Ben gisteren nogal geschrokken. Britt had wanneer ze in bad zat een stukje plastiek folie van haar schampoo afgebeten. Mijn poging om het uit haar mondje te krijgen mislukte en ze probeerde het in te slikken waarbij het in haar keel vast kwam te zitten. Ze zat daarop natuurlijk te braken.
Ik haar gauw aangekleed en naar de huisarts. Die zag het stukje zitten maar kon er niet aan, ik moest met Britt naar spoed gaan.
Daar heeft de pediater van wacht gekeken maar hij zag niets meer, ze heeft het dus doorgeslikt.
Voel me rot dat ik haar met dat flesje laten spelen heb maar het is gelukkig toch nog goed afgelopen.
Groetjes van Wendy mama van Britt.
PS Ze heeft al drie nachten geen pap meer nodig gehad en daar 2 nachten volledig van doorgeslapen.
Spoed
Zo dan zou ik me ook rot geschrokken zijn.
ben blij dat het goed is afgelopen.
Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Jeetje, wat moet jij geschrokken zijn zeg! Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen. En schuldig voelen, tja begrijp ik wel. Maar je verwacht niet dat ze een stukje van een shampooflesje afknabbelen he?
groetjes, Jacky
de papa van Gioia

Tja, da’s inderdaad schrikken!
Je hebt wel goed en snel gereageerd zeg, zou niet direct weten wat doen denk ik.
Zou de hele tijd zelf wat zitten prutsen
KBBL
Wat moet je ze toch in de gaten houden he die kleintjes. Gelukkig is het goed afgelopen. En je niet meer schuldig voelen hoor, er gebeuren zoveel ‘kleine’ ongelukjes.
Groetjes, Mariëlle en Joël
ik zou met ook rot schrikken!! Goed gereageerd zeg… ik zou niet weten hoe ik zou reageren. Luca doet dat ook, en ik heb toen gelijk dat plastic eraf getrokken. Hij knabbelt echt overal aan. Ik zag dat zijn bedje ook helemaal afgeknappeld is!! Wat moet ik daar mee? Ik schuur het weer glad, maar er zijn soms echt hele stukkjes hout eraf! Dat is toch niet normaal? Niet eens een goedkoop bedje… word gewoon opgegeten
Joel eet ook van z’n bedje, vooral als hij staat en er tandjes op komst zijn…
Groetjes, Mariëlle en Joël
In een ander topic over verslikken heb ik de volgende tip ook al eens gegeven:
Ga een cursus “EHBO bij kinderen” doen! Mijn man en ik hebben deze cursus 2 jaar geleden gedaan en elk jaar is er een zogenaamde opfrisavond waarop het een en ander weer geoefend kan worden.
Je hoopt natuurlijk dat je het nooit hoeft te gebruiken, maar als het dan eens aan de orde is, dan raak je in elk geval niet in paniek. Daar is je kind niet bij gebaat en jijzelf ook niet.
Echt zo’n cursus is een aanrader!
Hier wordt de cursus via de thuiszorg georganiseerd, maar er zijn ook EHBO-verenigingen die deze cursus aanbieden. Voor wie geïnteresseerd is, ik wil best eens kijken wat de website is van de stichting die ons de cursus elk jaar geeft. Dat is een stichting die door heel het land zit, en ongetwijfeld kun je er via die website achterkomen waar de cursus bij jou in de buurt gegeven wordt.
Nogmaals, je voelt je zoveel geruster als je wat EHBO-achtergrond (en dan vooral de specifieke dingen met betrekking tot kinderen) hebt!
Groetekes, Sje
Patrick heeft nog nooit aan zijn bedje geknabeld, gelukkig maar
Goh wendy dat moet schrikken zijn geweest, maar wat goed van je dat je zo direckt gereageerd hebt,
Ik zou niet weten wat ik gedaan had?
veel liefs mignon

Wat is dat goed afgekomen zeg.
Bob eet niet z’n bed op, maar de box wordt helemaal kaal gehaald door z’n tandjes.
Groetjes Maaike
mama van Nicky en Bob