Spugen na fles

hoi meiden…

alexander is mijn derde kind maar mijn eerste spugertje… is het normaal dat het spuugdoekkie de eerste golf niet aankan en ik meestal na de fles wel ergens een natte plek heb?

daarna golft het minstens nog 2 a 3 keer een scheutje… en daarna is het eventjes over… meestal als ie zich druk maakt om de volgende fles dan golft er ook nog wel een scheut uit…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hoi Miranda en Kimmetje,

Ik heb dit ook gehad met Joël. Ik doe hem een slab om tijdens de fles.
Daarna 15 tot 20 minuutjes rechtop houden en kloppen voor een boer of 5/6.
Heb je haar/ zijn bedje al schuin gezet? (gewoon boeken onder de poten)
Wij hadden ook de box en de wagen schuin staan.
Dan blijft het beter binnen en is het meteen wat minder eng.
Ik heb er ook nutriton (johannesbroodpitmeel) doorheen gedaan.
Als ze/ hij nog steeds spuugt kan je er nog een schepje extra doorheen doen. Natuurlijk moet ze het wel nog door de speen heen kunnen krijgen.

Joël is nu 6 maanden en het blijft allemaal een stuk beter binnen.

succes!

groetjes Mirjam
Hij spuugt nog steeds maar niet meer zoveel!

onze jamie is nu 9 maanden en doet het ook nog steeds,niet meer zo vaak als eerst maar als hij begint houd hij niet meer op.
het is vooral na het drinken bij de boterham.
ze zeggen idd dat dit tot 1 jaar aan kan houden dus mama’s
slabbers om!

groetjes debbie

dw

Hoi Kim,

Zoë spuugt alleen een mondje terug als ze te druk aan het spelen is, maar ik heb 2 vriendinnen met spugertjes. Ze hebben allebei Nutriton geprobeerd (johannesbroodpitmeel) bij de ene hielp dit voldoende bij de andere niet die geeft nu Nutrilon A.R. (anti reflux). De ene is nu 9,5 maand en vanaf 6 maanden is het zo goed als over, de andere is nu 5 maanden dus spuugt nog wel geregeld maar met de A.R. veel minder.
Hebben ze bij Alexander wel gecheckt of zijn maagklepje in orde is?

Groetjes,
Inge

Daniël doet hetzelfde hoor! Het is heel lastig en je blijft wassen he? Soms heb ik wel 4 spuugdoekjes doorweekt en zitten hij en ik en evt. de stoel er ook nog onder. Tja, hopelijk waait het weer over! Hier ook voor de volgende voeding nog spugen. Borst of fles hebben hetzelfde resultaat! Succes!
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Derde Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

kaitlyn deed dit ook zo erg,echt slap was zeiknat

dat broodpit nog wat erin gedaan maar dat moest madam niet dus dronk ze niet

liet haar toen met de advent op stand 1 van die speen dat ging wel goed,maar vaak ook niet dan spoog ze het eruit soms kon ik het op tijd opvangen met zo luier maar soms ging het meters over de bank heen

maar misschien dat hij alexander wel die broodpit nog wat helpt

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

En Kim heb je al iets gevonden waardoor je kleine vent minder spuugt?
Succes Kim sneu hoor ook voor je ventje

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

heb rijstebloem gekocht. kon geen johannesbroodpitmeel meer vinden zaterdag middag na 5 uur… ik dacht dat het hielp maar geloof niet dat ik elke fles er mee moet aanmaken… ook vanmiddag kwam alles weer met grote golven eruit

Hoi,
Zoals je misschien nog weet was Stephan een ongelooflijk spugertje.
Hij spuugde meer dan 20x per dag, echt helemaal hopeloos werd je ervan
We hebben bij hem ook voeding voor spugende baby’s gebruikt, alleen hielp het niet.
Hij is met 10 maanden onderzocht door de kinderarts en heeft toen diverse onderzoeken gehad.
Daar kwam niks uit. Alles was goed.
Toen hij 1 jaar was, was het over.
Enorm raar vond ik dat. Wel prettig uiteraard
Wat ik ermee wil zeggen is dat er helaas niet altijd een reden te vinden is.
Kaya heeft ook behoorlijk gespuugd, maar minder dan Stephan.
Bij haar hielp de Friso Comfort voeding wel wat.
Succes in ieder geval!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

he meissie!! hoe is het?
tja dat spugen… is hier nooit "normaal"geweest… en dan nu met je derde ineens is het erwel… is beetje raar denk je de wijsheid in pacht te hebben en dan heb je die niet…

quote:
he meissie!! hoe is het?
Ik leef nog steeds na een jaar
quote:
is beetje raar denk je de wijsheid in pacht te hebben en dan heb je die niet..
Ja, maf hè.....ik liep daar ook tegenaan met Kaya. Had ik al een kleuter rondlopen, dacht "alles" wel te weten....nou ehh...NOT Vooral in die baby-periode. Nu gaat het wel weer

Hoi Kimmetje,

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Het is nog veeeeeeeeel erger geweest.
Johannesbroodpitmeel is echt een aanrader. Hierdoor is het probleem stukken minder geworden. Ze verkopen het niet overal. Als je het nergens kunt vinden, bij de apotheek verkopen ze het ook.

En Bieb, Tjonge, dat is lang geleden. Leuk dat je weer eens komt buurten

Groetjes van Miranda

Wel in de gaten houden of hij geen darmkrampjes gaat krijgen met johannesbroodpitmeel (voeding wordt zwaarder dus darmpjes krijgen iets meer te verduren)

quote:
En Bieb, Tjonge, dat is lang geleden. Leuk dat je weer eens komt buurten
Ja, geloof een jaar geleden. Op 1 felicitatie na dan in april. Maar kon het nu niet laten te reageren over dat spugen. Leuk dat je nog weet wie ik ben

Tuurlijk weet ik nog wie jij bent.