Spraakachterstand?

hallo allemaal,

Fay is nu 31 maandjes en heeft volgens vele een spraakachterstand en ik vroeg me af wat jullie vinden ze zegt:

ïk wil die" "flessie" "drinkie","niet doen, afblijven mij""ik"
 "fiets""spongebob ( sponsop)"
"mama", oma, opa, charon,petra,michel,elvira (viera), lineke ( linka),elias,
school (sjchool).auto,"mama fiets"' ""oma auto", hond, poes,12345,papegaai(gaai),plassie,poep,nee,ja,cola,

"kijk eens""kijk mama"zitten (zittuh") ijsie,snoepie,koekie,"broek aan"uit,"vies",bah,au,

fay school weest",ïs van fay",
"boven, beneden(benden),happie,lief,slapie doen (shlapie doen),handje,haartjes,"mama mooi haartjes", "fay mooi haartjes,nijnie,beer,voet,huis,
"weer thuis""zijn weer thuis""roken"(ja ik weet het maar als ze mij ziet roken zegt ze rokuh?"erg he) pasta!!!!!,spagettie (ghettie),dansen,lopen,licht aan/uit"","jas aan", "buiten toe"gang, douchen,(douchuh)
badje toe,poetsen,stoel,paard,koe,schaap (sjaap),schrijven (schrijfe),koken (kokuh)
helpen(helpuh),make up (up),dansen (dansuh),teletubbies (ubbies ohohhhhh),kijk die!,mooiiiiiiii, en verder zegt ze alles na wat ik vraag aan er enz e begrijpt alles gewoon is dit echt weinig???????

ze is verder gezond heeft wel (heel vaak) last van chronische verkoudheid heeft het duane syndroom (oogspierafwijking)en is te vroeg geboren 1 maandje 2265 gram en 44 cm.
Ze moet verder 16 mei naar de neuroloog vanwege grove motoriek problemen hetzij voetje verkeerd zetten met lopen, ernstige holle scheve rug en x beentjes.
Ze isnu iets langer als 92 cm en 13 kilo!!!!!
groetjes petra

hoi petra.

Hoe is het met haar oortjes. De dingen die je op schrijft over haar praat gedrag zie je duidelijk dat ze de zachte klanken zoals de n.m vaak niet uitspreekt. Vind ik wel opvallend. Hoe is het dus met haar gehoor denk ik dan.

gr.liesje

Ook mijn zoontje heeft een spraakachterstand. We lopen ziekenhuis in en uit maar ze kunnen niet vinden waarom hij dit heeft. Inmiddels krijgt hij al een jaar logopedie en daarnaast kinder fysiotherapie. Hij gaat gewoon naar school zij het met veel problemen. De meesten vanuit de leraressen. Niet vanuit Wolf.

Inmiddels heeft zijn niet praten ook wel andere gevolgen. Het lijkt mij heel leuk om ervaringen uit te wisselen. Ik voel me namelijk weleens alleen hierin.

Groten Femke