Sprong met 19 maanden?

Even een vraag voor de sprongen experts onder ons
Zit er rond 19 maanden een sprong? en zo ja, wat houdt deze sprong precies in?
Hier is het al 3 avonden aan een stuk bal van half 8 tot wel 12.00 uur s avonds!!! pffff, nu ligt ze weer te huilen in bed. Ze is de afgelopen dagen ook wel wat ziekjes geweest en koortsig, maar dat is vandaag weer helemaal over. Ook is ze meteen stil zodra ik op haar kamer kom en haar uit bed til. dus vraag me af of het niet toch een sprong kan zijn? Ze ligt nu overigens sinds half 8 in bed en ik dacht: Ik ga het niet doen vanavond, ik ga er niet naartoe (ff stiekem checken af en toe natuurlijk of er niks aan de hand is) maar het helpt echt niet. Het is nogsteeds kermis boven. pffff… kunnen we die periodes aub niet ff over slaan nu!!! We zijn allemaal al moe genoeg door de afgelopen 10 weken…

mama1980

Dat heet geen sprong, dat heet peuterpuberteit! Die kan namelijk al bij 1,5 jaar beginnen.

Laatste sprong loopt van ongeveer week 70,5 t/m 75,5.

Puur uitproberen waar ze mee bezig is. Als er niks aan de hand kan zijn, laten huilen! Ze vindt het veel te gezellig om bij mama te zijn en misschien zelfs lekker bij mama in bed te slapen. Niet intrappen want ze lacht zich suf als het haar lukt om met je te sollen.

Blijf consequent en laat merken dat je echt niet elke keer naar haar toe komt. Kost je een paar avonden maar dan is het wel over met die grappen.

Alle sterkte ermee…dit is nog maar het begin van de peuterpuberteit!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Jun 2011 21:09:54

oh god, nou van mij mag ze nog ff wachten hoor met die ppt, maarja, dat heb je niet in de hand he… Ze slaapt nooit bij mama in bed, behalve als ze ziek is mag ze bij mij liggen in het campingbedje op mijn kamer. Als ze koorts heeft vind ik mijn dekbed namelijk veel te warm en ook kruipt ze alle kanten op als ze bij mij in bed ligt en dan komt er van slapen helemaal niks, dus vandaar dat ik ze dan in het campingbedje naast me leg. Dit heeft ze idd gisterenavond gedaan, maar het huilen begon de avond ervoor al. Toen dacht ik dus dat het kwam omdat ze niet lekker was en koorts had. Vandaag was er niks meer aan haar te merken en misschien dacht ze idd wel weer bij mama op de kamer te mogen slapen. Hoop dat ze zo lekker gaat slapen, dan kan ik ook mijn bedje in!

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Jun 2011 21:40:22

Tja ik kan alleen maar uit mijn eigen ervaring putten en ik vraag me af, is ze vaker zo lastig met slapen? Moppie heeft het toevallig ook gehad van de week en de dag erna had ze dus koorts. Ik ben toch meer van het troosten en geruststellen en hier is het dan met een paar dagen weer over. Mocht het hier langer dan een paar dagen gaan duren dan zijn wij denk ik ook in de puberteit beland en dan ga ik ook het laten huilen toepassen. Nu heb ik het gevoel dat ze me gewoon even nodig heeft. Ze klampt zich dan ook echt als een aapje aan mij vast.
groetjes,
Wendy

aaah, zo sneu he! Helemaal als ze zich dan idd zo helemaal aan je vastklampen. Maar normaal gesproken hebben wij echt een voorbeeldige slaapster ( s avonds dan, overdag slapen is hier hooguit anderhalf uur) 9 van de 10 keer hoor ik haar geen 10 minuten meer nadat ze in bed ligt. Vandaar ook idd dat ik dacht dat het kwam omdat ze niet lekker was. Daarom ben ik de afgelopen avonden ook steeds wel naar haar toe gegaan en even met haar geknuffeld etc, en haar uiteindelijk op mijn kamer gelegd, maar vandaag was ze echt niet ziek meer en ook geen koorts meer en toch is het nogsteeds niet stil boven. Mijn gevoel zegt nu ook wel dat het komt omdat ik de afgelopen avonden dus wel steeds naar haar ben toe gegaan. Maarja, dat doe je als je kindje ziek is toch. Nu zal ze er weer even aan moeten wennen dat dat dus niet iedere avond gebeurt! laten we hopen dat het idd snel weer over is en dat ze nog ff wachten met de rest van de puberkwaaltjes! haha. Jullie ook veel sterkte en succes!

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Jun 2011 21:37:02

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Jun 2011 21:38:12

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Jun 2011 21:39:36