Sprongetjesgedrag?

Onze zoon had eigenlijk nooit last van de sprongen, maar ik vermoed onze dochter wel. Ze wordt nu 's nachts tusse. 3.30 en 4.30 uur wakker. Jengelen, huilen en mopperen. Ik kijk alleen of ze een vieze broek heeft, verschoon haar dan en leg haar direct weer terug. Is dat een goede aanpak of gewoon laten huilen (ondanks een viezen broek, maar dat heeft ze dus niet altijd).

Is dit nu sprongetjesgedrag?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Hoi, yep lijkt op een sprong. Ik zocht altijd naar een verklaring…tandjes, honger, verkouden enz…,maar het is (bij amy in ieder geval) echt sprongentijd als ze snachts zo spookt. 2 a 3 nachten achter elkaar. Eerst verschoonde ik amy ook, maar nu laat ik haar ook wel eens wat jengelen. Ze is namelijk niet volledig wakker dan en valt vaak wel weer in diepe slaap. Als ze echt doorgaat en we kunnen er zelf ook niet van slapen dan maak ik haar even echt wakker en neem ik haar even bij me om te troosten, maar soms kan ze zomaar 1 a 2 uren rommelen.
liefs Annelies

Vannacht dus niet verschoond, maar gewoon laten jengelen. Een uur heeft ze het volgehouden, van 4.45-5.45 uur. Ik slaap dan natuurlijk ook niet, maar goed. Dit was de 3e nacht op rij, dus hopelijk is het snel over. Ze is gecorrigeerd 26 wkn, dus precies middenin een sprong.

Lilypie Second Birthday tickers