Sprongetje 2: slecht eten en minder slapen

Hai Mama Heleen/mama van Elke/Anne,

Bedankt voor je bericht! Het is mijn eerste dus vandaar die onzekerheid ook hoor ik heb totaal 0 ervaring helaas . Maar goed even snel over Collin, hij was bij geboorte een kleintje, twee weekjes eerder gehaald via keizersnee ivm laagliggende placenta. Hij woog bij geboorte 2380 gram, en was ongeveer 45 cm lang. Hij heeft iig 4 weken borstvoeding gehad, daarna trok ik het echt niet meer en in overleg met cons.buro ben ik dus af gaan bouwen en nu dus over op flesvoeding. Ging eigenlijk meteen goed, en was ook heel goed te herkennen wanneer hij honger had, was inderdaad smakken smakken en nog eens smakken. En ook als hij behoefte had aan meer was dat goed te herkennen. Hij kwam ook gewoon om de 3-4 uur. Bij twijfel ging ik naar inloopspreekuur om hem te wegen en vaak bleek ook hij mag iets meer. Hij weegt nu ongeveer 4 kilo nog wat (ben afgelopen maandag niet geweest) en zou eigenlijk 165 cc mogen volgens nutrilon. Maar hij zit nu nog op 100-135 cc.,tot vorige week dronk hij het redelijk netjes op (soms bleef er wat over, soms niet) en kwam ook ongeveer om de 3-3,5 soms 4 uur voor het eten, Zijn schema was ongeveer: 7 uur een fles, 10:30 uur, 13:30, 17:00, 20:30 en ongeveer 23:30 of om 00:30. Het varieerde iig tussen de 5 en 6 flessen per dag. Heb ook bij cons buro gevraagd of dat wel oke was (op Nurtilon doos staat nl. 5x 135)( . Zij zeiden iig dat hij qua gewicht nog beneden het gemiddelde is en dat hij misschien een baby is die het eten verdeeld wil hebben over meerdere flesjes en sowieso nog steeds wat meer mag . Op mijn vraag of ik hem nu aan een bepaald schema kan laten wennen zeiden ze, voeden wanneer hij erom vraagt. Ik heb me iig zoveel mogelijk aan een soort schema gehouden. Aaaanyways, weer een lang verhaal geworden, sorry. Ik heb me vanochtend inderdaad gehouden aan om de 3 uur eten, en dat gaat redelijk goed, maar hij drinkt echt nog maar 100cc, meer hoeft hij dan echt niet. even spelen, ongeveer 30 minuten max houdt hij vol en dan slaapt hij weer voor max. 2 uurtjes. Maar dan is het weer huilen huilen, proberen te sussen tot hij rustig is, maar hij smakt in ieder geval niet meer sinds een week en dat maakt het dus extra verwarrend. Doordat hij telkens maar weinig drinkt lijkt het alsof hij minder slaapt en eerder wakker wordt voor het restje zeg maar.
Inbakenen doen we trouwens ook, want anders slaat hij zichzelf wakker. Een slaapzak heb ik geprobeerd, maar dat vond hij helemaal niets. misschien kan ik het wel weer proberen… pff ik weet niet of ik nou al je vragen heb beantwoord. Bedankt zover iig voor je tips!!

Hoi Leen,

Je zou het natuurlijk ook op kunnen bouwen door elke keer wat
meer in zijn flesje te kunnen doen.
Je moet natuurlijk niet ineens van 100cc naar 165 cc gaan want
dat kan zijn maagje nog niet aan.
Ik heb bij Elke een keizersnee gehad zij lag ook in stuit en Anne was
12 dagen overtijd. Elke woog 2240 gr en Anne 2880.
Ook kleine wurmpjes!
Als je je kleintje om de 3 uur voed en hij wil niet meer dan 100cc dan
zit je met 6 flesjes op 600cc.
Dit moeten ze minimaal binnenkrijgen per dag. Als hij ze niet opkrijgt
dan krijgt hij inderdaad te weinig binnen.
Misschien toch proberen om de 4 uur fles te geven.
Hij is met een half uurtje weer moe?
Als je zoontje om 7 uur de fles krijgt dan gaat hij rond half 8 weer slapen
tot half 10 ofzo?
Dan zou je hem weer een half uur kunnen ophouden (in de box spelen)
en wanneer hij moe wordt op bed.
Dan slaapt hij vast niet zo lang, misschien een uurtje.
Dan kom je op 11 uur uit en kan hij drinken. Probeer gewoon 135cc.
Wanneer je de flesjes te dicht op elkaar geeft zitten ze nog vol van het
vorige flesje.
Je hebt dan dus steeds 2 slaapjes voor een volgende fles.
Je schema zou er dan zo ong. uit zien:
7 uur fles en half 8 slapen.
half 10 tot 10 op.
Slapen tot 11 uur?
Fles geven en half 12 op bed.
Slapen tot ong. half 2.
spelen tot 2 uur en dan weer een uur slapen.
3 uur fles en om half 4 slapen.
half 6 wakker en dan om 6 uur op bed en wakker maken om 19.00 uur.
Fles en nog even spelen.
Laatste fles om 22.00 uur.
Is dit wat?
Laat je wat nog wat horen!

Groetjes heleen

ook nog een goed boek met herkenbare dingen

inbakeren en regelmaat van ria blom! bijna altijd uitgeleend bij de bieb ha! (gaat meer over slapen en huilen hoor, niet echt over voeding)