beetje stomme vraag misschien ma…
hoevaak krijgen ze een sprongetje en hoelang duuren sprongetjes…?
wat houd het eigelijk in behalven dan dat nix goed is en nix willen doen…??
vandaag is het echt erg heb nix kunnen doen als de hele dag ma beetje rond lopen 10 min in bed weer huilen bad is normaal supper leuk ma moest ze nu echt nix van hebben lijkt wel een heel ander meisje zoals ze zig nu gedraagt…
Sprongetje
Er staat in mamma’s hoekje een topic die sprongetjes heet, kijk daar eens misschien helpt dat je al een eind op weg.
Groetjes,
Michèle

beste aanrader hiervoor is toch echt het ‘oei ik groei’ boek. hier staat echt alles in beschreven en dat wordt toch een beetje teveel om dat hier allemaal op te schrijven. ik heb m nu zelf net pas en ik wou dat ik m eerder had aangeschaft, dan had ik er allemaal een stuk makkelijker mee omgegaan.
liefs,
Rinske
Goed plan inderdaad om het boek aan te schaffen! Zeker met zo’n jong kindje, kun je nog heel lang plezier van het boek hebben!
Groetekes, Sje
het boek werd mij in het begin ook aangeraden en ik kan, om heel eerlijk te zijn, niet meer zonder!
het is een ontzettend leuk boek en het klopt allemaal precies!!
dus dat word absoluut geen miskoop!!
groetjes!!
karin

Ik zie net in de folder van de V&D dat het oei-ik-groei-boek daar tot 31 mei in de aanbieding is voor 29,95!
Groetekes, Sje
Ik heb ook het boekje gekocht, maar ik werd er toch onzeker van. Er staat bv in wat je kind, wanneer moet kunnen. Als Demi nog niet zover was, werd ik gelijk bang of er iets met hem aan de hand was. Ik heb hem eerlijk gezegd weggelegd en ik kijk er niet meer in. Ieder kind is weer anders, ieder kind groeit en ontwikkeld zich weer anders. Ze doen het niet volgens het boekje.
Ik zie wel hoe Demi zich ontwikkeld. En als ik dan toch vragen heb ga ik gewoon naar www.ikkeben.nl!
Sorry, ik ben dus niet zo’n fan…
Saskia
Ik kijk alleen naar wanneer de sprongetjes zijn. Al die verhalen van ouders over dat hun kindje bij 20 weken al achter hun aan kruipt door de kamer…tuurlijk. Die sla ik over, het zijn allemaal wonderkindjes in dat boek. Maar voor het sprongetjesoverzicht en wat dat inhoudt vind ik 'm wel heel handig.
Groetjes!
via marktplaats zijn ze vele malen goedkoper…
Ik heb het boek verslonden. Het gaf mij houvast in moeilijke periodes. Jammer dat ze geen boek hebben vanaf 2 jaar want volgens mij blijven die sprongen maar doorgaan…

quote:
Ik heb ook het boekje gekocht, maar ik werd er toch onzeker van. Er staat bv in wat je kind, wanneer moet kunnen.
Er staat in vanaf wanneer ze iets zouden kunnen, niet wanneer ze iets moeten kunnen. Vanaf dat moment staat het in de ‘winkel’ en ieder kindje pikt er iets uit. Wil dus niet zeggen dat ze het vanaf dat moment moeten kunnen.
Ik vind het een heel fijn boek. Echt een aanrader
Gr. Marieke
" border=0>
quote:
via marktplaats zijn ze vele malen goedkoper..... Ik heb het boek verslonden. Het gaf mij houvast in moeilijke periodes. Jammer dat ze geen boek hebben vanaf 2 jaar want volgens mij blijven die sprongen maar doorgaan....
ja alleen heet het dan peuter pubertijd
ik ben vandaag de stad in gegaan en heb bij de boeken winkel ook 29.95euro betaald…
ben meteen gaan lezen en alles klopt echt de 12weken sprong!!!
ja wat ze wel en niet kunnen maak ik me niet zo druk om ze doet toch lekker wat zij wil… was vanmiddag gillen toen ze uit bed wou schrok me wezeloos dacht wat is nu… kom ik bij haar zit ze heel vrolijk te lachen 10 min later kei hard huilen
de zogenaamde 'wonder’verhalen neem ik ook zeker niet serieus, kijk alleen maar wat ik kan verwachten. de spelletjes die erin staan vind ik ook wel aanraders, het meeste doet lindsey nog niet maar dat komt nog wel. het is in ieder geval geruststellend, je hoeft je verder geen zorgen te maken je weet gewoon dat het met de sprong te maken heeft waardoor ze zulke heftige stemmingswisselingen hebben.
liefs,
Rinske
nou inderdaad!! als je daar het boek voor koopt wordt je helemaal gek en onzeker. en ze zullen er vast wel zijn hoor. m’n nichtje (drie weken ouder dan lindsey) kruipt ook al een hele tijd en kan ook al goed (aan de handen vasthoudend) lopen maar ook zij doet echt nog aardig wat dingen niet die in dat boek staan en al zeker niet in het tijdsbestek wat er genoemd wordt.
liefs,
Rinske