Spruw?

Hallo
ben ik weer…
Ik denk dat Emma spruw heeft… witte lipjes en tong, kan verder niet goed in haar mondje kijken, die tanden he!!
Ze heeft ook last met fruit eten, komt iemand dit bekend voor?
Kan het ook inverbinding dtaan met de oren, ze heeft nl erg veel jeuk aan haar oren en 1 oortje stinkt ook! terwijl ik de oortjes om de dag goed schoonmaak…

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

als je erover wrijft gaat het dan weg? dan is het geen spruw. Anders is de mogelijkheid groot dat het wel spruw is… geeft ze pijn aan? Heb je zelf last van spruw?

als ik het zo lees… denk ik eerder aan onsteking in de oortjes?? elke dag schoonmaken … pas op dat je het daarmee niet te veel irriteer. Als je de oorschelp maar goed droog maak/houdt na het wassen dat is voldoende…

Als het zo blijft toch even huisarts raadplegen … die kan je dan evt wat geven zowel voor spruw als voor een evt ontsteking.

Laat je het nog weten?

Dank je,

nee t gaat niet weg als ik erover wrijf… Ze heeft volgens mij niet echt pijn, maar het is me al vaker opgevallen dat ze een vrij hoge pijngrens heeft (anders dan haar moeder!) Ze heeft alleen moeite met drinken en haar fruit.

Ik heb een afspraak bij de HA vanmiddag, dus dan zal ik wel horen hoe en wat.

Groetjes gidget

o ja als het spruw is mogen ze zeke niet naar het KDV of wel?

Ik zou eventjes langs de huisarts gaan, misschien is het wel oorontsteking. Of ze naar het kdv mogen met spruw weet ik niet, even bij je eigen kdv navragen lijkt me de snelste weg…

Laat je het nog even weten?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier heeft de jongste ook spruw.
witte aanslag op tong en kaakjes.
Ik heb afgelopen vrijdag de ha hiervoor gebeld.
Als je het niet weg kan halen met een gaasje met afgekoeld kokend water is het spruw. Onze ha zei dat spruw eigenlijk niet meer behandeld word alleen als het kindje er slechter van drinkt. Dat deed mirte wel dus kreeg ik dactarin gel en nu is het al bijna weg.
Ze drinken dan ook met een klakkend geluid omdat het pijnlijk is.
Wel opletten als je dactarin krijgt dat ze het goed op sabbelen zodat het niet in het keeltje kan blijven kleven want dan krijgen ze daar weer last van, en na genezing nog even doorbehandelen, ander is het zo weer terug.

Dus even kijken en anders bij ha dactarin vragen werkt ook snel.

groetjes Gytha

Ja, klinkt als spruw! Zorg dat je een goede behandeling krijgt voor je kleine meid.
Krijgt ze borstvoeding? Zoja, dan moet jij ook meebehandeld worden.
Verder alles steeds goed uitkoken, stoppen met troostpink.

En als de spruw weg lijkt een dag of 4-5 doorgaan met behandelen om alle schimmelsporen (=wortels in huid/slijmvlies) weg te krijgen (spruw is namelijk een schimmelinfectie).

Groetekes, Sje

hoi
is idd spruw we hebben een soort spuit (1mm) moeten w 4x per dag in haar mond spuiten.
En in haar ene oor heeft ze een gehoorsingang ontsteking… Dus geen oor ontsteking dit zit nl achter het trommelvlies, en bij Emma zit de ontsteking voor het trommelvlies. Druppels voor gekregn, 3 x per dag…
Dus heb nu 7 alarm momenten in mijn telefoon gezet zodat ik het niet kan vergeten

groetjes Gidget

Niet handig met die spuit. De hoeveelheid van die spuit op een steriel gaasje doen en dan met dat steriele gaasje het tongetje en de binnenkant van het mondje insmeren. Was laatst ook iemand hier bij wie dat met die spuit niet handig was.

Het moet namelijk goed verdeeld worden in het mondje en een baby doet dat niet zelf. Die slikt het meteen door. Slimme huisarts heb je zeg?! Zucht…

Dus gewoon met steriele gaasjes in het mondje verdelen, dan is de kans groter dat het echt z’n werk kan doen. Anders blijf je onnodig lang tobben.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 May 2009 15:51:06

Hier werkt het spuitje wel maar dylano liet het ook goed toe dus kon overal een beetje spuiten

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

hoi
hier gaat t ook prima met het spuitje… kan het op veel plekken doen en ze slikt niet eens meteen!!!
dus ga zo nog even door.
Bedankt vor de tips
Gidget

Mijn ha adviseerde de gel met een schone vinger in het mondje te smeren!
Werkt perfect!
Of je mag het ook aan het speentje doen, maar Mirte heeft geen speen dus we doen het met de vinger. Hier nog een paar daagjes smeren want het is al bijna over.

groetjes Gytha