Sprong 11 maanden?

Vraagje:

Mijn dochter Mandy heeft nooit veel geslapen, maar het is nu wel lastig aan het worden. Overdag slaapt ze gemiddeld 2x een half uurtje (op de opvang wat meer). '
s Avonds gaat ze om 19.00 uur naar bed en slaapt dan tot ongeveer 1.00 uur. Ik kan mijn klok erop gelijk zetten dat ze tussen 0.30 uur en 1.30 uur wakker wordt, en dan wil ze absoluut niet meer in haar eigen bed slapen.
Dit gaat nu al 5 nachten zo. Wij hebben natuurlijk ook onze slaap nodig dus uiteindelijk leg ik haar dan (na alles geprobeerd te hebben naar mijn idee) tussen ons in en dan slaapt ze vrijwel meteen weer. Ik weet dat het heel slecht is om te doen, maar ja, wat anders???
Is dit een sprong of wat kan het zijn?

Groetjes, Sandra

Kan makkelijk sprong zijn inderdaad. Er zit een stevige rond 11 maanden.

Groetekes, Sje

Pfff ja de 11 maanden sprong, is idd een heftige, heeft hier maar liefst 3 maanden geduurd ofzo.

Hier heeft het ook erg lang geduurd… Maar meneertje sliep sowieso nooit echt door en ook eigenlijk nooit gedaan… Werd altijd ook om 1uur wakker terwijl ik hem om 19uur er in had gelegd. En dan duurde het wel anderhalf uur voor hij weer echt sliep, tenzij ik hem bij mij in bed had gelegd… Nu is hij 20 maanden en slaapt ie sinds 18 maanden echt goed door! Dus het heeft bij hem wel heel lang geduurd! Hopelijk slaapt je dochter gauw weer goed door, en word ze niet elke keer wakker in de nacht!
Best vermoeiend he? Maar het is indd een fase! De ene heeft er alleen langer last van dan de ander!

Mijn dochter sliep in die sprong overdag helemaal niet. `s Nachts gelukkig wel.
Het heeft hier bijna 3 weken geduurd…

Hallo allemaal,

Thijs slaapt sinds een paar weken (sinds 10 maanden) 's nachts ook heel slecht Wordt vaak wakker en gaat dan staan in zijn bedje (hij heeft sinds kort ontdekt dat dat heel leuk is) en staan “kletsen”. Hij sliep eerst in een slaapzakje, maar hebben we sinds kort uitgelaten, omdat hij toen ook vaak wakker werd en in de knoop zat met zijn beentjes. Nu moeten we er 's nachts ongeveer 6x uit.
Mensen nog tips om ons wakkere mannetje een beetje door te laten slapen, of valt dit ook onder het sprongetje?

Groetjes,
Madelinde

Lilypie First Birthday tickers

Ja, gewoon sprongetje. Niks aan te doen. Gewoon wachten tot het overgaat.
Wat je in elk geval NIET moet doen is terug naar de nachtvoedingen! Nooit doen want dan is het eind zoek.

Groetekes, Sje