Spraakwaterval

Sinds Lieke kan een beetje kan praten, is ze bijna geen minuut stil.
Plat gezegd: Ze lult ons de oren van de kop.

Bedenkt altijd wel iets om het over te hebben en verwacht ook altijd reactie/antwoord. Ze heeft het gelijk door als je niet naar haar luistert.
Heel gezellig, maar soms wel een beetje vermoeiend.

Praten jullie kinderen ook zo veel of is ze gewoon praatgraag?

Groetjes, Kirsten

Herkenbaar, als we in de tuin zitten, en de buren in de hunne, krijgen we ook altijd commentaar (maar wel op een leuke manier, want het is positief bedoeld) dat hij een klets majoor is, en geen minuut stil! Bo vraagt ook veel, wat is dat nou, wat is dat voor een geluid, waarom???
heel gezellig, maar soms ook vermoeiend maar persoonlijk ervaar ik dat niet op een vervelende manier, maar kan de rust van zijn middag slaapje wel erg waarderen Wel mooi om die ontwikkeling te zien!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hahaha

Ja hoor… ik heb hier nog 2 van die kwebbeltjes!

Ik hoor hier al zo’n 5 jaar non-stop gepraat… (de oudste was heeel snel met praten ) Alleen was hij vorige week ziek, heeft een paar dagen alleen maar stilletjes op de bank gelegen, die hebben we niet gehoord. Dat was even wennen!
Nu is hij weer beter en is de jongste ziek. Gisterochtend kwam ze met 39.8 koorts uit bed maar rustig blijven liggen? Nee hoor, die kwekt gewoon door!!! Daar stond ik wel even versteld van, haha.

Als ik het even zat ben zeg ik meestal maar dat ze tegen dr popjes moet gaan vertellen, en dat doet ze dan ook maar Verwacht ze van mij even geen antwoord meer.

haha, hier ook eentje die het praten heeft ontdekt hoor. Idd ook geen minuut stil en als wij niet luisteren dan klets ze verder tegen haar knuffels. Ze praat ook al heel duidelijk en kan al veel benoemen. ook als wij zelf even praten gaat ze ’ meekletsen’ zeg maar. Omdat dat haar petje te boven gaat is dat dan weer wel in een onverstaanbaar taaltje, zo grappig!

mama1980

Hier ook zo’n klets! Zitten we in de auto, praat ze de hele weg over alles wat ze ziet of wat ze (maanden terug) mee heeft gemaakt. Ik vind het superleuk (praat zelf ook heeeeeel graag haha) en klets lekker terug! Maar als het continu is, is een beetje rust inderdaad ook weleens fijn, hahaha!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

rico is ook heel praatgraag maar vooral als papa en mama in gesprek zijn, hij wil zich er dan ook in mengen en bralt er dan gewoon doorheen. dat is idd soms wel vervelend maar vind het wel heerlijk dat hij zoveel aan de klets is. lekker vrolijk! beter flink aan de klets dan flink aan de jengel…bah!

haha heel herkenbaar! Colin ‘kletst’ al vanaf een maand of 6 de hele dag. En ook echt dingen vragen en je dan zo aankijken van ‘geef eens antwoord’ . Nu komen er ook woordjes tussendoor die we wel verstaan dus wordt steeds leuker. Alleen heeft hij nogal een harde, schelle stem dus wordt ik er weleens gek van. Hij ligt 's morgens en 'avonds ook echt in zijn bed hele verhalen te vertellen.
Dat hij alles na gaat zeggen is wel erg lastig, ik moet nu echt op mijn woorden passen… Ben nogal een flapuit en van de GVD en k… enzo… Maar laatst zei hij dat dus al na… Minder…

22-12-2009 colin geboren

Hylke praat ook de hele dag door.
Van 's morgens dat ie uit bed komt,
tot hij er 's avonds weer in gaat.
En liefst daarna nog een poos.

Hoort er bij zullen we maar zeggen.

M.

Hier met vlagen, hij kan ook heel rustig in zijn eentje zitten spelen en dan is het hier heel rustig in huis, als ik alleen met hem ben, Dan word er soms een uur niets gezegd, zijn we allebei met ons eigen ding bezig. René is ook heel rustig qua praten, dus heeft hij niet van mij Madelon wel die begon ook als ze uit bed kwam tot ze er in ging (wat een zegen was dat af en toe) en die heeft dat nu nog heel erg

Liefs Michelle

Ze is dus niet de enige!!

Leuk om te lezen hoe dat bij jullie gaat. Het meeste is erg herkenbaar.

Ik vind het ook vooral erg gezellig hoor. Kan echt glimmen van trots als we bijv. naar de bakker lopen en ze dan aan een voorbijganger vertelt wat we gaan doen.
En bij de bakker dan weer dikke verhalen heeft over bijv. haar papaplu of haar zusje.

Hoop ook dat dit vooral zo blijt en ze die onbevangenheid niet zoveel kwijt raakt.

Maar is soms wel wat vermoeiend. Wanneer ze achterop de fiets zit heeft ze ook hele verhalen en als we dan langs een drukke weg fietsen, hoor ik haar echt niet. Ze verwacht dan natuurlijk wel antwoord en blijkt gewoon door kwekken .

@Michelle: Ik lees al een tijdje mee en ik las altijd dat Dylano nog niet zoveel praatte. Maar nu dus gelukkig wel?!

Groetjes, Kirsten

@Kammi102

Ja hij is helemaal los nu, loopt misschien nog wel wat achter, en denk niet voor iedereen al verstaanbaar maar gaat per dag vooruit nu. En het waren gelijk ook zinnen en geen woordjes, gek kind

Liefs Michelle

Fijn te horen. Wat zal je trots zijn!

Meneer doet het lekker in z’n eigen tempo en op z’n eigen manier.
Een mannetje met karakter. Dat mag ik wel

Groetjes, Kirsten

phhh hier platgezegt ook zo’n "lulijzer!’ word dr af en toe helemaal sallies van, maar ja dan zegt ze weer wa grappigs lig ik weer dubbel…maarja hier houdt ze ook geen minuut die klep hoor, krijg af en toe de neiging om ff 5 minuten een koptelefoon op me kop te zetten…kwebbelmajoor

Pippy is geboren 17.07.2009