Sprong? tandjes?

hey meiden

ik weet het ff niet meer: ons nell (10 maanden) doet als sinds zondag “raar”. eerst dacht ik gewoon een sprong omdat niks goed was ze alleen bij mij wou zijn maar sinds gisteren eet ze niets meer vanaf haar middageten (250gr groenten met vlees). ze heeft knalrode warme wangen en geweldig veel rode blaasjes op haar billetjes. ze speelt wel maar komt vaak knuffelen en is zeer humeurig. zou ze eventueel last kunnen hebben van haar maagje of darmpjes want sinds gisteren heeft ze elke dag 3 poepluiers, niet echt plat maar toch… nu is ze deze avond weer gaan slapen zonder een druppel pap te drinken. ik maak me er echt zorgen in. herkent iemand dit van jullie

Week 41,5 t/m 46,5 = sprongentijd, dus goed mogelijk dat ze inderdaad met een sprong bezig is. En dat in combinatie met tandjes geeft verminderde eetlust, luieruitslag, verhoging.

Ik zou niks doen en afwachten, zolang ze geen koorts heeft.

Last van maag/darmen kan, maar dan is dat ook waarschijnlijk door de tandjes. Bij doorkomende tandjes sabbelen ze overal op, krijgen allerlei bacteriën binnen en daar reageren de darmen op. Vandaar dat ontlasting in zo’n periode ook altijd meer irriteert aan de billetjes en zurig ruikt.

Dus, zoals ik al schreef, zolang ze geen koorts heeft lekker haar eigen gang laten gaan tot ze weer tof in haar velletje zit.

Groetekes, Sje

dank voor de reactie. ik had ook al in die richting gedacht en het oei ik groei boek bij de hand genomen en mezelf voorgenomen dat als ze tegen het weekend nog niet wat meer eet ik dan toch eens naar dokter zou gaan. het rare is wel dat ze niks in haar mondje steekt wat wel opvalt is dat ze liever een boterham eet of koek ipv fruithap

Ik denk dat de dokter weinig voor je kan doen als je eind van de week een afspraak maakt. Die zal je terugsturen met “Nog even afwachten. Als ze goed drinkt en geen koorts heeft is er voorlopig niks aan de hand”.

Eet ze haar brood wel? En drinkt ze verder goed? Zoja, dan lekker zo laten voorlopig.

En kijk uit met “liever boterham dan”, want al snel ga je die boterham als alternatief aanbieden voor het warm eten enzo en dan is het eind zoek! Voor je het weet eet ze alleen nog maar brood! Ze is op een leeftijd dat ze gaat uitproberen en ze lacht zich suf als het haar lukt om alleen maar dingen te krijgen die ze lekker vindt.

Dus geen alternatieven aanbieden!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Dec 2009 21:07:29

haar groenten en ontbijt (250 ml beba 2) drinkt ze goed op het is maar in de namiddag en avond (in belgie geven we s middags warm) dat ze niets wil. tussendoor drinkt ze wel wat maar echt veel plasluiers heeft ze niet of anders beeld ik het me in

Ze hoeft niet veel plasluiers te hebben, als de plasluiers die ze heeft maar goede plasluiers zijn.

Het is niet zo dat ze helemaal niet eet, dus ik zou me geen moment zorgen maken voorlopig als ik jou was.

En nogmaals, geen alternatieven aan gaan bieden voor warm eten ofzo want ze heeft snel genoeg door dat ze dan altijd veel lekkerdere dingen kan krijgen.

Als ze geen warm eten wil, dan maar niks. Klinkt heel hard maar geloof me, het is voor je eigen bestwil om streng te zijn.

Groetekes, Sje

nell heeft zwaar darmvirus

Oh brrrrr…zorgen dat ze genoeg vocht binnenkrijgt. Beterschap voor de kleine meid.

Groetekes, Sje

Oei, veel beterschap met de kleine meid!!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie