuugde ook regelmatig… Niet met een boog maar steeds mondjes… Wat ik door de nutrilon doe is Johannesbroodpitmeel…
Hierdoor maak je de voeding iets dikker en heeft het minder kans om het eruit te spuugen… Je hebt ook speciale flessen waardoor ze helemaal geen lucht naar binnen krijgen bij het drinken…

Liefs…

ja de bfree fles en dr brown.
maar nutriton is niet alleen dikker maar zet ook wat uit en geeft daarmee een laagje in de maag , het is wel bewezen dat het werkt bij baby’s het werkt ook wel, maar soms niet genoeg, zoals bij rico, hij krijgt op 150 cc melk 3 a 4 scheppen terwijl je eigenlijk 2 tot 4 scheppen mag doen bij 200cc. dus eigenlijk geen ik al iets meer op 150 cc en nog spuugt hij.

Het is 2 tot 4 schepjes bij 100 ml…

Ik vind dat trouwens ideale flessen…

oh shit ja hahaha sorry my mistake