Spruw

hoi hoi,

Lisa heeft spruw en we zijn vanochtend naar de dokter geweest. We hebben medicijnen ervoor gekregen, maar ik heb het idee dat ze er misselijk van wordt en ze spuugt ook ineens veel. Het heet Ny… (sjips weet de naam niet meer…) en we moeten het met een spuitje geven. Bij Nikki (ja dit is wederom iets wat Nikki ook heeft gehad… nog steeds een 2ling met 6,5 jaar verschil…) kregen we Daktarin en dat hielp goed. Nikki was een echte spuger, maar dit bleef bij haar wel binnen. Heb dit aangegeven dat Nikki destijds Daktarin kreeg, voordat ze het andere voorschreef, maar ze zei ik schrijf dit altijd voor… wat te doen? Ik ben zelf nu niet thuis, maar wat kan ik mijn man adviseren?

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Nystatine heet het…

Lilypie

Lilypie

rico had ook nystatine,
hij ging er ook van spugen en dat doen veel kindjes ervan
maar het is wel een super middel en je merkt heel snel resultaat.
maar van de misselijkheid hebben ze meestal niet erg last. anders gaan ze wel krijsen of huilen met overgeven.
bij rico was de spruw erg agressief, er zat een ontzettend dikke laag op zijn tong (wit) en heel zijn gehemelte zag er net zo uit, zelfs in zn wangen
na 1 dag zag je al duidelijk verschil.
komt goed met je kleine meid hoor
even volhouden
overal zitten bijwerkingen aan helaas en baby’s pikken die bijwerkingen zoiezo gauw op

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Daktarin Orale Gel was inderdaad beter geweest qua smaak. Voor en na elke voeding met een steriel gaasje Daktarin Orale Gel in de binnenkant van het mondje en op de tong verdelen, bij borstvoeding voor en na elke voeding de tepels ermee insmeren en bij borstvoeding na elke voeding nieuwe zoogkompressen.

Als de spruw weg lijkt te zijn, moet je nog 4-5 dagen op precies dezelfde manier doorgaan omdat je alle schimmelsporen (vergelijk met boomworteltjes) nog moet zien te doden.

Je dokter schrijft Nystatine waarschijnlijk alleen maar voor omdat ze met de artsenbezoeker van die farmaceut beter of leuker contact heeft dan met de artsenbezoeker van de farmaceut van Daktarin Orale Gel.
Een huisarts zit nooit vast aan het voorschrijven van bepaalde medicijnen! Laat je dat nooit wijsmaken. Dus mocht ze dat als argument aanvoeren als je toch Daktarin wilt hebben voor Lisa, dan kun je dat argument meteen bij de wortel afhakken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jun 2009 21:32:18

ben het met sje eens
als rico nog es spruw heeft krijgt ie die andere zooi echt niet meer
nee ff zonder gein daktarin werkt bij ons toch ook goed als we een schimmelinfectie hebben? dus ook wel bij spruw (is dezelfde schimmel)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zelfde schimmel, maar andere Daktarin. Hihi!
Er zijn verschillende toedieningsvormen van Daktarin. In elke toedieningsvorm zit dezelfde werkzame stof.

Groetekes, Sje