Sprongetjes verschuiven?

Hallo,

Volgens het ‘boekje’, jullie weten wel welke ik bedoel, zou dochterlief rond de 55 weken een sprongetje hebben en rond de 66 weken.
Bij mijn hummel klopt dat volgens mij niet helemaal, na berekening (met inbegrip dat ze 5 dagen te laat geboren is), is ze nu 59 weken. Ze is een week of drie flink sjachereinig geweest en veel wakker geweest 's nachts, nu gaat het weer goed. Dus in de periode waarin ze geen sprongetje zou hebben, had ze die wel. Het gekke is dat ze dit ook had met 49 weken. Wie herkent dit?

Groetjes,

jantje

Als ik mag reageren (hoor eigenlijk op het babyforum thuis…):

Rond één bepaalde week is de kans groot dat je kind hangeriger is dan normaal en dus last heeft van een sprongetje, enkele weken daarvoor en daarna kán je kind er last van hebben. Dus het hoeft zeker niet per se rond die ene week te zijn. Het is volgens mij normaal dat ze er eerder of later last van kan hebben dan in het boek staat.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan loopt ook niet volgens het boek hoor. Wat Mriek al zei het is een richlijn. Als het hier weer bal is kijk ik even in de tabel of het mogelijk is of haar sprong eraan komt en anders weet ik dat ik ergens anders moet zoeken.

Groetjes,

Michèle