Sprongetje

Hallo dames,

hier weer even een vraagje.
Tessa is 11 weken + 4 dagen. Ik heb het idee dat ze in haar sprongetje zit. Ze drinkt erg slecht en onrustig (geen spruw). Ze laat per fles ongeveer 80 cc over. Iemand nog tips? Of gewoon niet ongerust maken en wachten dat het weer over is? Hoe lang duurt dit sprongetje? Slapen gaat nog redelijk 's nachts.

Over de lengte van een sprongetje is nooit iets te zeggen. Ook al geeft het boek een periode van 3 weken aan, dan nog kan het zijn dat de kleine mop er maar een paar dagen last van heeft.

Tip: schaf het oei-ik-groei-boek aan, dan ben je niet afhankelijk van de reacties die je hier krijgt.

Wat dat drinken betreft: gewoon lekker laten zo! Als we zelf niet lekker in ons vel zitten hebben we ook geen zin in veel eten en drinken. Zo werkt dat met die kleine moppen ook.

Groetekes, Sje

Thanx Sje. Heb het boek al maar wil graag even de ervaringen van ervaren moeders horen en een beetje gerustgesteld worden. Ik laat het inderdaad maar zo met het drinken. Ze komt vanzelf voor meer.
Ze is overigens wel lekker vrolijk…

Maar dit is dus wel normaal he?

Nogmaals bedankt!

de mijne had reflux en dronk opeens ook heel slecht en draaide steeds hoofdje weg en liet veel staan. dus het hoeft niet perse aan een sprong te liggen. eerst het medische uitsluiten hoor voordat je in de boek duikt.

Lilypie First Birthday tickers

hey
over de eerste 3 maanden kan ik niets zeggen over sprongetjes. Sarah heeft die tijd non-stop gehuild.
Maar nu denk ik wel dat ik het merk. Vorige week was ze uit haar hum. Veel slapen en niet veel willen eten. Ik heb het lekker zo gelaten. Ook zij was gewoon haar vrolijke zelf tussendoor, en dat was voldoende voor mij.
Mocht je ongerust zijn, kan je altijd tussendoor even wegen bij het CB. Weet je zeker dat ze genoeg groeit.
Succes
Boukje

[img]http://lb1f.lilypie.com/pcgGp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

domme vraag mischien maar wat is Spongetje ???

Mariska

Lilypie Third Birthday tickers

In dit topic kan je er meer over lezen.

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11990

Demi heeft dat ook gehad toen hij ongeveer 11 weekjes was.
Heel weinig eten, een beetje hangerig en wij maakten ons ook zorgen, maar alles is weer goed gekomen
hij at toen soms maar 40 cc
de sprongetjes komen echt en bij het begin wisten wij dat niet, ik heb me aangemeld bij oei ik groei en heb Demi’s sprongenkalender in de google agenda laten zetten, nu zie ik precies wanneer het ongeveer kan beginnen. Demi is nu bijna 7 maanden en tot nu toe klopten de sprongen wel.
Wij gingen er een beetje op letten als zo’n sprong er aan komt en ja hoor, meneertje veranderd hahahaa

groetjes