Spruw

SPRUW

wie weet hier iets meer over ?
Sïenna heeft namelijk allemaal witte puntjes in haar mond
ik geef geen borstvoeding meer via de borst maar ik kolf het nu af
dus ze krijgt de fles van me
kan het ook iets anders wezen

wie helpt me
Groetjes Natascha Mama van N’Kita en Raïsa en Sïenna

Spruw komt veel voor bij baby’s. Ik hoop dat ze er niet veel last van heeft want baby’s kunnen er slecht door gaan drinken omdat het zeer kan doen
Je kan het soms nog tegen gaan door alles goed uit te koken. spenen, flessen, en ook de borstkolf. Ik zou de spenen na elke keer gaan uitkoken en de bostkolf ook. wel veel werk. Haar mondje kan je ook regelmatig met gekookt afgekoeld water schoonmaken.
Ook weet ik dat suikervrij bosbessensap soms helpt, maar of je dat met deze leeftijd al wil doen is de vraag. Als het een paar dagen aanhoud zou ik na het weekend even bij de huisarts langsgaan want dan krijg je er wat voor en is het zo weg. dan krijg je iets wat je met een pipetje in haar mondje op de plekjes moet doen.
Het dochtetje van mijn vriendin had er veel last van en dat werkte het beste. succes! groetjes ietsia

Spruw is een schimmelinfectie. Een schimmelinfectie geneest niet vanzelf, het moet behandeld worden.

Er zijn verschillende mogelijkheden bij spruw: Daktarin orale gel en Molkosan.

Molkosan is op natuurlijke basis en zo te koop bij de drogist, Daktarin is een geneesmiddel dat op recept verkrijgbaar is.

Onze jongste dochter had ook spruw te pakken binnen 5 dagen na de geboorte. Het hoeft niet alleen te ontstaan door borstvoeding of moedermelk, het kan ook ontstaan door de bekende pink die babies nogal eens in de mond krijgen.

Dus, als ze regelmatig een pink van iemand krijgt, daar onmiddellijk mee stoppen en ook als de spruw straks over is na behandeling, geen pink meer geven ook niet als je je handen net gewassen hebt (het kan namelijk ook dat de schimmel in je nagels zit)! Die spruw is terug voordat je het weet.

Bij ons heeft het volgende destijds perfect geholpen: voor en na elke voeding een dotje Daktarin orale gel op een steriel gaasje, daarmee tongetje van de baby goed insmeren. Ook Daktarin orale gel over de tepel uitsmeren voor en na het kolven (ook al krijgt ze geen rechtstreekse borstvoeding, het kindje kan via de kolf wel besmet worden omdat de kolf de borst wel raakt).

Bij elke voeding zoogkompressen vervangen, want ook daar gaat de schimmel in zitten.

Borstkolf sowieso na elke kolfbeurt met heel heet water afspoelen en elke avond na de laatste kolfbeurt uitkoken.

Beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

heej mijn zoontje had ook spuw
en ik geef ook geen borstvoeding hij had dus ook in de mond allemaal witte
puntjes in zijn mondje

maar heeft jou kindje het ook in de wandetjes en op het gehemelte??

ik zou er ff mee naar dokter gaan krijg je gel voor in zijn mondje en binne 2 dagen is het weg echt waar

groetjes jacquelien

Ik heb een super zoontje van nu 21-06-06 oud en daar ben ik super trots mee

De uitslag van de spruw is inderdaad na een paar dagen weg als je die orale gel gebruikt maar je moet een aantal dagen door blijven gaan met de behandeling omdat er nog schimmelsporen (vergelijk dat met de wortels van bomen) in het slijmvlies aanwezig zijn.

Groetekes, Sje