Sprong of naar 3 flessen

Mjn dochtertje van 6mnd dronk 2 week geleden haar fles niet meer leeg die van 7 en 11 uur in de ochtend wel maar om 15 en 19 uur niet meer dan 100 ml. Ze begint echt kwaad te worden. Was maar weer gestopt met de groentehap. Op het CB zeiden ze dat wel over mochten naar 3 flessen. Dit geprobeerd, maar mevrouw begon in een keer weer goed te drinken. Alle flessen weer heerlijk leeg. fruit en groente hap keurig leeg. Nu begint ze weer te ouwehoeren. Is dit nou een sprong of kan ik naar 3 flessen toe. Nu is mijn schema als volgt.
7 uur 180cc
8.30-10.30 slapen
11 uur 180 cc
12 15 fruit gaat er lekker in
13.00 -15.00 slapen
15 uur 180 cc gaat niet op houd 80 a 100 ml over
16.15 groentehap heel potje 4 mnd gaat er ook lekker in
17 - 19.00 slapen
19.15 bad
19.30 papfles 180cc houd ongeveer 80 ml over
19.45 slapen tot 7 uur
Als ik dus een fles laat vallen wil ik graag de 11 uur fles weghalen en daar een fruithap voor geven. En dan de fles naar 12.30 brengen.
en om 15.00 water uit tuitbeker en een liga koek en om 16.15 dus groent hap grote pot 6mnd.
etc. Maar ze wil om 11 uur echt nog wel de fles. Heb geprobeerd maar mevrouw blijft protesteren dat ze geen fruit wil maar melk.
Wie heeft hier ervaring mee. Is het een sprong? Of moet ik naar 3 flessen? Kan het ook een tandje zijn? Ik zie alleen niets en voel ook niets. Ze drinkt gewoon heel onrustig. Word echt kwaad.

Gewijzigd door - appellientje op 25 May 2009 09:37:45

Hoi Appelientje,

Mijn zoontje is net 6 maanden. Kwaad worden bij het drinken van de fles herken ik niet. Dani heeft vorige week wel een dag zijn 2de en 3de flesje bijna niet opgedronken. Aangezien hij een volledig potje fruit en groente 6+ eet ben ik overgestapt naar 3 flessen (sinds vorige week donderdag). Hij kreeg eerst 4 flessen van 210 + 7 scheppen en potjes 4+. Nu ziet zijn schema er ongeveer zo uit:

tussen 07.00-08.00: flesje 210 + 7 scheppen
tussen 09.00-10.00 fruit 6+
tussen 11.00 en 12.30: flesje 210 + 7 scheppen
tussen 15.00-16.00: flesje diksap
tussen 17.00-18.00: groente 6+
tussen 19.30-20.30: flesje 210 + 7 scheppen

Tijden staan dus niet helemaal vast.
Ik heb de fles van 16.00 uur laten vallen.

Het kan heel goed een sprong zijn van je dochter, want die komt er weer aan bij 6 maanden. Dani kan ook erg kwaad worden, maar dat staat los van het eten en drinken. Hij wordt heel kwaad als hij aan het spelen is in de box of het speelkleed. Dit wil hij op dit moment echt niet meer. Hij wil van alles doen als hij speelt, maar dat lukt hem allemaal nog niet.

Je zou de 3 flessen gewoon is kunnen proberen. Of bijvoorbeeld om 11.00 een beetje melk en een beetje fruit?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi
Emma deed hetzelfde met 6 maanden. Ik denk dat het ok de sprong is. De 6 maanden sprong is ier best heftig geweest! Ik ben toen wel overgegaan op 3 flessen, ging veel beter! alleen moet je idd ff schuiven in het schema… daar wennen ze ook wel aan.

Groetjes en succes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoeveel diksap geven jullie 's middags? Wanneer ga je diksap geven?

En ga je over op flessen van 210 cc als je 3 flessen gaat geven? Demi krijgt nu 4 flessen van 180 en een potje fruit 4+ en groente 4+. Is dat genoeg of moet ik z’n flessen verhogen?

Moeilijk hè. dat eten van die kleine? Je wilt natuurlijk niet dat hij te weinig krijgt, maar je wilt hem ook niet overvoeden…

Saskia

Lilypie Kids birthday Ticker

Hier zitten we inmiddels ook op 3 flessen, dat is min of meer zo gegroeid. Danique drinkt ook niet altijd haar flessen leeg maar ze groeit goed, dus dan denk ik dat het wel goed zit. Ons schema is als volgt:

Rond 9.00: Melkpap van Bambix
Rond 11.00: Fruithapje, half potje van 6 maanden, gaat zeker op.
Dan even slapen…
Rond 13.00: Fles, 180/6. Gaat meestal op.
Dan even slapen…
Ergens tussendoor wat diksap en zo’n startkoekje van Bambix.
Rond 16.00: Fles, 180/6. Deze laat ze meestal voor de helft staan.
Rond 18.00: Warme hap, gaat helemaal op, half potje van 6 maanden.
Even slapen…
Rond 20.00: Laatste fles 180/6, gaat op.

Misschien kan je die melkpap van Bambix ook eens proberen, Danique vindt het hartstikke lekker en dan ben je gelijk van de vraag af of je een fles kunt laten vallen.

Groetjes!

Bedankt voor al jullie reacties.
Sanne had gisteren toch weer alle flesjes leeggedronken. Ik toch dat het een sprongetje is/was. Ik was van het weekend ook al begonnen met een liga koekje. En een tuitbeker bij haar neergelegd (deze drinkt ze natuurlijk nog niet leeg, maar is even om aan het ding te wennen). Koekje vond ze toch wel erg interresant. Al die brokjes in haar mond ze zat lekker te sabbelen. Wel haar handjes helemaal eronder, toen ik haar handjes in mijn mond stopte om het een beetje schoon te maken, begon ze te lachen dit was natuurlijk wel heel erg maf. Ik vind het best wel een gepuzzel met die voedingen. Maar als ik al die schema’s van jullie zie vind ik vast mijn weg wel hierin. Ik hou nog even vast aan 4 flessen. Maar dat zal wel niet meer zo lang duren. Bedankt.

Hallo MamaDanique,

Ik geef als laatste fles een papfles met rijstebloem (180 + 6 + 5 rijstebloem). Moet ik die weer gewoon maken als ik 's ochtend pap ga geven? Dan ben ik bang dat Demi niet door slaapt…

Saskia

Jeetje doe je 5 scheppen rijstebloem. Sanne krijgt als laatste fles 2,5 scheppen rijstebloem erdoor. Ik gebruik een 3 standen speen.Krijgt Demi wel alles door de speen?

rico kreeg ook maar 2.5 tot 3 scheppen rijstebloem, eerst 3.5 maar hij kwam daar zo van aan ben er maar mee gestopt verder had hij ook verstoppingen daardoor en met 6 mnd mag je over op bambix he, krijgt ie nu 2 VOLLE eetlepels in zn laatste fles

Hij krijgt geen 5 eetlepels! Ik gebruik het schepje die bij de melk zit!

Saskia

Was ik ook ban voor maar ben de nutrix langzaam af gaa nbouwen en de bambix langzaam opbouwen. werkt hier goed en hier gingen er ook 6 lepel door maar waren wel desertlepels want als ik een gewone eetlepel gebruikte lag alles ernaast dus dat komt overeen met 3 eetlepels

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Goh, Ik schrok al van 5 scheppen. ik gebruik trouwens zo’n dosseerbakje waar ik eerst 2,5 eetlepels in doe en dan met de dosseerbakje met zo’n tuitje giet je het heel makkelijk in het flesje. Dus bambix. Slapen ze dan ook beter. Sanne slaapt wel erg goed hoor. Maar wordt soms toch even wakker snachts. en dan doen we een speentje erin en is ze weer stil tot 6 uur. Eerder sliep ze altijd tot 7 uur de laatste 2 weken dus tot 6 uur.

Demi slaapt ook heel goed, daarom durf ik niks te veranderen. Ik zal op den duur wel moeten, want dan verandert zijn ritme weer, maar tot die tijd blijf ik lekker bij het oude…

Demi wordt ook altijd 's nachts even wakker. Meestal om 3.30 uur. Hij ligt dan in z’n slaap te huilen. Ik maak hem dan even wakker zodat hij weer rustig wordt. Dan slaapt hij lekker verder tot 5.30 uur. Dan idem, zodat hij rustig gaat spelen tot ik hem eruit haal. Ik mag dus niet klagen!!

Saskia

@Saskia:

Ik heb geen idee, heb ook geen ervaring met het geven van een laatste papfles voor het slapen gaan. Danique is al heel gauw de nacht gaan doorslapen, dus dat is nooit nodig geweest. Ze wordt s’nachts ook niet wakker en slaapt van ongeveer half 9 s’avonds tot ongeveer half 9 s’morgens. (Wat een luxe hè?) Ze krijgt een gewone fles voor het slapen gaan. En s’morgens dus die melkpap van Bambix.

Wow! Van 20.30 uur tot 8.30 uur! En ik dacht dat ik het lekker had!!! Jij maakt helemaal fantastische nachten!! Geniet ervan…

Ik denk dat ik langzaam over ga op pap 's ochtends. Ik ga het langzaam doen zoals Michelle schrijft. Ook zal ik zijn laatste fles ook moeten gaan vervroegen. Ik geef deze nog steeds om ±22.00 uur. Ik ga dit maar tegelijk proberen.

Saskia

Heb begrepen dat het ook zo weer gedaan kan zijn met de nachtrust, dus ervan genieten doe ik ook zeker wel! Collegaatje van me moet er ook nog steeds s’nachts uit en dan geeft ze haar mannetje een beetje diksap waarmee hij zo weer in slaap valt. (Geloof dat hij ongeveer 8,5 maand is nu)

Denk dat het inderdaad het beste is om het 1 langzaam af te bouwen en het andere langzaam op te bouwen, maar zoals ik zei… Heb er zelf weinig tot geen verstand van. Succes ermee

quote:
Hier zitten we inmiddels ook op 3 flessen, dat is min of meer zo gegroeid. Danique drinkt ook niet altijd haar flessen leeg maar ze groeit goed, dus dan denk ik dat het wel goed zit. Ons schema is als volgt:

Rond 9.00: Melkpap van Bambix
Rond 11.00: Fruithapje, half potje van 6 maanden, gaat zeker op.
Dan even slapen…
Rond 13.00: Fles, 180/6. Gaat meestal op.
Dan even slapen…
Ergens tussendoor wat diksap en zo’n startkoekje van Bambix.
Rond 16.00: Fles, 180/6. Deze laat ze meestal voor de helft staan.
Rond 18.00: Warme hap, gaat helemaal op, half potje van 6 maanden.
Even slapen…
Rond 20.00: Laatste fles 180/6, gaat op.

Misschien kan je die melkpap van Bambix ook eens proberen, Danique vindt het hartstikke lekker en dan ben je gelijk van de vraag af of je een fles kunt laten vallen.

Groetjes!

Dit zijn toch ook 4 flessen? (je moet de melkpap als fles rekenen)…
WOW Negen uur?!? slapen jullie elke dag uit?

Groetjes Gidget

Volgens mij telt pap inderdaad ook als een fles. Ik wil langzaam de papfles 's avonds gaan afbouwen en beginnen met pap 's ochtends. Dan kan ik misschien de fles van 16.00 uur laten vervallen.
Ik vind het moeilijk om alles erin te krijgen bij Demi. Als hij een fruit/groentehapje heeft gehad kan ik rustig 2 uur wachten om hem een fles te geven anders eet hij ze toch niet op. Hierdoor kom ik 's avonds met z’n laatste fles in de knoei. Deze geef ik nu nog steeds om 22.00 uur. Ik laat het maar even zo totdat Demi 3 flessen gaat drinken. Dan komt het schema vanzelf goed volgens mij…

Saskia

@Gidget

Oh, wist niet dat die melkpap ook als fles gerekend wordt, maak het namelijk gewoon in een schaaltje en geef het haar met een lepeltje… In de fles was een ramp, ze kon het er niet goed uit krijgen, dus vandaar maar als hapje.

En inderdaad, rond half 9 begint mevrouw wat te jeuzelen dus wij komen hier wel aan onze nachtrust