Spruw

Hallo!
Even een vraagje; mijn dochtertje heeft spruw, we gebruiken nu al 5 weken nystatine, het ergste is al weg maar er bijft nog wat aan de binnenkant van haar wangetjes zitten. We hebben de huisarts gebeld voor een ander middel omdat t CB ons vertelde dat ze er imuun voor kan worden en ze dan iets anders nodig heeft. Maar we krijgen geen daktarin orale gel aangezien baby’s daarin kunnen stikken omdat het dikke gel is. Hebben jullie nog tips, we blijven maar doorgaan met de nystatine en koken na elke fles de flesspenen uit en haar speentje ook. Ben het wel een beetje zat en zij ook! Volgende week gaat ze volledig naar de creche en wil eigenlijk dat ze er dan wel vanaf is, ze is dan 11 weken oud.

Groetjes Sonja

Onze jongste had in de kraamweek al Daktarin orale gel te pakken! En dat ging prima!

Hoe ging dat dan prima? Door elke keer voor de voeding de binnenkant van het mondje in te smeren met Daktarin orale gel met behulp van een steriel gaasje.

Gaasje om je vinger wikkelen, gel erop en smeren maar!

Dus lekker terug naar de huisarts en zeggen dat je deze tip hebt gekregen van iemand die jarenlang bij de fabrikant van Daktarin orale gel het secretariaat heeft gedaan voor o.a. dat produkt!

Krijgt ze toevallig naast de fles ook borstvoeding? Dan ook jouw tepels voor en na elke voeding insmeren met Daktarin orale gel en na elke voeding verse zoogkompressen aanbrengen in je BH.

En belangrijk: als de spruw weg lijkt, blijf dan een dag of 4-5 doorgaan met precies dezelfde behandeling anders zijn de schimmelsporen die nog in de huid en slijmvliezen aanwezig zijn niet dood en begint het circus weer van vooraf aan.

Oh ja, en mocht ze ooit een pink in haar mond gestoken krijgen bij wijze van troost: niet meer doen!

Groetekes, Sje

Bedankt, ik ga toch de ha maar weer bellen dan. Ik geef geen borstvoeding alleen de fles en vingers in de mond vinden wij sowieso niet fris er zitten zoveel bacterien onder je nagel dus is al NOT DONE!
Ga maar achter de daktarin orale gel aan want het blijft nu echt zitten in de wangetjes en reageert gewoon niet op de nystatine!

Groetjes

Goed nieuws! 1 dag de daktarin gebruikt en de spruw is verdwenen, ga nog wel t/m zondag door zodat het niet weer terug komt, eindelijk!!

Groetjes Son

Kijk, dat bedoel ik! Heeft je huisarts ook weer iets geleerd van een blonde ex-secretaresse!

Wel inderdaad zeker tot zondag doorgaan met de behandeling! Anders zijn de schimmelsporen (vergelijk met het principe van boomwortels) niet dood.

Wat zei de huisarts toen je zelf om Daktarin orale gel vroeg? Keek-ie raar op?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Apr 2010 16:57:57