Hallo, ik zit er een beetje doorheen… Mijn dochtertje van 10 weken heeft last van spruw. Ze heeft er inmiddels ook al medicijn voor gekregen.
Vandaag wil ze niet drinken terwijl ik aan haar zie dat ze honger heeft. Ze slaapt dus ook niet. Ze slaapt de nachten door maar zal dus nu het hele ritme wel in de war brengen zeker…
Wie heeft een tip om haar te laten drinken??
groetjes baukje
Spruw
hallo baukje
vervelend he die spruw
lieke heeft het 2 x gehad. dronk ook moeilijker en duurde lang.
maar de dactarin gel werkte hier na 2 dagen al toen was haar tongetje al schoon, en kon ze weer wat meer drinken.
suc 6 met de kleine spruit.
groetjes gytha

hoi gytha,
bedankt voor je reactie. Sietske heeft Nystatine Labaz meegekregen van de doktor. Het is behoorlijk frusterend als je meisje niet fit is.
( daar bij komt dat ik hier ook nog zit met een zieke hond… … … maar daar zijn weer andere forums voor haha!!)
Mijn man komt gelukkig zo thuis misschien dat hij haar even kan over nemen… …
benita heeft heel erg spruw gehad
dit ging van haar mond door naar de schaamstreek met hele ope wonde vandien
dit is erg pijnlijk voor een kleintje ,als ze der lsast van heeft
hou haar goed in de gaten of ze voldoende vocht binnen krijgt
is dat het geval zou ik het ff laten gaan en kijken of het beter word met de medicijnen

Spruw, dat betekent dat jij borstvoeding geeft?
Ik kreeg destijds het volgende advies en dat heeft prima geholpen:
Vraag bij de huisarts om Daktarin Orale Gel.
Smeer voor de voeding met een steriel gaasje het mondje + tong van je kindje in
Smeer je tepel in
Laat kindje drinken
Smeer je tepel in
Schoon zoogkompres erop.
Voor elke voeding nieuwe zoogkompressen en een nieuw gaasje pakken.
Spruw wordt veroorzaakt door een schimmel en die kunnen heel hardnekkig zijn.
Als de klachten voorbij zijn, blijf ditzelfde dan nog 5 dagen herhalen. Schimmelsporen zijn een soort boomworteltjes en als de klachten uiterlijk weg lijken, zitten die boomworteltjes nog in de huid en slijmvliezen, dus als je niet lang genoeg doorbehandelt, heb je binnen de kortste keren een nieuwe infectie te pakken.
Dus echt 5 dagen door blijven behandelen om zeker te zijn dat alles weg is.
Verder speentje elke dag uitkoken en geen pink geven als troost! En al helemaal door anderen geen pink laten geven. Ook geen pink geven als je die heel goed gewassen hebt, gewoon helemaal geen pink.
Wat dat drinken betreft, dan hoeft in dit geval niet samen te hangen met de spruw. Tussen week 10,5 en 12.5 zit een baby namelijk in een ontwikkelingssprongetje (zie het oei-ik-groei-boek) en dat sprongetje gaat gepaard met slechter drinken, jengelig, hangerig, lusteloos, vervelend.
Sterkte en beterschap met de kleine meid.
Groetekes, Sje
krijg je spruw dan alleen van borst voeding ?
want ik heb toch echt geen borstvoeding gegeven hoor hahahahahah

nee lieke heeft het gehad toen ik bostvoeding gaf en met de flesvoeding ook, dus kan bij allebei
groetjes gytha

Het kan in allebei de gevallen, maar bij borstvoeding is de kans groter en dan moet de borst meebehandeld worden.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 26 Sep 2007 19:35:27