Sprong en weer werken

hoi mama’s,

Lenna slaapt ineens niet meer door sinds 2 weken echt niet meer, ze komt soms om 1:00, soms om 3:30, maar ze slaapt in ieder geval niet meer netjes tot een uur of 7 door. Zou met t sprongetje van 4,5 maand te maken kunnen hebben…

Maar mijn vraag: volgende week moet ik weer gaan werken. Omdat er natuurlijk nu totaal geen schema zit in haar voedingen, vraag ik me af hoe ik dat nu 's-ochtends aan moet pakken. Zal vanzelf wel loslopen, maar goed.

Hoe doen andere werkende moeders het met het eerste flesje? Geven jullie dat gewoon thuis of zorgen jullie dat het eerste flesje door de oppas gegeven wordt? Ik ben een beetje bang dat als ik het thuis geef en ik breng haar dan weg dat ze dan niet wil gaan slapen.

Bedankt alvast voor de reacties!

Hoi hoi,

Ik geef zelf het eerste flesje thuis als Tygo naar de opvang gaat. Ik haal hem er dan om 7.45 uit om 8.00 geef ik een fles en om 8.30 zijn we dan bij de opvang. Ik begin om 9 uur met werken.
Als hij daar is gaat hij lekker spelen krijgt daar een fruithap en doet daar een slaapje (wel een korte, want meneer vind het veel te gezellig bij de andere kindjes)
En wij hadden het idd met 5 maanden ook, ineens weer wakker worden 's nachts. Soms wel 3x. Ik gaf dan wat water want hij had geen honger dan. Het is vanzelf weer over gegaan, maar is zeer vermoeiend als je nog 8 uur mag werken de volgende dag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt succes

Hoi!
Ik geef ook het eerste flesje thuis. 7.00u uit bed, 7.15u flesje en om 7.45u naar de opvang. Daar gaat ze dan weer naar bed als ze moe begint te worden.
Hier met 5 mnd ook regelmatig wakker worden, maar dat is na een paar weken over gegaan (gelukkig). Wel geeft ik altijd, dus ook op dagen dat ik niet werk, de eerste flese om 7.00u.
Succes!

Oke, ja bij mij ligt het iets anders, ik moet om 7:00 bij de oppas zijn want ik moet 7:30 beginnen… dus ga het denk ik proberen te rekken en dat ze dan om 7:00 haar flesje daar krijgt. Anders is het zo vroeg.

Ja dat niet meer doorslapen, valt zo tegen! Maar is niet anders en gaat vanzelf weer over (hopelijk heel snel )

Nou dan zou ik idd het eerste flesje bij de oppas doen, doe ik ook wel eens als hij naar oma gaat.
En het gaat over hoor het 's nachts wakker worden weer een van de vele fases hahaha en we hebben er nog heel wat te gaan…

Ik probeer zo veel mogelijk dat Muriel de fles krijgt bij de gast ouder. Voor mijn gevoel is dat beter want dan kan ze daar het hele schema af. Dus eerst de fles dan even knuffelen en dan nog even in de box en dan op bed. Maar het komt ook wel eens niet zo uit en dan gaat het ook prima. Is dus iets wat tussen mijn oren zit denk ik.