Vanavond ontdekten we een splinter bij ons kleine vriend in zijn wijsvinger, best diep, en er steekt niet meer een stukje uit. Hoe krijg ik dit er uit?
Iemand ideeën, of tips?
Groetjes Manderijn.
Vanavond ontdekten we een splinter bij ons kleine vriend in zijn wijsvinger, best diep, en er steekt niet meer een stukje uit. Hoe krijg ik dit er uit?
Iemand ideeën, of tips?
Groetjes Manderijn.
Wij verhitten altijd een naaldje (in het blauw van de vlam) en dan voorzichtig de huid opensteken, zodat je met een pincet de splinter kan pakken. Erik laat dat altijd prima toe, omdat papa dat heel rustig en koel kan doen. Ook vrij pijnloos, blijkbaar.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Oeh… Brr, dat moet je dan ook weer durven
Morgenochtend maar eens proberen. En als het mezelf niet lukt? Mag het dan blijven zitten? Of toch de huisarts bellen?
Groetjes Manderijn.
trekzalf? dat zwarte stinkende goedje van de drogist! deed mijn ma altijd! zelf nog niet meegemaakt!
Ja, trekzalf. Is ook een goeie, kan je gewoon zelf proberen.
Het lichaam zweert de splinter er vanzelf weer uit, dus daar kan je ook op wachten. Mits het niet gaat ontsteken.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
stinkt wel, en zorg dat het niet op de kleding komt, pleistertje er op, 2 dagen wachten en weg is het! succes
Oh, 2 dagen? Dat wordt vast lastig met een bijna peuter, misschien tóch eerst de naald proberen dan?
Groetjes Manderijn.
IJsklontje erop houden, dan komt-ie omhoog blijkbaar. Zelf nooit uitgeprobeerd, maar ik heb de tip al verschillende keren gehoord en blijkbaar werkt het echt.
Groetekes, Sje
of even met de handen “spelen” in een sopje Soda… komt ie ook van omhoog… en soms zelfs eruit!
Liefs, Melanie
Hij geeft geen pijn of iets dergelijks aan, dus vanmorgen nog maar even laten zitten. Vanmiddag mijn schoonpa maar even lief aan kijken, die doet dat vast zo even
Groetjes Manderijn.
Ja, 2 zelfs…
Zat al wat etter onder, dus het werd ook tijd. Lang leve mijn schoonvader
Groetjes Manderijn.