Hallo meiden,
Ik zie dat er nog 31 mensen on-line zijn en ik heb een dringende vraag.
Dion is vanavond toen we na het eten even gingen lopen buiten gestruikeld in de speeltuin en met zijn voorhoofd op de rand van een wipkip gevallen.
Al direct verscheen er een bult op zijn voorhoofd net boven zijn wenkbrauw.
Snel naar huis gegaan en gekoeld en toen arnicazalf erop gedaan.
Hij was erg kalmpjes en bleef stil op schoot zitten maar na een half uurtje lachte hij weer en had praatjes voor 10
Maar omdat het tegen bedtijd liep kon ik hem verder niet opserveren en heb hem daarom net gewekt om te kijken of hij goed reageerd maar ik hij is niet aan spreekbaar, hij zegt niets en zit me alleen maar met een blijk aan te kijken van waarom maak je me wakker ??? is dat goed ? of moeten ze echt helemaal wakker zijn ?
Spoed, op hoofd gevallen
Volgens mij moeten ze helemaal bij zijn.
Je moet een vraag stellen (ofzo) waar hij op kan antwoorden!
Anders bellen hoor! Bij twijfel altijd doen!
Als je twijfelt, nu huisartsenpost bellen!
Het kan zijn dat-ie niet aanspreekbaar is omdat-ie inderdaad te diep sliep, het kan ook zijn dat er iets anders aan de hand is.
Gewoon bellen! Hou ons op de hoogte he?!
Wat het stellen van die vraag betreft: het moet geen ja of nee-vraag zijn. Dus echt een vraag waar een echt antwoord op moet komen. Welke kleur iets is, hoe oma heet, hoe de hond heet, bijv.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 09 Apr 2011 22:23:53
Hoi,
gassie wat vervelend zeg, is het mooi weer, gebeurt er zoiets.
Volgens mij moet hij net wat SJe zegt, antwoordt kunnen geven,
zo van hoe heet je , of idd een naam van hond/papa/mama etc. geven.
Wij hebben ook een keer zoiets meegemaakt (zoontje) was achterover trap afgevallen, keihard met zijn hoofd tegen stenen muur@! Hij wilde traphekje
openmaken , kreeg hem niet open en viel zo achterover, dacht nog dit is het echt,. ging zo hard. Eerst zei hij niks, maar daarna begon hij gelukkig te huilen…
Omdat het ook tijd was om naar bed te gaan, eerst HAP gebeld, hij was wel helder, spierwit (ws van schrik) vroegen of hij overgegeven had (ivm hersenschudding) en ik kreeg van hen te horen iedere 2 uur wakker maken!
Vragen hoe ie heet, kijken in zijn ogen of ie helder is, natuurlijk als je slaapt
ben je suffig , maar net zo lang wakker maken tot ie goed wakker is.
Dan dus vragen stellen.
Bij ons is het goed afgelopen gelukkig, deed daarna nooit het traphekje meer dicht
(was voor de jongste die in bed lag) nu zorg ik ervoor dat als ze beide boven zijn ik het hekje dicht doe.
Houd je ons nog op de hoogte, hopelijk valt het allemaal nog mee…
Gr. mama van 2 kids
Ik heb de huisartsenpost gebeld,
hij moet even wakker worden dus oogjes open, je aankijken als je tegen hem praat, dat is voldoende en vannacht nog een keer doen en dan morgen tegen de ochtend, dan zal hij niet meer in hele diepe slaap zijn en zal hij wel praten denkt zij.
Verder was het een goed teken dat hij direct ging huilen na de val en dat hij na de schrik weer babbeltjes had en niet buiten westen is geweest en niet heeft gebraakt.
Hij was echt heel erg geschrokken, hij was er helemaal bleekjes van en bleef een half uur in mijn armen liggen als een baby.
Het was een vrij onschuldige val maar ik was zo geschrokken van een verhaal hier op het forum over dat kindje die van de arm viel van een meisje omdat zij struikelde, en dat dat arme jochie nu op de kinder IC ligt met inwendige bloedingen … hoe zou het met dat jongetje zijn ?
Vond dat z’n vreselijke iets.
Dion heeft wel eens eerder z’n bult gehad omdat hij op de rand van de zandbak op het KDV was gevalen en toen hebben we eigenlijk niets gedaan want hij gedroeg zich verder normaal en allert.
Groetjes en welterusten
Heel fijn te horen, dat ze je gerustgesteld hebben, en dat het
(hopelijk) meevalt.
Groeten, mama van 2 kids
Dank voor jullie "aanwezigheid"
Ik ga nu maar eens lekker slapen, jullie ook ? hihihihii
X
Vannacht werd ik om 2.30 wakker en heb hem toen weer gewek.
Hij lag zo lekker te slapen maar toen ik op zijn wangetje aaide en hem zachtjes riep werd hij al wakker en sloeg met zijn handje mijn hand weg en deed even zijn oogjes open en heb hem toen maar weer lekker laten slapen want voor mijn gevoel zat het wel goed.
Vanmorgen werd hij om 7.00 wakker en de heledag was hij gewoon net als anders en zijn motoriek was normaal alleen sloeg hij aan het eind van de dag steeds op zijn hoofdje maar sávonds na het eten heeft hij weer de hele boel op steltje gezet, was weer lekker druk aan het spelen en lachen.
De bult is ook al weg alleen nog blauw.
Groetjes
aah gelukkig! is toch schrikken zoiets. en idd bulten gaan best snel weg over het algemeen bij die kleintjes.
Rico heeft nog nooit een bult gehad volgens mij… nee volgens mij niet, maar ik heb het wel op zn schooltje al gezien bij andere kinderen.
s’ochtends nog een bult en met het ophalen was het al bijna weg.
Oh gelukkig dat het allemaal meegevallen is, maar was toch ff schrikken!
Maar fijn dat dus alles goed is…
Geniet van je kindje.
Gr. mama van 2 kids
Gelukkig dat alles is goed gegaan. Is toch altijd schrikken als ze ergens hard tegen aan vallen en vooral hun hoofd. De dokter zei laatst dat een bult opzich geen kwaad kan omdat het dan naar buiten gaat en niet naar binnen. Dion is afgelopen vrijdag ook met zijn hoofd tegen de hoek van de deurpost gevallen en dacht gelijk van oh nee “geen gat in het hoofd” maar gelukkig een bult en een blauwe streep wat al een klein wondje was geworden. Hij wilde er natuurlijk geen koude lap op. Voor de rest was hij de hele dag lekker te genieten. Maar het is altijd uitkijken. Onze salontafel hebben we ook al beschermd met hoekjes pff moet er niet aan denken.