Sprong van 15 maanden

Ik heb met Senne een hele moeilijke dag gehad, pffff!

Ik ben grieperig en heel veel rugpijn (hernia gehad) en Senne is strontverkouden en zit middenin een sprong. Ze slaapt bijna niet… vandaag 1 uurtje en normaal 3!
Het is al 3 nachten feest… kortom, ik ben echt moe!

Morgen beter??

Groetjes van Sascha en Senne

ow wijffie ik ga nu al voor je duimen dat het morgen wat beter gaat, en voor pippy want die had vanmiddag ineens koorts ( die heb een paar kiezepuntjes, dus denk van haar tantjuhss hopelijk morgen ook weer beter! )

Baby geboren

Ik sluit me aan bij de club…
Wat een drama nachten! En nu ligt meneer na het badderen te slapen…ook niet echt een hele handige tijd dus hele ‘schema’ (voor zover we dat hadden haha) in de war!

Wat een draakjes zijn het toch! Maar wel hele lieve… (hoewel ik daar vannacht anders over dacht hihi)

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

nou nou nou ik stond ook op kill and atack vannacht om 04.00 uur pfhhh zuur is da ! hier zit er nu eentje heel bedeust, in haar kinderstoel babytv te kijken met tut en knuffel… boterhammetje gegeten en ze voelt normaal dus pfhhh valt weer nie tegen, denk dat ik haar over een half uurtje lekker in een badje stop, daarna ff boterhammetjes erin, pcm erin en weer ff lekker slapen, hoop dat ze dat pikt want dat slapen werkt altijd goed als ze zich nie lekker voelt…
vriendinnetje met baby zou vanmiddag ff langskomen zouden we samen naar de stad gaan,maar denk dat dat ff nie zo’n strak plan is vandaag (allowel ze wel lekker rustig is, het wervelwindje hahhaa)
we zien wel hoe het is na haar slaappie! we leven maar bij het uur en go with the flow vandaag, want schema’s vliegen met sprongetjes en koorts zo het raam uit !

Baby geboren

Nou, wij hebben de hele nacht door mogen slapen van mevrouw!

Al was ze tot een uur of 10 vanmorgen niet te genieten, wilde alleen maar op schoot hangen…

Ik heb ze nu op bed gelegd… ze viel weer bijna om van de slaap (hoewel ze daar zelf heeeeel anders over dacht )

Het zijn lieve draakjes maar soms laat ik dat lief er wel af ja… dan is ze echt een duiveltje!

natuurlijk als je roept de sprong is over, not !
gisteren had ik haar zowat met prit aan me vastkunnen plakken echt achtervolgingswaanzin had ze ! man man, mamamamamamammaaaahhh !!! en heel de tijd op schoot , kon nog nie eens rustig plassuh, nou savonds kwam de klappert !
geen fles drinken, van 18.00 uur tot 19.00 uur papa erbij gezeten , want middagduttie had ze ook overgeslagen… 19.30 begon ze te jammeren, mopperen steeds opdringeriger…
na 1.5 uur was ik er klaar mee en heb ik haar ’ onder hoge uitzondering ’ naar beneden gehaald… eierkoek heeft ze nog opgegeten want veel gegeten had ze ook nie … om 21.30 uur er weer ingelegt, tot 22.00 lopen liggen, en toen wast stil… man durfde nog nie me grote teen te bewege, denk shit dadelijk word ze weer wakker… en om 05.30 uur wast weer keet… ik zit hier bijna te slapen op kantoor…pfhhh vermoeiend !

Baby geboren

O jee… dat herken ik… hele dagen achter me aan kruipen en maar mamamamamamaaaaaaaaa! En als iets haar niet zinde ging ze languit op de grond liggen gillen en trappelen…pfff!!

En dat als je ziek bent! Ik heb ze vanmorgen gewoon naar het kdv gebracht en ik ben thuis mijn bed in gedoken… even bijkomen!!

Sterkte jij op kantoor, morgen is ze misschien weer heel anders (hoophoophoop!!)

ow lekker meis dat heb je wel verdient een daggie lekker uitziekken in je bedje !

nou kreeg net een mailtje van dr papa dat ze nu lag te slapen (vraag me af hoelang ) maar mijn hoop ligt ook op het kdv morgen, dan is ze altijd kei moe, kan de familie ook een keer een avond op de bank zitten hahahhaa

Baby geboren

quote:

@ Sascha, ik denk wel dat Jasper na deze sprong echt gaat lopen, hij probeert nu al heel dapper van de tafel naar de bank te stappen, super leuk! Is Senne al aan het oefenen?

Groetjes Carolien.

Lees dit nu pas Senne loopt wel dapper rondjes rond de tafel en staat wel te kijken zo van: Durf ik over te steken maar ze heeft het nog niet gedaan.
Mevr is ook wel zo van als het vandaag niet lukt dan morgen wel… ManjanaManjana…hihi! En toch heeft ze alleen puur Hollands bloed

hihi, nou komt vanzelf!
Jasper gaat steeds een stukje verder, maar het levert wel een hoop valpartijen op…hij heeft nog niet zo veel controle en wil veel te snel (die heeft een beetje meer manjana-mentaliteit nodig )

De nachten zijn hier nog steeds onrustig, vaak na een paar uurtjes wakker, krijsen… eergisteren midden in de nacht en echt niet weer willen slapen, maar afgelopen nacht kon ik hem wel laten liggen, wel een paar keer kort gehuild maar dan sliep ie toch weer verder. En idd Sugars, moest er wel om lachen hoe je het schreef, maar ik durf soms ook nauwelijk m’n dikke teen te bewegen uit angst dat ie weer wakker wordt…

Overdag lijkt het hier weer iets beter te gaan, vermaakt zichzelf iets beter en staat ook niet meer met zo’n ochtendhumeur op
Zit alleen werkelijk overal aan, trekt al z’n boeken uit de kast, de cd’s van papa moesten er al aan geloven en heeft sinds vanmorgen ontdekt hoe hij zelf de tv aan en uit moet doen…grrrr en als mama zegt ’ nee Jasper, niet doen!’ dan grijnst ie eens naar me, schud nee met z’n hoofd en vervolgens gaat dat kleine vingertje van hem gewoon weer de knop in drukken! kleine dondersteen }

Nou meiden, succes maar weer!
Groetjes Carolien.

Je had vanmorgen het huis hier moeten zien! Ik ben dus nog steeds ziek dus ik liet ze onder toezicht van een half oog haar gangetje maar gaan… erg hè

De wc helemaal vol met inlegkruisjes, in de badkamer alle handdoeken en washandjes over de vloer… niks was veilig en alles werd (letterlijk) uit de kast getrokken om het zo spectaculair mogenlijk eruit te laten zien.

TV kijken is net als met Jasper, Senne krijgt ook altijd NEE te horen als ze op de knopjes wil drukken. Dan schudt ze heel hard haar hoofd en tegelijkertijd drukt ze toch op dat knopje!

En vanmorgen heeft ze in plaats van 2 uur maar 45 minuten geslapen en net nog 30 minuten! Fijne dag dus vandaag …NOT! Het is dat ik nergens behang heb…

hahahha die tvknoppies die doen het hem he, hier ook zo’n tvknop douwert… en dan janken als hij op babytv staan en ze hem uitzet! soepkip !
maar goed ik ben vrijdag bij de ikea geweest… en daar heb ik een matje gekocht, een hartje, zeg maar alla strafstip… ik bedoel misschien snapt ze het nog niet dacht ik, ‘wil je een koekje snapt ze ook want dan staat ze al bij die kast…’ nou die schurken zijn zo slim,want elke keer als ze op da knoppie drukt, krijgt ze 1 x da mag nie, 2e keer op die mat…
gisteren loopt ze naar die tv… vingertje, dus ik roep al ‘mag nie’ …loopt ze naar die stip gaat ze zitten, en trekt een pruillip ! …wat een figuur, dus die snapt het echt wel…
maar maak je borst maar nat als ze gaan lopen (ook fijn hoor) maar echt da klimmen, madam schuift voortaan haar stoellie onder de tafel, hoppa klimmen en maait alles van tafel… handig !

trouwens vannavond fles leeg, en lief gaan slapen, halleluja

Baby geboren

Sinds gistermiddag scheurt ze achter d’r loopkarretje de kamer door…

En geweldig vind ze het, ze loopt er gewoon bij de schateren van de lach, duidelijk trots op zichzelf!
Misschien is de stap naar los lopen weer wel wat kleiner nu?

ow kei goed men !!! hihihi scheuren met de kar ! zeker, die laat dadelijk gewoon los en loopt waarschijnlijk zelf door hahhahahaa!

zo leuk als ze daar achteraan lopen vind het net bejaarde met een rollatortje, die bibs zo naar achteren hahahhahahaa!
geweldig dat ze dan ook echt trots op zichzelf zijn, zo van ; kijk mij nou gaan !

Baby geboren

Hey super van Senne!! Dat heeft ze gauw in de gaten!
Nu gaat het snel hoor, als ze het eenmaal in de gaten heeft…! Jasper durft nu een metertje of 2 zelf te stappen…ook super trots natuurlijk.

Maar euh…die sprong van 15 maanden, hoe lang duurt ie??? !!!
Het is hier complete puinhoop met de nachtrust, eergister van half 3 s’nachts huilen huilen huilen, en alleen stil bij mama die dus vervolgens tot half 7 zelf niet kon slapen…grrr (we waren een weekeindje weg en met meerdere personen in een huisje dus kon hem niet s’nachts laten huilen omdat er anders nog 6 mensen wakker lagen…) en vanmorgen 4.45 uur… als je denkt dat ie het overdag bij slaapt…nee hoor! Soms is ie van moeheid gewoonweg niet te genieten, driftig, zit zelfs voor het eerst met z’n eten (hij eet alles en liefst zoveel mogelijk…) baldadigheid te vertonen, mept mama de lepel uit de hand… Heb hem met kinderstoel en al omgedraaid “als jij niet wilt eten prima, dan gaat mama zelf wel even eten…” Later ging het wel weer beter. Hij krijgt overigens nu ook kiezen, er zijn al 3 hoektanden door, de vierde zit nog steeds te duwen, dus komt ook lekker allemaal tegelijk…zucht, ben nu echt even blij dat de kleine man bij oma is!!!

En met jullie draakjes??

Groetjes Carolien.

Senne is nu wel wat vrolijker maar het slapen is nog wel een drama (tje)

Vanmorgen was het 5 uur! Ze heeft van half 7 tot 7 bij mij op bed gelegen, daarna heb ik haar nog ff terug gelegd. toen heeft ze nog geslapen tot 8.15 uur!

Nu ligt ze er sinds 11.15 op.

Ze zal ook wel een beetje in de war zijn door dat uur denk ik…

We gaan gewoon door, dag voor dag… wel komen er wel!
Ik las gister ergens dat de sprongen in het 2e jaar misschien nog wel erger zijn dan de pubertijd! Kan je nagaan

hoelang die sprong duurt…whahaha aan de data van dit bericht te zien, te lang !xx)

nou moet ik zeggen (ff afkloppen op me kop, onbewerkt hout wor) dat het hier snachts redelijk meevalt… ze slaapt wel gewoon door, alleen dat kwartier relluh als ze in bed ligt, zie ik elke middag en avond tegenop, mijn ‘jankmeter’ is bijna uiteen aan het spatten… pfhh wat kunnen ze hard krijsuh! nie normaal. na een kwartier ist meestal wel stil… ik moet mezelf altijd beheerse en zet me wekker op 15 minuten als hij afgaat is het ‘ik wil niet slapen offensief’ meestal al klaar… nu ook weer hoor… gillen brulluh, en nu legt ze nokkie !
ze heeft net maar 8 keer op haar strafstip gezeten, want mevrouw heb de prullenbak uitgevonden… staat achter in de keuken…en daar mag ze nie aanzitten…
maar goed, met dat gegil kon ik dus wel ff goed in haar mond kijken, jeminee, een bak kiezen erin, en groot dat die krengen zijn, ff in vergelijking met die kleine tandjes, nou snap wel dat ze daar last van heeft… oeff moet er nie aan denken…
dat uurtje met de klok,…was hier ook ff wennen , ik heb er zelf nogal moeite mee, en ook mijn telefoon, die deed het dus automatisch en ikke dus, … ik schelden zondagmorgen want mijn klok zei 05.00 uur… (het was dus 6 uur nieuwe tijd… ) sukkel… maar goed, laten we hopen dat die sprong snel voorbij is, kenne we op naar de volgende… wanneer is die trouwens. of springen ze van de 15maanden sprong in 1x over in de volgende vraag ik me af, gezien de lengte van deze

Baby geboren

haha, lang leve de lopende dreumesen in de sprong! Meid, ik heb echt met je te doen!!

Ik geloof dat de volgende met ruim 17 mnd is… van de een in de ander dus

Ik lees het al, bij jullie ook allemaal hetzelfde!!!

Denk idd sugars dat ze gewoon eindeloos in die 15 maanden sprong blijven hangen, zolang dat ze meteen weer in de 17 maandensprong belanden…
Vind het trouwens wel lief dat je ‘strafstip’ een hartje is… zo van ‘mama zet je nu uit liefde op je stout-plek’ hihi… wat een eigenwijs ding dat ze bij de volgende waarschuwing gewoon zelf op d’r hartje ging zitten

Ja Sacha, ik hou me maar vast aan je woorden “We gaan door, dag voor dag, we komen er wel” En erger dan de pubertijd… nou dan kunnen we wel heel tevreden zijn over hoe we ons hier toch maar doorheen worstelen!!!

Groetjes Carolien.

quote:
Ja Sacha, ik hou me maar vast aan je woorden "We gaan door, dag voor dag, we komen er wel" En erger dan de pubertijd.... nou dan kunnen we wel heel tevreden zijn over hoe we ons hier toch maar doorheen worstelen!!!

Groetjes Carolien.

En ook wel een beetje trots toch? Ik weet dat ik de 8 maanden sprong zo erg vond en ook daar zijn we levend en zonder kleerscheuren doorgekomen… Dan moet het ons nu ook wel lukken toch?