Spugen-spugen-spugen


#1

ons lieve dochtertje is nu vijf en een halve maand oud en blijft enorm veel spugen. het is niet gewoon een mondje spuug, maar het komt met hele golven! niet alleen vlak na het eten, maar de hele dag door.  ik zou graag jullie mening horen!

ons lieve dochtertje is nu vijf en een halve maand oud en blijft enorm veel spugen. zelf heeft ze er helemaal geen last van. gelukkig. het is niet gewoon een mondje spuug, maar het komt met hele golven! niet alleen vlak na het eten, maar de hele dag door. dit is al vanaf haar geboorte zo. we blijven ongeveer vier keer per dag schone kleertjes aantrekken.
ze is superlief, ze huilt maar eens in de twee dagen een half uurtje; dan vinden we vlak daarna een volle luier. ze slaapt [al vanaf de geboorte] de hele nacht door. dat is het enige moment dat ze niet spuugt.
ze is groot; bij de geboorte 56 cm en 4420 gram.
op het consultatiebureau zeggen ze steeds dat het geen kwaad kan omdat ze goed groeit: met haar lengte zit ze op de bovenste curve en haar gewicht op de eenna bovenste curve. ze volgt de curves precies goed. zij dachten dat het wel minder zou worden als ze vast voedsel zou krijgen. niet dus...
ik heb op advies van het cb al verschillende soorten voeding gebruikt, ook van de apotheek, steeds 2 a 3 weken geprobeerd. het beste reageerd ze nog op nutrilon met johannesbroodpitmeel [dat helpt een klein beetje].
wat kan ik nou doen?
ze krijgt:
7.00 u. borstvoeding
11.00 u. fruithapje [1/3 potje, allerkleinste maat, ong. eierdopje] en 180 ml. nutrilon1 met jbpm
15.00 u. 200 ml. nutrilon1 met jbpm
19.00 u. groentehapje [1/3 potje, allerkleinste maat, ong. eierdopje] en voed ik zelf
23.00 u. borstvoeding
het vaste voedsel maakt het alleen maar rottiger; melk is nog wel te doen, maar worteltjes...
mijn man heeft al het plan om alleen nog maar bloemkool en ander wit eten te geven. [hihihi]
maar ik zou graag jullie mening horen!

#2

Meestal gaat het over op het moment dat ze wat meer gaan zitten en gaan staan. Voor de resterende weken, tot ruim zes maanden zou je er voor kunnen kiezen om nog geen bijvoeding te geven. Dit is nog niet echt nodig. Scheelt weer poetswerk.

Groetjes Pascale.


#3

hallo onze britt is nu 11 maand en gelukkig het spugen is gestopt en idd denk echt dat het komt omdat ze nu meer zit en minder op haar buik ligt te spellen.

ben wel een paar keer met haar naar de osteopaat geweest en dat heeft ook wel erg geholpen dus altijd het proberen waard maar idd het is erg lastig en vervellend als je de kleine elke keer moet om kleden omdat ie klets nat is.

nou hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en hoop dat het snel beter gaat.

groetjes christel.

mama van britt


#4

Hallo mijn dochtertje kristy van nu bijna acht maanden spuugte ook heel erg. nu nog wel een beetje. Ik ga eerst friso extra omdat ze hongerig is met johannesbroodpitmeel erdoor maar dat hielp niet. Nu geef ik haar friso extra en friso comfort gemengd en twee schepjes johannesbroodpitmeel. dit werkt heel goed bij Kristy. Ze spuugt nu bijna niet meer.
Groetjes Marieke.


#5

hallo ja mijn zoon had er op die leeftijd ook last van .
ik heb toen een afspraak gemaakt bij het consultatie bureau
mijn zoon moest toen over op de friso comfor of nutrilon omneo
dat heeft wel geholpen ga ander even langs de huis arts of consultatie bureau en laat je kleintje voorlopig rustig liggen naar het eten doe niks druks .en als het consultatie bureau niet meewerkt maak je gewoon een afspraak bij de kinderarts die weten er wel raad mee
groetjes sars


#6

hoi, mijn zoontje had dit ook erg veel. Ben er zelfs mee bij de kinderarts geweest. Deze melde dat ze er voor het eerste jaar niks aan doen omdat, zoals je al in de andere stukje las, zodra hij verticaal gaat, dus zitten en lopen het over moet gaan. Hij is nu 11 maanden en hij spuugt nog steeds als iets te dun is. Ik meng alles met nutriton, dit is joh.broodpitmeel wat je dus nog eens extra toevoegd aan het drinken/eten/fruit. Dit gaat bij Bryan erg goed. Doe ik een keer zonder geven, gaat het mis.

succes!

Gr. Mama van Bryan


#7

  hoi,

mijn dochter die had het ook dat komt gewoon omdat ze te veel binnen krijgen een de rest er uit spuggen.

ze is nu bijna 10 maanden heeft er niet meer last van  dus het komt goed.