Sprongetje voorbij en weer iets geleerd

ik wou even heel kort iets delen met jullie:

mijn zoontje is nou net 6 maanden oud en hij kon al een tijdje draaien en tijgeren maar stopte ineens met alles en werd een heel rustig kind. lag af en toe op het kleedje om zich heen te kijken deed verder niets bijzonder meer en ik dacht ow jee hierna komt er beweging in waar ik versteld van zal staan! en ja hoor! meneertje kan bijna kruipen niet helemaal hahahaha maar hij zet zich wel van de grond af en gaat soms ook nog achteruit maar ik denk dat hij het snel onder de knie zal hebben…ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik hem zichzelf zag ophijsen van de grond met zijn armen en met de knieeen van de grond, super trots natuurlijk!

ik neem aan dat kruipen dan in zicht is of zie ik dat verkeerd??? of kan dat ook nog lang duren?? vind het wel spannend allemaal aan de andere kant zie ik mezelf niet heen en weer rennen, jammer jammer jammer…hij lag altijd lekker op 1 plek te spelen nu wordt het bikkelen voor mij

ow ook dit wou ik graag delen met jullie, hij zit de laatste tijden bij het drinken van elke fles mijn gezicht te aaien…zo lief! echt om op te vreten behalve als hij per ongeluk zijn vinger in mijn neusgat steekt, das minder maar verder geniet ik er helemaal van! jeetje mooi weer doet soms ook wonderen voel me helemaal goed. mijn kleine moppie wordt zo snel groot tijd vliegt echt voorbij…

zoals ik het al in het begin van mijn zin aan gaf, wou heel kort wat delen maar is uiteindelijk toch nog een lang verhaal geworden mijn excuses dames maar wou het even kwijt!

groetjes van mama van Meric!

Lilypie First Birthday tickers

Ach wat heerlijk

Sarah is ook erg bezig met leren kruipen. ze draait nu al erg om dr as op dr buikje. Bij de oppas gingen bijna de knie-en onder de buik…joepie!!
Volgens de gastouder mamma gaat het met kruipen dan best snel, en ik geloof het graag, met haar jaren ervaring

En dat aaien van je gezicht…lief lief lief…
Ik kan niet wachten tot de eerste keer dat ze me bewust gaat knuffelen. Of van die lekkere natte slijmerige baby kusjes gaat geven.
Ze kan nu al helemaal gaan trillen als je dr knuffelt.

Lekker he?? En dan hebben we nog zoveel leuks (ik noem ze cadeautjes) tegoed.

ja klopt! dat rondjes draaien op de buik doet hij nu meer dan tijgeren…sinds een paar dagen dan leuk is dat he ze kunnen alle kanten op hihi…je hebt het goed het zijn idd cadeautjes voor al het werk wat wij leveren hahahaha

ik kan ook niet wachten tot hij mij een smakkend kusje geeft heerijk lijkt me dat! ik vind een sprong niet erg maar hij word nu opeens zo vroeg wakker dat is wat minder ben nou helemaal uit mijn slaap hihi maar ik ga maar weer eens proberen te slapen word weer een leerzame dag

jah! het is hem vandaag gelukt om op 4 poten te staan hahahaha geweldig om te zien en spannend natuurlijk hij snapt nog niet wat de bedoeling is dus gaat heen en weer wiebelen om vooruit te komen…snapt niet helemaal dat hij zijn knieeen 1 voor 1 vooruit kan zetten om te kunnen kruipen maar denk dat het niet lang meer duurt hoor! oooooooow ik ben zo trots op hem traantje…

Super snel hoor, wat goed!
Hier blijft het nog steeds bij schuiven, rollen, draaien, soms z’n kontje wat in de lucht, maar echt tijgeren/kruipen nee hoor! Geduld geduld geduld…

Wat heerlijk dat je zo zit te genieten! Blijf dat zeker doen want idd de tijd vliegt!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@mama van Jasper: ik weet niet of het waar is maar het schijnt dat kinderen die kiss-syndroom hebben (gehad) veel sneller alles willen leren doen. bij mijn zoontje merk ik dat wel. maar weet dus niet of deze stelling juist is hoor. en of dat goed is weet ik ook niet

hopelijk kun je binnenkort ook van Jasper genieten het is echt geweldig om het mee te maken vooral als het je eerste kindje is!

groetjes!

Hij gaat hard van jou! Geniet er maar van! Wel lief hoor dat hij je aait in je gezicht. Mijn spruit doet het ook wel maar daarna denkt hij heel leuk te zijn om ins me neus, oog of wang te knijpen hahaha. Maar hij gaat nog niet zo hard als die van jou. Hij draait zich alleen op zn zij en hij kan goed zitten maar als ik hem op zn buik neer leg is het drama.

borstvoeden.info Tickers

@mama van Jayden:
ik heb ooit het advies van mijn tante gevolgd…ze zei toen hij 3 maanden was, leg hem niet in de box de hele dag maar ook eens op de grond op een kleedje…toen begon hij echt van alles te doen om zijn speelgoed te kunnen pakken leerde hij tijgeren enzo met 4 maanden al…zitten kan hij nog lang niet maar zal wel goed komen. ja gaat idd hard sta er soms ook van te kijken…het is vanaf begin al een pittig mannetje geweest, nu nog! ik heb me handen echt vol aan hem weinig tijd voor mezelf. vooral nu hij alle kanten op kan. het heeft zijn voor en nadelen zeg ik maar altijd dus geniet er nog even van!

Heerlijk verhaal joh! Echt super! Dan ga ik toch ook altijd weer even beter naar Luka kijken en hoe lief hij ook is…

Luka ligt graag op zijn buik, maar tijgeren of kruipen ho maar! Hij doet netjes zijn knieen onder zijn buik, maar dan houd het ook echt op. Hij is liever lui dan moe…
Daar word hij wel erg inventief van. Als hij op zijn kleed niet bij zijn speelgoed kan, dan trekt hij gewoon het kleed zo ver naar zich toe dat hij het op die manier kan pakken! Kan ik erg om lachen, maar het zou toch leuk zijn als hij een keer echt gaat kruipen…
Hij trekt zich nu wel al op aan de spijlen van de box, ook maar 10 cm en dan vind hij het wel weer mooi geweest voor de dag. Heerlijk mannetje!

hahahaah klopt de mijne deed dat ook een tijdje! de kleedje naar zich toe trekken maar op een gegeven moment gaat dat ook over hoor! leuk hoor kon ik ook echt om lachen leuk is dat he ze zijn en slim en om op te vreten!

Heerlijk he die kleine momenten. Die maken alles wel weer goed. Want jullie hebben het niet makkelijk gehad. Ik heb dat hier inderdaad eens gelezen en leg Muriel nu ook af en toe even op een kleed op de grond in plaats van in de box. Niet dat ze daardoor net als die van jou van alles is gaan doen. Want tijgeren doen we hier nog niet. Komt vanzelf wel. Ik leg dan een boxkleed op de grond doe jij dat ook? Als muriel ergens niet bij kan dan probeert ze een aantal keren door er helemaal heen te draaien maar net niet ver genoeg dus ze rolt niet om maar rolt gewoon weer terug op de rug. Na een aantal pogingen moppert ze wat en pakt wat anders.

@Murielisblij: ja idd heerlijk! eindelijk de roze wolk in zicht! we hebben het idd niet makkelijk gehad maar ben blij dat een andere voeding en goede medicijnen ook de aanleiding was naar de rust in de tent…ik geniet volop van hem.

eerst deed ik een boxkleedje met nog een kleedje eronder op de grond. dit om te voorkomen dat het ging glijden op de laminaat. zo kunnen ze ook beter bewegen. toen ging ik hem zelf lokken naar speeltjes. maar het leukste speelgoed ben jij! mama dus! hij was gelijk opgewonden en bewoog zijn hele lichaam heen en weer geweldig om te zien…

nu heb ik een quilt kleedje iets groter dan een boxkleed. deze heb ik ooit gekregen van mijn schoonmoeder. boxkleed was te klein en hij kwam dan heel vaak op de laminaat terecht…te glad om vooruit te komen natuurlijk. ook heeft het geholpen om hem af en toe op de bank neer te leggen. wij hebben dan een hoekbank ik ging er dan naast zitten…hierop kon hij makkelijk leren tijgeren.

het komt echt wel goed hoor! als ze eenmaal de smaak hebben te pakken dan kunnen ze van alles…hij kan nu 1x vooruit (kruipend). net genoeg om bij zijn speelgoed te komen. elke keer dat hij wakker is schuif ik het speelgoed steeds verder weg zodat hij 2x moet kruipen om erbij te komen. zo lok je het uit en wat ik ook vaak doe is zelf even kruipen hij kijkt er dan aandacht naar en probeert me na te doen. super leuk en het werkt!

Ik heb bij Leenbakker een groot roze (is er ook in jongensvariant ) gekocht die ik oprol en als moppie wakker is op de grond leg. Hij is 138 cm x 120 cm ofzo. lekker groot dus. En niet super duur dus tip!
Enneh moppie ligt al maanden op de grond maareh…geen cm beweging hoor! hihi! Gisterenavond legde ik haar even op de houtenvloer en toen bewoog ze eigenlijk beter, meer zijwaarts. Maar we hebben twee honden dus dat vind ik niet zo hygiënisch. En deze dappere mama heeft meteen maar twee benches aangeschaft. Niet echt fraai in ons nieuwe interieur maar veiligheid is belangrijker. Ik vind het echt een verademing dat moppie gewoon op de grond kan liggen zonder dat ik bang hoef te zijn als ik even de keuken inloop. Niet dat mijn honden ooit iets zouden doen, ze zijn echt super lief maar ja dat dachten die ouders in Duitsland ook van hun Husky die hun 8 weken oude baby dood beet…
Sorry hoor, zijspoor. Hoe kom ik hier nou weer op? Hi hi…
groetjes,
Wendy

Kleed bedoel ik natuurlijk. Tjonge wat heb ik toch vandaag…