Spugen

Hallo moeders,
Mijn dochter Demi is 5 weken te vroeg geboren en is nu 5 weken jong ! Ik heb eerst 2 weken Nutrilon gebruikt en ben over gegaan naar Kruidvat standaard voor zuigelingen. Ze doet het hier erg goed op, maar sinds 1 week spuugt Demi ontzettend veel. Nu houd ik haar al rechterop tijdens het voeden, laat haar tussendoor boeren en gebruik tutje 1. Nu moet ze ongeveer 15 tot 20 minuten over de fles doen, maar Demi doet er max. 10 min over, ze is ontzettend gulzig. Ze krijgt wel voldoende te drinken en komt ook aan. Ze is in 4 weken tijd ruim een kilo aangekomen dus dat gaat goed. Ik heb gebeld met CB en die vertelde me dat het tutje elke seconde moet druppelen en dat is ook het geval. Nu raden ze me aan om op Omnio over te stappen van Nutricia, maar ben bang dat ze dan helemaal van slag is, omdat ik al een keer op andere voeding over ben gegaan. Wat doe ik tegen dit spugen, ze spuugt ook in haar bedje dat zie ik als ik haar pak voor de volgende voeding. Wat moet ik doen, of wat raden jullie mij aan ?
Groetjes Natasja

hoi,

als ze aankomt hoeft jeje geen zorgen temaken,mijn beide zoons hebben allebei gespuugd.
Onze kinderarts destijds zei toen meestal lijkt het meer dan dat het is de ene baby spuugt meer dan het andere

Gewijzigd door - lieke33 op 22 Jan 2007 15:21:19

Hai Natasja
Ook mijn kleintje heeft in het begin veel gespuugd, maar kwam toch veel aan, de voeding die ik gebruikte was nutrilon 1.
Ik had eigenlijk gewoon het idee dat ze gewoon teveel kreeg en dat ze het teveel er uit gooide, op dit moment is het spugen over en weegt ze bijna 8 kilo, en ze is nu 4 maanden
En het was echt niet weinig wat ze eruit gooide.
Misschien is het gewoon een fase, en zolang ze aankomt is het goed zo…

Liefs Wendy

Je kunt de voeding ook ietsje verdikken met een lepeltje johannesbroodpitmeel.

Na de voeding een kwartiertje rechtop tegen je aan houden wil ook weleens helpen.

Groetekes, Sje

hallo

het is indd niet prettig om te wisselen met de voeding ,ik ben in drie weken tijd drie keer gewisseld met voeding .nu krijgt delano ook de omneo en daar gaat hij heel goed op ,maar je kan indd ook johannesbrood pitmeel gebruiken lijkt ook te helpen zeggen ze,maar als hij goed aankomt en groeit is er meschien indd geen probleem,
groetjes

anouk nelissen

Omnio heb ik voor mijn dochter gebruikt vanwege darmkrampjes. Het spugen bleef hetzelfde (darmkrampjes hielp wel). Johannespitmeel wordt vaak toegevoegd maar weet niet of dit werkt. Bevalt de speen wel?

Bedankt dames,
Ze komt inderdaad wel gewoon aan, dus misschien moet ik me niet zo druk maken. Vanmiddag heb ik een nieuwe fles gekocht Diflex en ze heeft tot nu toe nog niet gespuugt, dus hoop eigenlijk dat dat het was, maar zal af moeten wachten.
Bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Natasja