Spruitjes?

ik ben enorm gek op spruitjes…vind ze super lekker!
mijn vraag is of ruben eigenlijk al spruitjes mag…

groetjes!!!

karin

Volgens mij niet, het is een koolsoort.
Dus die mag pas na een jaar gegeven worden.
Dacht ik hoor!
Liefs, Anne

dus de koolsoorten mogen pas na een jaar…
dus rode kool, spitskool enzo mogen ook nog niet…

nou ja…dan moeten we dat nog maar niet doen…
ligt dat zwaarder op de maag dan ofzo?

groetjes!!

karin

idd, pas vanaf een jaar.

Zover ik weet ook niet, maar weet het niet zeker.
Dylano heeft ze nog niet op, maar ga het van de week proberen of hij het lust.
Ik had natuurlijk het voordeel dat het bij Dylano nog niet het seizoen was

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ligt dat zwaarder op z’n maagje dan ofzo??

groetjes!!

karin

Dit vond ik over koolsoorten via Google:

“Prei, koolsoorten en rauwkost: Deze gasvormende groenten kunnen door een nog niet volledige darmwerking van je baby onvoldoende verwerkt en verteerd worden. Geef deze producten daarom pas vanaf de leeftijd van één jaar.”

Dus tot 1 jaar wordt het inderdaad nog afgeraden.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Kunnen de darmpjes nog niet goed verwerken als ik het goed heb.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

ok… bedankt dames!!!

moet ruben nog maar ff wachten met alle lekkere koolsoorten en de prei niet te vergeten!!:smiley:
hij weet niet wat hem te wachten staat…hij vind echt alles lekker!
fijn is dat…zo’n goede eter!

groetjes!!

karin

leuk kinderboeken week geschenk over spruitjes… echt heeel leuk

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Als koolsoorten niet mogen vanwege gasvorming, waarom mogen bruine bonen dan wel? En potjes met rode kool bestaan ook gewoon! Hier kregen ze gewoon alles voor het jaar hoor. Ook spruitjes. Nooit last mee gehad.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Oct 2009 20:34:16

Heb iets gehoord over dat boek, ja. Maar volgens mij is Merel daar nog te klein voor. Ik zag wel op de site een prentenboek; Koekjes. Dat lijkt me dan wel weer erg leuk voor haar…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

@ Sje: Mmmm, da’s dan weer een goeie… Ik weet het niet. Misschien dat kool toch weer zwaarder is. Ik weet het niet

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Rode kool valt onder koolsoorten, dus ik zie niet in waarom rode kool wel mag en witte kool niet. Of waarom spruitjes dan niet mogen. Die vallen ook onder de koolsoorten.

Bij jonge babies kan ik me de bezorgdheid nog voorstellen maar bij een kindje van 9 maanden wat ook al bruin brood krijgt (moet je eens zien wat dat met de darmen doet!) zou ik het gewoon aandurven om spruitjes te geven hoor! Niks mis mee!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Oct 2009 20:56:22

Inderdaad Sje,

ook hier gewoon met de pot mee-eten dus ook prei en koolsoorten.

M.

Nou is Joey bijna een jaar, maar hij eet al zo’n twee maanden met ons mee, en ook koolsoorten. Ik kijk nog wel uit dat ik het niet te vaak geef, maar van die ene keer per week heeft hij nooit ergens last van gehad!
Prei en ui eet hij ook, en kruiden, zelfs een beetje knoflook in de spaghettie, hij vind het allemaal heerlijk, en ik ook Ik word er steeds makkelijker in.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Morgan is gek op spruiten die eet gewoonlijk eerst vlees en aardappels maar als ze spruiten krijgt zijn die vergeten. Ze gaat alleen heel erg scheten laten van spruiten, maar daar heeft mamma ook last van

Groetjes,

Michèle

Ik wist niet dat het niet mocht , Eliza heeft toevallig donderdag voor het eerst spruitjes op en ze vond he theel lekker en heeft er geen last van gehad.

Liefss Shirley

Ik twijfel trouwens heel erg over hutspot. Joey heeft wel eens ui gehad, door de macaronie of spaghetti bijvoorbeeld, maar dat is dan een klein beetje. Hutspot bestaat voor 30% uit uit, haha! Zou dat wel kunnen al? Het risico op scheten neem ik wel voor lief Haha Michèle, ik zie jullie al gaan

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ha ha ha pappa is not amused dan.

Groetjes,

Michèle