Spugen/tuffen

ja ik weet niet welk woord jullie hiervan kennen/gebruiken in deze situatie… maar meneer heeft weer wat nieuws. t begon dus vorige week toen ik m van school gehaald had en we gingen avondeten… ik werd boos op m omdat hij eten gooide. en hij spuugd me zo in mijn gezicht MET een boos gezicht!!! wat is DIT nou weer?? is toch niet normaal??
en omdat ik toen nog bozer werd en zei dat dat niet mocht en dat ik dat vies vind, doet ie het dus elke dag een paar keer, gewoon zo als ie speelt of wat dan ook doet, en als ie dus boos is richting mij of iemand anders.
ja sorry hoor vind dit echt vervelend en weet niet of ikd it wel of niet moet negeren?

Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Sep 2011 10:33:48

bo had dit ook een maand of 2 terug, zien ze toch van andere kindjes, want ik dacht ook al, waar heeft ie dat geleerd? Wat wij hebben gedaan is 1 keer waarschuwen en uitleggen waarom wij dit niet goed vinden, en bij de eerst volgende keer dat hij dit deed, gelijk de gang op. Heeft een paar keer geduurd en nu is het over.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

hier ook gehad, bah! Ik denk inderdaat ook dat kinderen dat van elkaar zien. Hier net als woezel de eerste keer gewaarschuwd met uitleg, en alle keren daarna zonder pardon de gang in! Het heeft 2-3 weekjes geduurt en nu doet hij het gelukkig niet meer!

Groetjes Anouk

ja ik neem aan dat ie dat niet zelf verzint nee, maar vind het echt smerig, en ik merk als ik het negeer hij ophoudt en als ik zeg dat het niet mag hij het vervolgens meteen weer doet, ik m idd dan in de hoek zet (gisteren 8 keer!!! achter elkaar) en als ie er weer uit komt hij gelijkw eer spuugt…zucht… wat een fase zeg hoe komen ze erop ik zeg dan ook: ieeeeh nou gedraag je je als een vies kindje… en dan zegt hij: rico is schoon ruik,t naar zeep hmmm

de hoek helpt dus geen bal he, ik zet m erin staat ie vanaf daar te spugen! en net gingen we bij het voetbal kijken, spuugt ie gewoon naar langslopende mensen! boos worden helpt niet en negeren nu dus ook niet meer. in de hoek? boeiend denkt hij, spuugt ie gewoon vanaf daar…nog meer tips?

Als de gang hier niet helpt, is iets afpakken of ontnemen ook een hele goeie straf hier! Dus waarschuweing: Als ik je nog een keer zie spugen gaan jouw treintjes een uur op de kast! Of dan gaan we niet meer naar de speeltuin, of ik lees je geen verhaaltje voor. Misschien zoiets proberen dan?

Groetjes Anouk

ja dat zou ik kunnen doen anouk maar ik heb vandaag al 2 keer iets ontnomen vanwege het spugen, een koekje, en opnieuw in de draaimolen op de kermis… omdat ie dus gespuugd had en idd ik zei dat als ie het nog 1 keer deed dan… dan jankt ie even goed hard en gaat ie heel dramatisch doen maar omdat ie dan boos wordt spuugd ie zo weer ik hoop dat het over een paaar dagen na deze aanpak beter gaat want ik schrok echt toen ie dat deed bij wildvreemde mensen… kan toch niet…

Vies hè Dylano kwm dar ook mee uit school bah!!!
Hier hielp de hoek gelukkig wel. dus was snel over.

Kun je hem niet op zijn kamer zetten en zeggen dat je vieze kindjes even niet hoeft te zien. Of het buiten op het balkon zo vaak laten doen dat de lol eraf is. Dus dan zeg je oke jij wilt spugen dan ga je spugen, maar wel buiten en je mag pas ophouden als ik het zeg. Zeg ook maar wat hoor

Liefs Michelle

hahaha die laatste is goed zal het morgen is proberen, lol!!

ja misschien wat radicaal en zullen heel wat moeders nie mee eens zijn, maar ik zou een keer flink terugspugen! want dat zal hij vast zelf ook nie leuk vinden!!!
dan snapt hij misschien wel dat het gewoon mega smerig is, spuug van iemand anders in je gezicht… (en ik weet dat zeg maar kwaad met kwaad vergelden nie de manier is, zo van als jij slaat mag mama ook nie slaan…maar misschien met spugen een ander geval, omdat hij dan realiseerd dat het echt vies is …)

Pippy is geboren 17.07.2009

Dat van dat verplicht doen wat jij zegt werkt wel heel goed hoor! Doen wij hier ook regelmatig als hij weer met iets nieuws thuis komt. Pas had hij gezien dat je ook op tafel kunt slaan als je boos bent (heeft ie niet thuis gezien maar op de speelzaal van een kindje). Hij moest toen van ons vijf keer verplicht op tafel slaan. Na twee keer zei hij al: ‘mama, ik vind dit niet leuk, ik wil niet op tafel slaan…dat doet pijn aan mijn handen.’ En hij heeft het daarna nooit meer gedaan. Dus ik zou die tip van Michelle eens proberen

Zelf laten opruimen! Wellicht dat de lol er dan ook gauw genoeg vanaf is. Echt niet dat zoiets kan wat mij betreft.
Ik zou inderdaad heel lakoniek zeggen " oke, pak maar een doekje en maak die viezigheid van je maar weer zelf schoon". Niet schoonmaken is straf zoal de gang, hoek of weet ik wat, om vervolgens alsnog zelf schoon te maken. Al moest ik ze er 20 x straf voor geven voordat ze het opruimden.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Oeh lijkt me dat lastig zeg. Morgan doet het niet, die heeft wel weer andere fratsen. Die gaat om alles staan mieren en janken en gedraagd zich als een baby die niks kan en niks wil. Word je ook erg blij van NOT. Hier dus maar weer een keer waatschuwen en anders hoek of naar bed als het avond eten betreft. Even in het gareel weer.

Groetjes,

Michèle

Nou, dat schhonmaken is wellicht 1 of 2 of 3x leuk, maar daarna niet meer denk ik. Daarbij zou ik er duidelijk bij zeggen dat ze die " viezigheid" maar zelf moeten opruimen om te benadrukken dat het vies is.

@Bakmama: stadskinderen zijn niet erger dan dorpskinderen zover ik weet, hij heeft het volgens hemzelf gezien op schooltje, maar ik tolereer dat gedrag niet.

@Michele: zeker lastig dit! want dan heb ik nog liever dat hij me slaat dan gaat spugen maar dat is dan wel weer het ene kind bijt de ander krabt de ander schopt en slaat nou rico doet dus aan spugen, viezerik haha. en wat je zei precies is dat zo gister hier gegaan, niet met mieren en zeuren haha maar dus met het spugen. niet luisteren? naar bed hoppa!

@Asje: heb je tip vandaag toegepast, hij stond even raar te kijken toen ik het zei daarna wilde hij weer spugen ik zei: pak maar alvast een doekje dan als je weer gaat beginnen.
toen ging ie door met spelen ipv spugen thnx!

Hahaha, kijk ! Tof dat het hielp, hopenlijk blijft dat zo!

@bakmama, nee hoor, ik woon ook in een klein dorp, en daar doen ze het ook wel. Denk alleen doordat de meeste kinderen op een kdv of peuterspeelzaal zitten, ze eerder dingen overnemen, zoals dat spugen of vleoken of weet ikw at, dan als je een kind hebt wat hele dagen thuis is.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Het zijn wat dat betreft inderdaad net apen… Alles nadoen wat een ander ook doet. Als Merel een dag bij opa en oma is geweest, lijkt het net of ik oma hoor praten… Ze neemt alles over. Volgens mij heeft dat niets te maken met in een dorp of stad wonen.

Maar om op het spugen terug te komen… Merel doet het gelukkig (nog) niet. Die tip van Asje is goed, ga ik onthouden. Terugpakken met wat ze zelf doet (dus bijv. terugspugen) werkt hier niet.

Groetjes Natasja

@Asje: hahaha ja maar vandaag aanzienlijk minder gespuugd dan gisteren! tof wijf dat je daar bent!

@Woezel; haha ja… ja en als ik dan moet kiezen dan leert ie dan maar iets wat niet mag ik ben er weer voor om het af te leren. de leuke momenten op de psz zijn echt fantastisch voor hem, alhoewel ik m soms wel erg mis hoor! maar goed HIJ vind het superfijn om daarr met andere kindjes te zijn… moet ik hem niet ontnemen dan toch… omdat ie toevallig ook minder leuke dingen kan aanleren.

Top dat er en tip heeft gewerkt, hopelijk houd het snel op.

Liefs Michelle