Spugen / Nutriton

Hallo allemaal,

Wij hebben een zoon van 3 weken oud. Ik geef bv, maar hij geeft ook weer heel veel terug. Ik weet dat baby’s spugen, maar ik vind dit wel heel veel. Nu zei het cb dat we nutriton erbij moesten geven. Voor het binden zeg maar. Maar nu verandert zijn ontlasting ook. Hij moet nu heel veel moeite doen met persen en laat wel veel winden, maar poept bijna niet. Er zit dan meer een natte scheet in z’n luier, dan een goede poepbroek, wat je wel zou verwachten na al dat harde werken van hem.
Nu vragen wij ons af of nutriton misschien hier iets mee te maken kan hebben…

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Moeder van Jayson (30-06-08)

Nutriton heeft inderdaad een stoppende werking. Overleg even met je huisarts hoe nu verder, want je kindje is nog te jong om allerlei laxerende dingen als fruit, roosvicee laxo enzo te krijgen.

Had net al een heel flesvoedingsverhaal geschreven maar zag later dat je borstvoeding geeft. Je zou evt. zelf wat laxerendere dingen kunnen eten en drinken. Dat krijgt je kindje dan via de moedermelk binnen. Kijk alleen wel uit dat je daarin niet te ver gaat want hij is ook nog op een leeftijd dat hij gauw last van krampjes kan krijgen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Jul 2008 21:52:39

Hoi Sje,

Bedankt voor je snelle reactie, maar ik geef borstvoeding…

Omdat Jayson ook errug veel last heeft van buikkrampen zaten we er zelfs over te denken om over te gaan stappen op fv. Ik hoor van veel moeders die fv geven dat hun kind minder last heeft van krampjes.
Maar dan moeten zijn darmen daar ook weer aan wennen, dus denk niet dat dat veel nut heeft…

Ja aan fv moeten kindjes ook erg wennen.
En om steeds te veranderen van voeding is ook niet goed hoor.
Krijgen ze ook krampen van.
Ik gaf ook bv en ben toen ook overgegaan naar fv, maar mijn ervaring is niet dat ze minder krampen hebben van fv.
Ik vondt zelfs dat lieke van fv meer krampjes kreeg.

Als ik in jou schoenen stond zou ik niet overgaan op fv maar gewoon even met ha bespreken wat Sje al schreef.

Groetjes GYtha

Mijn dochtertje had ook veel krampjes terwijl ik borstvoeding gaf. Zoals Sje al zei, lette ik erg op wat ik zelf at, bijv. geen broccoli, witte kool, bloemkool, bruine bonen, koffie, yoghurt en verse citrus-sapjes. Dit had ik vanuit een boek, en ik merte zelf ook dat als ik ei en kaas (pizza) had, kreeg ze ook buikkrampjes en liet ze vele windjes. Goed, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Job krijgt ook nutriton en poept idd ook wat moeilijk.
Het is lastig maar je moet dan denk ik afwegen wat zwaarder telt.
Want het heeft naar mijn idee niet veel zin om iets stoppend te geven tegen het spugen en omdat ie daar niet van kan poepen gaan laxeren met iets.
Dus ik zou denk afwegen.

Liefs Maaike

Bedankt voor jullie reacties!
We gaan vanmiddag naar de HA, even kijken wat hij ervan vindt en of ayson wel genoeg aankomt (hij is verder super alert en nieuwsgierig, dus denk dat dat we goed zit). Als dat goed zit gaan we denk ik maasr stoppen met Nutriton. Het spugen is dan niet zo heel erg vergeleken met zijn krampen. Heb liever dat dat over gaat, want hij schreeuwt moord en brand dan! en met dat Nutriton wordt t alleen maar moeilijker volgens ons. Als ik vanmmidag terug kom, laat ik t wel even weten!
groetjes

Type boven in beeld bij de zoekfunctie even spugen in, dan krijg je heel veel topics over spuugbaby’s met heel veel gouden tips hoe je het spugen toch evt. kunt verminderen.

Wij hadden ook een spuugbaby. Projectielspugen zelfs! Floep, het lag zo een meter verder. Net een lama was ze.

Wij hielden haar na elke voeding een kwartier rechtop tegen ons aan zodat het eten kon zakken. En we hadden op advies van het cb iets van de dikte van een telefoonboek onder de pootjes van haar ledikantje aan het hoofdeind. Zo lag ze niet helemaal plat in bedje.

Dat scheelde al iets. We zorgden ook dat ze in de box niet helemaal plat lag.

Groetekes, Sje

We hebben er maar voor gekozen om Nutriton weg te doen. Jayson is verder erg alert en t spugen vinden we minder erg dan de krampen. En Jayson zelf volgens mij ook. Tijdens het spugen trekt hij wel een ongelooflijk zuur gezicht en kreunt hij, maar tijdens de krampen gilt hij moord en brand.
We houden ons er maar aan vast dat het vanzelf over gaat en dat wij er ons ook niets meer van kunnen herinneren…
in ieder geval erg bedankt voor jullie tips en reacties!