Spugen-spugen-spugen

ons lieve dochtertje is nu vijf en een halve maand oud en blijft enorm veel spugen. zelf heeft ze er helemaal geen last van. gelukkig. het is niet gewoon een mondje spuug, maar het komt met hele golven! niet alleen vlak na het eten, maar de hele dag door. dit is al vanaf haar geboorte zo. we blijven ongeveer vier keer per dag schone kleertjes aantrekken.
ze is superlief, ze huilt maar eens in de twee dagen een half uurtje; dan vinden we vlak daarna een volle luier. ze slaapt [al vanaf de geboorte] de hele nacht door. dat is het enige moment dat ze niet spuugt.
ze is groot; bij de geboorte 56 cm en 4420 gram.
op het consultatiebureau zeggen ze steeds dat het geen kwaad kan omdat ze goed groeit: met haar lengte zit ze op de bovenste curve en haar gewicht op de eenna bovenste curve. ze volgt de curves precies goed. zij dachten dat het wel minder zou worden als ze vast voedsel zou krijgen. niet dus…
ik heb op advies van het cb al verschillende soorten voeding gebruikt, ook van de apotheek, steeds 2 a 3 weken geprobeerd. het beste reageerd ze nog op nutrilon met johannesbroodpitmeel [dat helpt een klein beetje].
wat kan ik nou doen?
ze krijgt:
7.00 u. borstvoeding
11.00 u. fruithapje [1/3 potje, allerkleinste maat, ong. eierdopje] en 180 ml. nutrilon1 met jbpm
15.00 u. 200 ml. nutrilon1 met jbpm
19.00 u. groentehapje [1/3 potje, allerkleinste maat, ong. eierdopje] en voed ik zelf
23.00 u. borstvoeding
het vaste voedsel maakt het alleen maar rottiger; melk is nog wel te doen, maar worteltjes…
mijn man heeft al het plan om alleen nog maar bloemkool en ander wit eten te geven. [hihihi]
maar ik zou graag jullie mening horen!

zie nu dat ik dit beter had kunnen plaatsen bij 'ervaringen’
dat heb ik nu gedaan met een fototje erbij van toen ze drie maanden oud was.

heb je foto even weggehaald , je had hem alleen klein erop gezet, en het leek toen ie zo klein was dat iemand iets raars aan het doen was… als je de foto erbij wil hebben moet je hem uploaden dmv het gele bergje

enne hij staat nu op beide plaatsen goed hoor, op het forum zal je net iets sneller een reactie krijgen
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hallo Annwil,
Wat vervelend zeg ! Mijn dochter is nu ook 5 maanden en spuugt ook best veel, heb wel het idee dat het steeds minder wordt, maar moet ook nog JBPM gebruiken wil ze niet spugen. Ik loop toevallig bij de kinderarts voor mijn dochter haar heupjes, maar heb ook het spugen aangekaard en die vertelde mij dat er een middel moet zijn wat je door de voeding heen moet doen en dat ze dan veel minder spugen, Dat ligt eigenlijk als een blok beton op de maag, kan er vrijwel met geen mogelijkheid uit. Je krijgt dat per ziekenfonds verschillend natuurlijk nog vergoed ook. Weet alleen niet meer hoe het heet, maar zou er als ik jou was gewoon mee naar de dokter gaan en door laten verwijzen naar de kinderarts. Die kan je vast verder helpen en misschien vindt je op dit forum nog wel tips van andere moeders. Wat ik wel heb gedaan is onder haar bedje een telefoonboek leggen en tussendoor goed laten boeren tijdens de voeding, ongeveer nog een kwartier rechtop en gaat tot nu toe allemaal erg goed.
Liefs Natasja

Jeske spuugde ook heel veel. Zelfs met JBPM kwam het er nog met golven uit. Ik ben op aanraden van een vriendin naar een osteopaat gegaan en ze heeft er veel baat bij. Het spugen blijft nu beperkt tot een mondje vlak na het voeden.
Misschien ook een tip voor jou… De osteopaat wordt ook meestal volledig vergoed door het ziekenfonds…

Succes…
Paula, mama van Jeske

Op mijn werk hebben we ook een kindje dat heel veel spuugt en die krijgt nu Nutrilon Pepti. Dat is speciaal voor spugen en koemelkallergie. Misschien helpt dat?

liefs Diana

jessejamai.tweelingsite.nl

Jeet Annwil inderdaad vervelend.
Ik kan er eerlijk gezegd nog niet heel veel over meepraten aangezien Yara nog maar 3 maanden is, maar zij spuugt ook veel en daarom krijgt ze nu Nutrilon A.R. Dit gaat redelijk goed.
Het consultatiebureau heeft mij juist als advies gegeven om me laten door te verwijzen naar de kinderarts om zeker te weten dat er niet iets anders aan de hand is, Gewoon voor check-up. (Ze reageren dus anders dan jou CB?)
Je hebt van VSM ook een middel tegen reflux bij kleintjes, maar dit hielp niet bij Yara , maar misschien wel bij Annwil.
Succes.

Mappa en Yara