Sprong 2 jr en 3mnd

Hallo,

Weet iemand of er ook een sprongetje is met 2jr en 3 mnd…
Milan is pieperig huilerig durft niet meer te gaan slapen…
Kortom hij zit niet echt lekker in zijn vel

Officieel zijn de sprongen afgelopen, maar naar mijn idee lopen ze gewoon door. Hier ook nog steeds om de paar weken dat er niets mee te beginnen is

Liefs Michelle

Bij mijn weten is de laatste sprong “al” rond de 17 mnd. Misschien peuterpuberteit? Heb ik nog geen ervaring mee, dus ik roep maar wat Misschien iets engs gezien op tv of in een boekje?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

volgens het officiele boek zijn ze dan al afgelopen, maar ook hier weet ik zeker dat ze echt nog wel doorlopen!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

O gelukkig ben ik niet de enige…
Net ff naar de intertoys om een cadeautje voor zijn neefje…
Mijn hemel wat een draak…
Alles pakken niks terugzetten enz enz…
Zelfs zo dat het personeel zegt
Goh wat luisterd hij goed (ventje van 17)
Ik zeg ach het is de leefdtijd
Waarop hij zegt ja ja
ik zeg ja denk je dat ik hem niet opvoed ofzo
Hij gelijk een rode kop en durfde niks meer te zeggen
Hij had zeker verwacht dat ik niks durft te zeggen
NOU FOUTTTTT…Dat doe ik dussss wel

jemig ik vind het juist heel asociaal dat het personeel zulke opmerkingen maakt, en al helemaal als ze officieel zelf nog een kind zijn!!! Kijk, als de ouder niks tegen het kind in kwestie zou zeggen, dan heeft het personeel het recht om wat te zeggen, maar als de ouder elke keer blijft corrigeren, vind ik dat ze zich er buiten moeten houden!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik had een tijdje geleden een topic over snacht huilen, gillend wakker worden waarin ik me inderdaad ook afvroeg of ze na 2 jaar nog sprongen kunnen hebben…
Aangezien ik dit gedrag van hem wel kende van eerdere sprongen. Ook overdag was ie soms echt een draak en ik had ook het idee dat ie echt niet lekker in zn vel zat. Was ook met 2 jr en 3 mnd! S’nachts konden het natuurlijk ook dromen zijn, geweest, maar het is ook weer verdwenen en nu slaapt ie weer gewoon lekker door. In de periode erna is ie veel gaan slapen, uitslapen wat ie echt nooit doet, en dan ook overdag wel 2,5 uur slapen. (groeispurtje denk ik). Nu is het allemaal weer rustig, slaapt jammergenoeg niet meer uit…hihi maar voor mij een teken dat het weer op z’n Jaspers goed gaat!

Succes met Milan, hopelijk gaat het gauw weer wat makkelijker!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

o dat verhaal van de intertoys lees ik nu pas…
belachelijk zeg, wat onbeschoft om zo ongeloofwaardig te reageren. Super dat je daar meteen een fikse opmerking op terug had!

Groetjes Carolien

ps…ik heb jasper nog altijd in de buggy als ik zo’n winkel binnenga… niet te doen joh als dat mannetje rondraced (hij rent acuut naar de loopmotors om vervolgens daarop de winkel door te racen) en inderdaad overal naar toe willen, aan zitten, omver trekken. Zeker als ik dan zelf moet rondkijken om cadeautjes te zoeken dan gaat dat kleine mannetje van me mooi in de buggy!

Lilypie Premature Baby tickers

Op die leeftijd heten het geen sprongetjes meer, dan heet het gewoon peuterpuberteit. Die komt ook met buien en fases.

Groetekes, Sje

Mama van Jasper…
Jouw verhaal is precies hetzelfde als die van mij…
Het is zaterdag begonnen met gillend wakker worden.En hij had het over een oranje kraan die hem liet schrikken.Dus hij had gedroomd…
Niet meer te kalmeren…
Vervolgens is hij toch weer gaan slapen…
Als ik hem nu s’avonds op bed leg dan durft hij niet en klamt zijn eigen helemaal tegen mij aan…Toch doorzetten. Eergister heeft hij 1,5 uur liggen huilen gister een half uur dus ik ga er vanuit dat het vanavond een kwartier is…
S’middags heeft hij geen moeite om naar bed te gaan en hij slaapt hij zo dik 2,5 uur…ook gaat hij weer om zijn speen vragen die krijgt hij alleen als hij naar bed gaat meer niet…
maar gewoon dat humeur ik word er zoooooo ontzettend chago van…

Ik ben van mening dat er rond die leeftijd wel degelijk een sprong is ook al mag je het dan misschien niet meer zo noemen. Zie het als een vooruitgang in de ontwikkeling Op veel speelzalen hebben ze de leeftijdsgrens van 2 jaar en 3 mnd en dat hebben ze niet voor niets. Bij ons op het werk hebben we de grens gehad vanaf 2 jaar, maar daar was geen beginnen aan. De kinderen waren echt net iets te jong. Zodra ze 2 jaar en 3 mnd (of iets ouder) waren, konden ze veel beter mee doen in de groep, begrepen ze meer van wat er van hen verwacht werd (en nee, dit kwam niet omdat ze al drie maanden bij ons waren, want dit gold ook voor de kinderen die nieuw kwamen met 2 j en 3 mnd ).

Ons zoontje heeft het met die leeftijd ook gehad hoor, weer veel huilen, afhankelijk zijn van mama, ‘s avonds niet willen slapen’ s nachts ontroostbaar wakker worden e.d. De onze sliep in een groot bed en wij gingen er dan gewoon nog even bijliggen en lieten hem zijn verhaal doen. Na een paar nachten was het spoken weer over en werd hij overdag weer vrolijk en mocht papa ook weer bij hem in de buurt komen