Spugen

hallo allemaal,

in een andere topic van mij heb ik verteld dat Djayden niet meer doorslaapt,dus nu ik gewoon echt uitgeput ben had ik besloten sávonds een flesvoeding te gaan proberen.
ik had similac gekocht en dat gisteravond gegeven.
Djayden heeft zijn hele bedje eronder gespuugd,hij had het in zijn haartjes en oortjes zitten,echt heel zielig.
blijkbaar is dit dus niet zo’n goed idee en kan ik toch beter alleen borstvoeding geven of zie ik dit verkeerd?

gr diana

Ik zou inderdaad nooit zomaar ineens een gewone flesvoeding geven als een kindje alleen nog maar moedermelk gewend is. En zeker niet voordat-ie de nacht in gaat.

Dat zou ik dan in elk geval mengen. Dus bijv. 150 moedermelk, 30 flesvoeding. En dan na verloop van tijd moedermelk minderen en flesvoeding vermeerderen zodat het op een gegeven moment 180 flesvoeding is.

Ik weet niet hoe oud-ie is, maar vanaf 4 maanden mogen ze rijstebloempap. Je zou dan moedermelk uit de fles kunnen geven met een paar lepels rijstebloem erin (nutrix is dat).

Kijk wel uit met rijstebloempap want dat heeft een stoppende werking op de darmpjes. Dus als je kindje wat moeilijker poept, dan geen rijstebloem geven.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

het gaat er alleen maar om dat hij doorslaapt,vandaar de fles voor de nacht omdat dat wat zwaarder op de maag ligt.
ik ga gewoon door met borstvoeding.
ik kan inderdaad dat proberen met de moedermelk en flesvoeding voor de nacht,misschien dat dat helpt.
ik heb al zoveel tips gehad over een speentje geven s’nachts maar hij wil gewoon geen speentje en ik weet geen oplossing verder.
ik krijg niet veel slaap en voel me er niet echt gelukkiger door moet ik zeggen.

gr Diana

he, balen joh dat hij zijn bedje helemaal onder heeft gespuugd!!! Heb je niet gewoon te veel gegeven? Ik heb thije nu dus aan de fles, en begon de eerste keer met 120 cc.

Als het echt niet meer gaat moet je wel aan de bel trekken hoor. Aan een oververmoeide mama heeft djayden ook niets!! Sterkte!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Hallo Diana,

Kijk echt uit dat je er zelf niet onderdoor gaat. Je kleintje eist je helemaal op en dan heb je je nachtrust echt nodig. Het kan lang duren voordat ze echt doorslapen, soms heeft het niks met de voeding te maken. Maar dan zou je wel moeten overdag bij slapen. Of een namiddag uittrekken voor jezelf per week. Anders is het niet vol te houden.

Groetjes,

Tamara