Sprongetjes

Soms gaat het heel erg goed met onze kleine. Dan eet hij goed, slaapt hij overdag ook redelijk en is gezellig. Maar de afgelopen dagen ging het niet zo goed.
Na 45 minuten weer wakker, humeurig, slecht eten, niet even alleen in de box, huilen op schoot. Dat is best wel lastig, omdat ik zelf zo ook weinig rust heb. Zeker dat huilen op schoot is lastig, omdat hij dat normaal fantastisch vindt.
Geloven jullie in de sprongetjes van Oei ik groei. Hij is nu 14 weken en zou in de sprong van 12 weken moeten zitten, omdat hij 2 weken te vroeg is geboren.
Ik hoop dat snel alles weer normaal wordt. Dan is hij meestal heel vrolijk en moet veel lachen.

Hoihoi, hihi geloven in sprongetjes, klink wel grappig
Nou de sprongetjes zijn er echt hoor, alleen je kan het natuurlijk ook gewoon fases noemen waar ze doorheen moeten. Als je kindje iets nieuws gaat leren kost hem/haar dat erg veel energie en daardoor word je kindje minder vrolijk of slaapt slechter of wat dan ook. Op zich heel logisch toch, want als wij een hartstikke drukke week hebben, ben je zelf ook sneller moe en/of chagrijnig
Dus ja dat zijn de sprongetjes en het zijn inderdaad lastige periodes waar je gewoon even doorheen moet. Het beste wat je kan doen is gewoon lekker meegeven. Dan maar even wat minder tijd voor jezelf en wat meer voor je kindje. Want als je met je baby op schoot zit en tegelijkertijd denkt ik moet dat nog doen en dat en dat. Dan voelt de baby jouw spanning ook en kan niet even lekker bij je op schoot ontspannen. Dus gewoon lekker pakken als het nodig is en gewoon heerlijk genieten van je kindje en de rest even laten voor wat het is.
Veel sterkte ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Er valt niet echt te geloven of niet, ze bestaan gewoon. Het zijn ontwikkelingssprongetjes die kinderen maken. Tijdens zo’n sprongetje zijn ze anders dan anders qua bijvoorbeeld eet- en/of slaapgedrag, maar ook zijn ze misschien meer huilerig. Bij sommige kindjes merk je niet zoveel en bij andere merk je er wel iets van. Het is gewoon een kwestie van uitzitten, je kan er niets aan doen. Je eigen rust, die komt wel weer als het sprongetje voorbij is

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Om eerlijk te zijn wist ik het niet zo met die sprongetjes…maar ik had mij wel aangemeld bij de sprongenwekker, gewoon leuk. Vorige week zondag kreeg ik een mail; sprong 5 (6 maanden) kwam er aan. Liam gedroeg zich verder normaal… Dinsdagavond 21.30uur: KRIJSEN en niet meer stil te krijgen (tot 00.45u). Hij wilde niets en niets kon hem troosten. Dat is geen normale situatie hier, gelukkig. De volgende dag; vreselijk chagerijnig, wilde niet spelen, niet liggen, kon opeens ‘niets’ meer. Dit duurde zo’n 3 dagen (en 's nachts wakker). Er was geen reden voor te vinden. Elke keer alles checken; luier zat niet achterstevoren, temperatuur was 37.1 en er zat ook geen punaise in zijn slaapzak, zeg maar. Hij wilde in ons geval wel alleen maar op schoot zitten, het liefst de hele dag. 's Nachts was hij met optillen ook niet stil en bleef dan huilen, vreselijk! Kreeg zo’n machteloos gevoel en vond het erg zielig dat hij ‘in de knoop’ zat.
Afgelopen nacht was hij weer stil en sinds zaterdag kan hij weer lachen. Hij wil nog steeds niet liggen voor een schone luier…Ik heb Oei, ik groei inmiddels in huis

Lilypie First Birthday tickers

quote:
en er zat ook geen punaise in zijn slaapzak, zeg maar.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/ERRmp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers