Sprongetje of regeldagen

Ben benieuwd hoe het bij jullie ging. Mijn zoontje van bijna 9 weken is sinds vorige week vrijdag aan het rotzooien met zijn voeding. Zie ook topic “help wanhopige mama”.

Nou zijn we al een paar dagen bezig met hem, maar hij heeft nog steeds ontzettend trek. We zijn sinds afgelopen zondag overgestapt op friso 1 extra voor hongerige baby’s. Ook dit helpt niet.

Met moeite heb ik hem toch nog in een schema moeten dauwen hahaha omdat hij zoveel dronk dat het bijna meer dan een liter per dag was. En dat mag natuurlijk niet.

Nu ziet zijn schema er zo uit:

05.00 uur - 165 cc
09.00 uur - 165 cc
12.30 uur - 165 cc
16.00 uur - 165 cc
20.00 uur - 165 cc
24.00 uur- 165 cc

Na elke voeding heeft hij wel nog steeds trek. Ik vind 165 ook teveel voor 6 keer per dag. Dat is in totaal 990cc per dag! Nou vraag ik me af of dit een sprongetje is oftwel regeldagen. Hoe is dat bij jullie gegaan? Vermindert het vanzelf? of moet ik voortaan deze schema hanteren? Ik heb vanmorgen met moeite zitten rekken anders wou hij na de voeding van 05.00 uur alweer om 07.00 uur drinken! Daar zit maar 2 uur tussen. Speen wilt hij niet en huilt vreselijk en is pas stil als je een lege fles tegen zijn mond legt! Wij dachten eerst dat het krampjes waren maar normaal wordt hij rustig als je met zijn beentjes fiets of hem in een draagzak stopt en rondjes loopt. Hij is ontroostbaar totdat we een flesje klaarmaken. Nou heb ik gister de voeding in kleine stukjes over de hele dag verdeeld. Maar ik vraag me toch echt af wanneer dit een beetje overgaat en hij weer normaal gaat drinken.

Ben benieuwd naar jullie reacties! Alles is welkom

Hoe snel heeft hij zijn fles leeg? Als dit heel snel is zou het ook kunnen dat hij zuigbehoefte heeft. Als hij de speen niet pakt kun je het proberen na iedere fles de speen in zijn mond te doen en dan zelf even vasthouden. Kijken of hij dan wel sabbelt en of hij dan wel tevreden is.

Regeldagen heb je uit mijn hoofd gezegd maar 1 keer in de zoveel tijd en niet zoveel dagen achter elkaar. Verder zou het idd ook sprongetje kunnen zijn. In mama’s hoekje is een topic bovenaan waarin de data van de sprongetjes worden aangegeven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Regeldagen zijn bij 10 dagen, 6 weken en 3 maanden, dus die zijn het niet in dit geval.

Tussen week 7,5 en 9,5 zit een sprong.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties, maar nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag

Ik ging er ook vanuit dat het een sprongetje is en ik weet dat er al een ander topic hierover bestaat maar daarin zie ik alleen maar verhalen en ervaringen over de nieuwe dingen die een kleine kan doen na een sprongetje.

Enige wat ik wil weten is hoe lang zo een sprongetje duurt. Wat is jullie ervaring hierbij? Duurt het een paar dagen of 2 weken. Dit is mijn eerste kindje dus het is logisch dat ik bezorgd ben. hij doet 20 min. over een voeding maar daarna heeft hij nog steeds honger. Hij is in een keer van 100cc naar 165 cc gegaan! En nog is het niet genoeg. Speentje werkt niet! hij sabbelt eraan alsof zijn leven er vanaf hangt en als er niets uit komt dan spuugt hij het uit en krijst hij voor zijn leven. Dit duurt nou al 5 dagen. Dus het enige wat ik wil weten is hoe lang elk sprongetje duurt vooral die van 8weken. Dan weet ik ook waar ik aan toe ben en in het oei-ik-groei boekje kan ik dat informatie niet vinden:S

Alvast bedankt!

Een sprong kan een paar dagen duren maar ook een paar weken. Niks over te zeggen, hangt helemaal af van het kindje en hoe die verder in zijn/haar velletje zit.

Met zo’n jong kindje als jij hebt, is het aan te raden om het oei-ik-groei-boek te kopen. Staat alles in uitgelegd en het loopt tot je kindje ongeveer 1,5 jaar oud is.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik weet niet hoe zwaar jouw kindje is maar 990 is toch niet extreem veel? Onze dochter is een weekje ouder en weegt rond de 6 kilo. Wij geven haar 5 x 200 cc en 's nachts vaak nog 1 x 100cc.

Je bent zondag begonnen met de nieuwe voeding? Dat heeft wel even tijd nodig, geef het op z’n minst een week om te kijken of het werkt. Ik had je de vorige keer nog een link gestuurd met de 5 babyhuiltjes, had je daar wat aan?

Groetjes Annemiek

Sje, zoals je kunt lezen heb ik het oei-ik-groei boekje al. Daar staat dit informatie niet in. Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen.

Annemiek, mijn kleine weegt nu 4370 gram. Vandaar dat ik de voeding teveel vindt. Ik weet wel dat ze per dag niet meer dan 1 liter mogen drinken. Hij heeft ook een tijdje in het ziekenhuis gelegen vanwege overmatig huilen, vandaar mijn ongeduld neem het me niet kwalijk, ik wil het beste voor hem, maar af en toe hoop je dat het een keer goed gaat. Dan is het een huilbaby, dan heeft ie krampjes, dan heeft ie een sprongetje het houdt maar niet op hahahahah

Maar een sprongetje kan dus ook weken duren, goed om te horen dat is niet erg maar dan weet ik dat en hoop ik niet dat het over enkele dagen over gaat. Als het dan niet over is dat ik dan niet zorgen ga maken dat er iets anders aan het handje is. Dat denk ik de laatste tijden heel gauw omdat mijn geduld een beetje op is van al dat gehuil ik wil eindelijk genieten van hem.

Wat betreft de voeding is het ook goed om te weten, dus het moet zijn werking nog laten zien. Annemiek, ik had het filmpje tot de helft gekeken en toen hoorde ik de kleine weer krijsen en ben toen uren met hem bezig geweest. Voor je het weet vergeet je wat je daarvoor aan het doen was! Ik zal hem nu afkijken nu de kleine eindelijk slaapt. Hij was al vanaf vanmorgen 6 uur bezig! En maar niet tevreden…eindelijk slaapt hij. En als hij eenmaal slaapt, dan mis ik hem alweer, gek he

nog meer ervaringen??? alles is welkom

Goed filmpje zeg Annemiek! Daar heb ik zeker wat aan hahaha

Ik had intussen al een beetje door als hij honger had of een boertje moest, maar die andere 3 waren me nog niet bekend! Thanks!

Ja, herkenbaar he?

Natuurlijk wil je het beste voor je kindje. Kan me goed voorstellen dat het je onzeker maakt. Vandaag zijn wij naar het ziekenhuis geweest ivm hartruisje. Volgende maand moet er nog een echo gemaakt worden. Ze kunnen 100 keer tegen je zeggen dat je je niet ongerusdt hoeft te maken maar toch…je hoort liever dat er niets aan de hand is.

Helaas kan ik je niet DE tip geven die je zal helpen maar je doet het hartstikke goed zo te lezen!

Groetjes

Als het goed is staat in het oei-ik-groei-boek wel ergens duidelijk vermeld dat er geen peil op te trekken is hoe lang sprongetjes duren.

Groetekes, Sje