Hallo Allemaal,
Mijn dochter Demi wordt de 19e 5 maanden, en heb nu een sterk vermoeden dat ze in een sprongetje zit. Ze is vanaf dinsdag een beetje vervelend en jengelig. Slaapt de nachten niet meer helemaal door, wordt af en toe wakker en valt daarna weer in slaap, maar ook ik ben dan wakker.
Ze gaat nu wel hele leuke geluiden maken en er komt geluid uit als ze lacht. Tevens probeert ze zich om te rollen, maar dat lukt haar niet en dan is ze pissed off hahahahahaha. Kan het zijn dat ze in een sprongetje zit of zou het aan het weer liggen (vond ze lekker die zon denk ik) .
Liefs Natasja
Sprongetje 4,5 maand?
Sprongetje, ook Senna had heeft hier last van.
En dit sprongetje duurt lang, want ze is er nog mee bezig, de ene dag heftiger dan de andere. Gisteren weer een goeie dag op de avond na. Werd na 1/2 uur slapen wakker en bleef dat tot 21.30. Vanmorgen bleek ze weer een tandje door te krijgen. Nummer 3 inmiddels. Ze kreeg eerst de onderste 2 en nu dachten wij dat ze eerst de bovenste 2 moest gaan krijgen, maar het is d’r hoektand die door komt?!?! Vreemd, maar ja ieder kind is weer anders.
Groet Vanessa mama van Senna.

hoi hoi
ik ben niet zo thuis in die sprongetjes , dus volgens mij ligt het aan het weer!!!hahahahaha
ach het leven is 1 grote sprong toch? hiihi
misschien tandjes , frustratie je weet het niet
had je oprah maar moeten kijken , dan had je kunnen weten wat demi zei tegen je wha ha ha vaag hoor , heb je het toevallig gezien
als ze eeh zeggen hebben ze honger en als ze heeh zeggen moeten ze een boertje hihii maar het gold alleen voor kinderen van 0 tot 3 maanden daarna “praten ze niet meer” misschien zit er wat in hoor , maar ik zou het nooit weten!!!
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd

Hoi Natasja,
Zou zo maar kunnen dat je dochter in een sprongetje zit. Meestal willen ze dan van alles, wat ze dan nog net niet kunnen he. Anouk was afgelopen vrijdag 5 maanden en bij haar zie ik het ook wel. Meestal drinken ze dan wat minder en zijn ze druk met ander dingen. Gelukkig
maar gaan de sprongetjes vanzelf weer voorbij en na deze sprong (volgens Oei ik Groei) kunnen ze veel meer. Nou veel succes ermee.
Grt, Sabine
Hoi Thamar,
Kan wel kloppen, er is een sprong met 19 weken, maar deze duurt lang, van 14 tot ongeveer 19 weken met 20 en 21 weken moeten ze dan weer het zonnetje in huis zijn. Was Kyra te vroeg, op tijd of te laat geboren? Omdat de hersens doorgroeien, geldt dat als een baby bijv. 1 week te laat geboren is, ze elk sprongetje een week eerder doet.
Groetjes,
Inge

Tja, ik merk an sich wel dat Jeske ook in een sprongetje zit… Ze draait heel veel en ze ligt voor haar plezier te gillen, waarna na een hele harde gil een kleine giechel volgt…
Maar qua slapen en zo is ze eigenlijk niet verandert… Ze slaapt nog steeds zonder moeite de hele nacht door… Ff afkloppen…
Ik merk wel dat ze wat aan het veranderen is. Ze leert nu echt gezichten herkennen. Ook al is iedereen ‘lief’ op het moment. Zodra er maar iemand tegen haar praat kan die een big smile verwachten. Dus ze krijgt nogal de aandacht van bekenden en vreemden. Geheel tot tevredenheid van die kleine jongedame…
Ze is al vroeg begonnen met haar charme-offensief… Kan ze niet wachten tot ze een jaar of 16 is of zo?? Hahaha…
Succes met al jullie springende spruiten…
Knuff,
Paula

Ja Thamar dan klopt het wel, maar zou het sprongetje dus nu bijna over moeten zijn. Ik hoop het voor je
Paula, die ticker klopt wel, kijk eens naar datum van topic.
Groet,
Inge

In het Oei ik groei boek staan de sprongetjes omschreven. Ze hebben vaak wel gelijk in mijn ogen. Yara doet het boek na om het zo maar te zeggen
Yara is nu 18 weken maar vorige week echt een slechte week, het begin van deze week ging goed, maar nu is het weer onrustig slapen.
Je merkt wel aan de motoriek en haar stem gebruiken dat ze inderdaad groeit en steeds kleine beetjes meer kan.
Dan ben je wel trots als moeder
(Maar soms is het wel vermoeiend)
Ik kijk maar niet in het boek tot hoelang die sprongetjes doorgaan…(eeuwig? )
groetjes,
Mappa en Yara